MS Windows
briani 27239
Vista Rep. ?
Fra : John T.

Dato : 09-10-07 20:54

Hej !
I XP lagde man skiven i og trykkede pa R for at reparere,
hvordan gor man med Vista ?
Mvh. John

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-07 18:48

On Tue, 09 Oct 2007 21:53:40 +0200, John T. <tilstedvolvo@pc.dk> wrote:

> Hej !
> I XP lagde man skiven i og trykkede pa R for at reparere,
> hvordan gor man med Vista ?
> Mvh. John
Godt spørgsmål. Da min Vista gik ned kunne jeg ikke finde ud af andet end
at geninstallere. Hvorfor får man ikke en brugsanvisning til sådan noget.
Nu kører jeg Mac og der er en lille bog med der siger at man skal trykke
på nogle knapper eller lægge installationspladen i og bruge værktøjer.
Jeg har lige repareret min Mac efter at have fjernet en Windows dualboot.
"Du lægger installationspladen i og trykker på "Alt" ved start. Så vælger
du at starte op på installationspladen, åbner disktools i værktøjsmenuen
og kører en reparation fra pladen!"
Så var det problem ordnet. Problemet var ikke engang et problem som gav
fejl, men diskværktøjet i systemet havde sagt at der var en mindre fejl
som krævede at den blev kørt fra opstartspladen.
Hvor er MS henne i det spørgsmål?

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Jama

Dato : 11-10-07 09:19

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev i en meddelelse
news.tzzs2gsd45a82o@lyriks-computer.local...

> [...]
> fejl, men diskværktøjet i systemet havde sagt at der var en mindre fejl
> som krævede at den blev kørt fra opstartspladen.

Det er sikkert fordig din Vista er en Recover CD, og der er ikke Rep m.R på.
Mvh.Jama

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-10-07 19:49

"John T." wrote

> I XP lagde man skiven i og trykkede pa R for at reparere,
> hvordan gor man med Vista ?

Lægger DVDen i og trykker på en tast under opstart, du må selv vælge
hvilken det er, når maskinen spørger om man vil boote fra den. Hvis du
har opsat BIOSen til at anvende DVDen som et drev den skal forsøge at
starte på førend den forsøger med harddisken.