MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Får fejlmeddelsen: For langt filnavn.
Fra : Jesper

Dato : 09-10-07 16:06

Hej.

Jeg er ved at lave backup af en masse filer.

I første omgang har jeg med hjælp af programmet Handy Backup lavet backup
til en ekstern harddisk uden problemer.

Jeg vil så gerne lave endnu en backup over på en bærbar pc. Så jeg vil
egentligt bare gerne kopierer alt fra den eksterne harddisk over til den
bærbare pc, men så får jeg pludseligt en fejlmeddelses vedr. en af filerne,
at den ikke kan kopierers, da filnavnet er for langt og så stopper
kopieringen af den resterende filer.

Hvorfor er filnavnet pludseligt for langt ? - der var jo ingen problemer i
at lave backup fra min stationære og til den eksterne harddisk?

Er meget spændt på svaret, da jeg meget gerne vil have endnu en kopi af
filerne over på min bærbare pc.

Kører XP.

Mvh

Jesper.

Fra : Snuden

Dato : 09-10-07 16:27

On Tue, 9 Oct 2007 17:06:22 +0200, "Jesper"
<Christop@post1**.dknet.dk> wrote:

> [...]
>at lave backup fra min stationære og til den eksterne harddisk?
>
>Er meget spændt på svaret, da jeg meget gerne vil have endnu en kopi af

Stien er formentlig for lang. XP kan kun håndtere 256 tegn i
filnavnet, inkl. drev-bogstav og mappe-navne.

D:\mappe1\filnavn1.ext

Ovenstående er fx. på 22 tegn.

Kopierer du fra den eksterne disk til en undermappe på den bærbare?
--
Snuden

Fra : Jesper

Dato : 09-10-07 16:38

> [...]
>
> D:\mappe1\filnavn1.ext
>
> Ovenstående er fx. på 22 tegn.
>
> Kopierer du fra den eksterne disk til en undermappe på den bærbare?

Tak for svaret.

Ja jeg kopierer fra den eksterne til en undermappe under dokumenter.

mvh

Jesper

Fra : Snuden

Dato : 10-10-07 16:48

On Tue, 9 Oct 2007 17:38:08 +0200, "Jesper"

>Tak for svaret.
>
>Ja jeg kopierer fra den eksterne til en undermappe under dokumenter.

Så vil jeg tro det er ovenstående der er årsagen.
--
Snuden