MS Windows
briani 27239
Starte flere programmer?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-10-07 17:24

Kan man lave et link på skrivebordet der starter 3 programmer?
Batfil tror jeg det hedder, og hvordan gør man?

// Sid

Fra : Rado

Dato : 10-10-07 04:47

On Tue, 9 Oct 2007 18:24:21 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>Kan man lave et link på skrivebordet der starter 3 programmer?
>Batfil tror jeg det hedder, og hvordan gør man?

Her er et lille VB script der kan gøre det:

set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run """C:\Program Files\program1\program1.exe"""
WScript.Sleep 2000
WshShell.Run """C:\Program Files\program2\program2.exe"""
WScript.Sleep 2000
WshShell.Run """C:\Program Files\program3\program3.exe"""

Kopier det over i Notepad, indsæt de rigtige stier og filnavne og gem
det i en fil med endelsen .vbs

Sleep kommandoen får programmerne til at starte med 2 sekunders
mellemrum, tidsrummet kan justeres ved at ændre tallet (5 sekunder =
5000 etc.).

Virker umiddelbart i XP, i Win2000 skal man installere Support Tools
fra Win2000 CDen først. Ved ikke med Vista.

--
Rado

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-10-07 20:19

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Virker umiddelbart i XP, i Win2000 skal man installere Support Tools
> fra Win2000 CDen først. Ved ikke med Vista.

Takker, det prøvet jeg...

// Sid

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-10-07 20:45