MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
MS. Midi-Mapper
Fra : Peter

Dato : 10-10-07 17:08

Hej N.G.

Hvordan får man "midi-mapper" til at virke igen?

Jeg lyttede lige på nogle mp3-filer og derefter kan mit musikprogram ikke
afspille nogle lydfiler mere. Hvad skal jeg gøre nu?

hilsen
Peter

Fra : Mads

Dato : 10-10-07 17:47

On Wed, 10 Oct 2007 18:08:17 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

>Hej N.G.
>
>Hvordan får man "midi-mapper" til at virke igen?
>
>Jeg lyttede lige på nogle mp3-filer og derefter kan mit musikprogram ikke
>afspille nogle lydfiler mere. Hvad skal jeg gøre nu?

Hvilken type lydfiler ? MP3 ? og i hvilket program?

For Midi.mapper har intet med afspilning af mp3 filer
at gøre, så hvis du prøver at spille mp3 filer og du får
en fejl på midi-mapperen, så er det måske fordi du har
fået fortalt Windows at disse filer skal igennem den,
hvilket de jo ikke skal.

mvh Mads

Fra : Peter

Dato : 10-10-07 18:02

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en fejl på midi-mapperen, så er det måske fordi du har
> fået fortalt Windows at disse filer skal igennem den,

Hej Mads!

Jeg forklarer det lige en gang til.

Problemet er når jeg skal afspille filer fra mit nodeprogram er der ikke lyd
på mere. Windows styresystem har "Midi-Mapper" som skal "være i orden" for
at det kan lade sig gøre. Hvad kan jeg for at få det til at virke igen.

hilsen
Peter

PS: Grunden til at jeg nævnte "mp3" var at jeg mener at det er fordi jeg
også på min PC i dag lyttede til filer af et andet format. Det må da være
det der har ødelagt windows midi-mapper. Ikke?

Fra : Mads

Dato : 10-10-07 20:09

On Wed, 10 Oct 2007 19:02:24 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

>Hej Mads!
>
>Jeg forklarer det lige en gang til.
>
>Problemet er når jeg skal afspille filer fra mit nodeprogram er der ikke lyd
>på mere.

OK, du nævnte jo bare ikke et nodeprogram før.
Går ud fra du mener en midi editor eller noget lignende.

>PS: Grunden til at jeg nævnte "mp3" var at jeg mener at det er fordi jeg
>også på min PC i dag lyttede til filer af et andet format. Det må da være
>det der har ødelagt windows midi-mapper. Ikke?

Næh, at afspille mp3 filer plejer da bestemt ikke at smadre
opsætningen mht. andre filtyper.
Måske hvis du har installeret et nyt program for at afspille
mp3 filer, men ikke bare at spille dem.

Tjek opsætningen i node programmet og Windows egen
opsætning mht. midi.
Kontrolpanel / Lyde og lydenheder / Lydenheder / Afspilning af midi

mvh Mads