MS Windows
briani 27239
Kan man slette Norton i HP Pavillon i F10
Fra : IKJ

Dato : 07-10-07 19:09

Min datters Pc, en HP Pavillon, er præ-installeret med nogle programmer,
bl.a. Norton Internet Security.

Når hun anvender F10 for genopretning/geninstallation bliver Norton
installeret automatisk.

Nu ønsker hun ikke Norton.

Kan man blot gå ind på disken og slette dette program, altså uden
konsekvenser for de øvrige programmer og F10 genopretningen. ?

mvh IKJ

Fra : John

Dato : 07-10-07 19:33

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man blot gå ind på disken og slette dette program

Norton kan være sej at slippe af med.

Det nemmeste er nok at bruge Nortons eget værktøj, der kan hentes på
Symantecs hjemmeside, eller her:

The Norton Removal Tool uninstalls all Norton 2007/2006/2005/2004/2003
products from your computer:
http://majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

John

Fra : IKJ

Dato : 07-10-07 20:38

> [...]
>
> Kan man blot gå ind på disken og slette dette program, altså uden
> konsekvenser for de øvrige programmer og F10 genopretningen. ?

Nu ønsker hun ikke Norton

Mit spørgsmål var nok ikke klart nok, det jeg mente var:
kan man gå ind på (X)disken og slette programmet så det ikke kommer med ved
F10 genopretning, altså uden konsekvenser for de øvrige programmer og F10
genopretningen. ? Og uden man laver kuk i en F10 genopretning
IKJ

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-10-07 21:32

> [...]
> ved F10 genopretning, altså uden konsekvenser for de øvrige programmer og
> F10 genopretningen. ? Og uden man laver kuk i en F10 genopretning

Man kan godt pille et program ud af genopretningen, men der er så absolut en
risiko for at kage i det.
Det nemmeste er at lad den starte op, og så bare afiinstallere programmet
fra tilføj/fjern programmer eller funktioner/programmer .
Man kan også bruge det program der blev linket til i en anden post, det
virker også glimrende.

Vil du være helt sikker så afinstaller først og kør programmet bagefter.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 08-10-07 07:09

Sune Storgaard skrev:
> [...]
> virker også glimrende.
>
> Vil du være helt sikker så afinstaller først og kør programmet bagefter.

På siden
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
kan du hente værktøj til en fuldstændig fjernelse af Norton.
Det er nærmest umuligt at fjerne Norton ved hjælp af tilføj/fjerne
programmer.

Fra : jda

Dato : 11-10-07 00:20

Sun, 7 Oct 2007 21:38:20 +0200 wrote IKJ in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> F10 genopretning, altså uden konsekvenser for de øvrige programmer og F10
> genopretningen. ? Og uden man laver kuk i en F10 genopretning

Det korte svar er: Det kan man godt. Men det er ikke en god idé, i hvert
fald er det ikke en god idé hvis man skal have det forklaret via en
nyhedgruppe (no disrespect) For her kommer du ud i en operation som er en
af de mere komplicerede. Det HP har lagt på den partition er en lille smule
som det man bruger i større systemer hvor man installerer fra servere og
den slags. Og hvis du er klar på at gå med et mindre kursus i remote
installation og answer files og den slags, så kan du sagtens få den næste
måned til at gå. Jeg tror dog det er nemmere at afinstallere Norton efter
en rep.
--
Jakob