MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista vil ikke installere Gyldendals Encyk~
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 07-10-07 08:20

Vi har foræret vores datter et eksemplar af Gyldendals Encyklopædi til
installation på en computer som kører MS Vista.

Når hun forsøger, at installere programmet får hun følgene fejlmeddelelse:

SDE.QZ_ er holdt op med at fungere.

Hvad kan vi gøre ?

Mvh / Bjarne

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-10-07 08:33

"Bjarne Jensen" <bjarne.b.jensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation på en computer som kører MS Vista.
>
> Når hun forsøger, at installere programmet får hun følgene fejlmeddelelse:

Prøv Google:

http://www.google.com/search?q=SDE.QZ_&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-07 08:48

Bjarne Jensen <bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote:

> [...]
> installation på en computer som kører MS Vista.
>
> Når hun forsøger, at installere programmet får hun følgene fejlmeddelelse:

Der er vist flere og flere, der nedgraderer til XP ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Marilu Ebner

Dato : 09-10-07 18:40

Per Rønne wrote:
> Der er vist flere og flere, der nedgraderer til XP ...

Jeg sagde det til hende!
Personligt har jeg opgraderet til Linux.

Nå, men Gyldendal har åbenbart et fix.

Mvh / Bjarne

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 06:32

Marilu Ebner <marilu.ebner@gmail.com> wrote:

> Jeg sagde det til hende!
> Personligt har jeg opgraderet til Linux.
>
> Nå, men Gyldendal har åbenbart et fix.

Personligt har jeg nu kun installeret produktet under MacOS X 10.4.10
.... der står jo i licensbetingelserne, at man kun må installere det på
én maskine ... ellers havde jeg nok også lagt det ind på mine
Windows-maskiner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 10-10-07 12:25

Per Rønne wrote:

> Personligt har jeg nu kun installeret produktet under MacOS X 10.4.10

Lidt extravagant at købe en smac bare for at installere Gyldendals
Encyklopædi :)

> ... der står jo i licensbetingelserne, at man kun må installere det på
> én maskine ... ellers havde jeg nok også lagt det ind på mine
> Windows-maskiner.

Står der også at det KAN installeres på en vindåze? ;)

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 13:02

Bjarne Jensen <bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote:

> Lidt extravagant at købe en smac bare for at installere Gyldendals
> Encyklopædi :)

Min MacBook er i dag min hovedmaskine, og når jeg har installeret XP Pro
på den [under Parallels], skyldes det mine behov for at kunne slå op i
Oxford English Dictionary og forskellige andre ordbøger.

Har jeg brug for at arbejde decideret i Windows, så tænder jeg såmænd
blot enten for min Win Desktop, eller for den Win laptop jeg har fået
stillet til rådighed.

> Står der også at det KAN installeres på en vindåze? ;)

Den DVD med Gyldendals Leksikon man kan købe, indeholder såvel Win som
Mac-udgaven. Dataene er ens, og selve programmet ser ud til at være en
java-applikation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jda

Dato : 11-10-07 00:24

Wed, 10 Oct 2007 13:25:16 +0200 wrote Bjarne Jensen in
dk.edb.system.ms-windows:

> Lidt extravagant at købe en smac bare for at installere Gyldendals
> Encyklopædi :)

> Står der også at det KAN installeres på en vindåze? ;)

Står der nogen steder at Gyldendals software er egnet til noget der er
kommet til senere end den gode gamle 8 bit processor?
--
Jakob

Fra : Rado

Dato : 10-10-07 16:47

On Wed, 10 Oct 2007 07:32:15 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>... der står jo i licensbetingelserne, at man kun må installere det på
>én maskine ... ellers havde jeg nok også lagt det ind på mine

Ordentlige softwarefirmaer giver brugeren lov til at installere
programmet på flere maskiner, hvis det er nødvendigt for at man kan
udnytte brugsretten fuldt ud i alle sammenhænge man arbejder i.

Brugsretten til programmet gælder jo i alle sammenhænge, 24/7/365, og
om den udnyttes på den ene eller anden maskine burde være irrelevant,
sålænge der ikke er andre der har adgang til at bruge programmet, og
sålænge det kun bruges på een maskine ad gangen (hvad det sidste angår
er andet iøvrigt heller ikke muligt lige præcis når det gælder
ordbøger).

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 17:12

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> sålænge det kun bruges på een maskine ad gangen (hvad det sidste angår
> er andet iøvrigt heller ikke muligt lige præcis når det gælder

Nu er Gyldendal jo så ikke et 'softwarefirma', men primært et forlag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 10-10-07 17:41

On Wed, 10 Oct 2007 18:11:38 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nu er Gyldendal jo så ikke et 'softwarefirma', men primært et forlag.

Det burde vel ikke have nogen betydning, det handler om rimelighed
omkring brugsretten til det man køber.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 18:24

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Det burde vel ikke have nogen betydning, det handler om rimelighed
> omkring brugsretten til det man køber.

Og her er vi så enige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 10-10-07 19:21

On Wed, 10 Oct 2007 19:24:10 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og her er vi så enige ...

OK. Man kan jo så håbe på der kommer noget bedre lovgivning på
området.