T39
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-07-01 19:45

Hej,

Hvornår er subj. i butikkerne?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bobby

Dato : 10-07-01 21:37

Efter sigende skulle den komme hos bl.a. Tele Vanløse d. 12 - Men lad os nu
se...
Man kan kontakte dem pr. mail, og forudbestille. Check evt.
www.mobilpriser.dk

Kan købes allerede nu i Sverige, bl.a. på www.itcenter.nu . Desværre skal
man forudbetale, og det tager en krig, inden pengene bliver overført til
deres konto. Men prisen er den samme, 3100 kroner, og så kan man få den i
andet end standardblå.

Mvh.
Bobby

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-07-01 14:11

Jeg har lige talt med TeleSpar i Vanløse, de har den allerede nu på lager
til 2800,- med sonofon variant...

P.s. Det er vel utænkeligt at den nuværende lave pris bliver sat op på et
tidspunkt?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Fischer

Dato : 11-07-01 14:39

> [...]
> til 2800,- med sonofon variant...
> P.s. Det er vel utænkeligt at den nuværende lave pris bliver sat op på et

Det kunne man jo godt frygte!
Det er jo simpelthen en super-telefon til super-billig pris.

*Fischer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-07-01 16:29

> Det kunne man jo godt frygte!

Er det virkelig sandsynligt?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 11-07-01 19:32

Rasmus Nielsen <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i
meldingsnyheter:9ihrgs$ibu$1@sunsite.dk...

> Er det virkelig sandsynligt?
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Ja, jeg synes Fischer har sine ord i behold. Jeg kjøpte min T39 på mandag,
for 3500 kr. Var heldig og fikk gode vilkår: Man måtte være abbonent hos
Telenor Mobil. Ikke noen bindingstid eller Simlås. Et uvanlig godt tilbud!
En telefon med så mange finesser hadde jeg regnet med ville være 500-1000 kr
dyrere med binding, og 500-1000 kr over det igjen uten binding. Man husker
jo hva 8210 ble solgt for da den var ny.

Jeg håper og tror at Ericsson har satt en meget konkurransedyktig pris på
T39, for at denne prestisjemodellen skal selge godt, og styrke Ericssons
markedsandel og renommé. Håper de lykkes! De har mange interessante modeller
på gang.

I forhold til T39, har T29 mange færre finesser. Den har ikke engang T9!! Og
den ligger ikke SÅ mye lavere i pris! Så valget var enkelt: Jeg ble en av de
første som kjøpte T39 her, og er meget fornøyd.

Perfekt er den ikke. Displayet ligger for høyt, og sitter utsatt til for
riper. Man må passe godt på! Her er T20 og 29 bedre, med nedsenket tastatur.
Og tastaturet er for hardt å trykke tekstmeldinger på, selv med T9. Det er
lett å trykke for svakt og hoppe over tegn. Og så har den utenbords antenne,
men telefonen er så liten at Ericsson er unnskyldt her.

Men uansett er dette en telefon Ericsson vekker stor oppmerksomhet med.
Diskusjonene går livlig på vår tilvarende norske nyhetsgruppe
no.it.telekom.mobil Det er tydelig at folk er engasjert i denne fantastiske
telefonen fra Ericsson.

Den er et lite mesterverk.

Fra : Fischer

Dato : 12-07-01 07:07

> Er det virkelig sandsynligt?

Jeg ved det ikke?
Da Nokia 3310 kom frem kunne man få den med Mobilix Mayday til 999,-
Men efter nogle måneder steg prisen til 1295,-

Jeg synes bare at i forhold til alt det andet på markedet, så er T39 for
godt til at være sandt!

*Fischer

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 12-07-01 18:49

Fischer <express@get2net.dk> skrev i
meldingsnyheter:zmb37.8$vh2.2019@news.get2net.dk...

> [...]
> Men efter nogle måneder steg prisen til 1295,-
>
> Jeg synes bare at i forhold til alt det andet på markedet, så er T39 for

JA! Det er for godt til å være sant! Da jeg første gang leste om T39, og
alle finesser den hadde, regnet jeg med det ville bli en telefon til rundt
4500-5000 kroner. Da media begynte å antyde utsalgsprisene, ble jeg meget
positivt overrasket. Det var bare å kjøpe den!

Fra : Peter

Dato : 12-07-01 22:58

"Fischer" skrev ...
> Jeg synes bare at i forhold til alt det andet på markedet, så er T39 for
> godt til at være sandt!

Men mon ikke man vil savne udløserknappen fra T28, der gjorde at man kunne
åbne flappen med een hånd?

(Hvis man så i øvrigt samtidigt glemmer, at netop denne udløserknap på T28
hurtigt bliver slidt, så telefonen åbner alt for let. Det må vel også være
grunden til, at Ericsson er gået væk fra denne mekanisme på fx T29 og T39.)

Fra : Peter

Dato : 15-07-01 17:12

"Peter" skrev ...
> Men mon ikke man vil savne udløserknappen fra T28, der gjorde at man kunne
> åbne flappen med een hånd?

Efter faktisk at have brugt en T39, kan jeg afkræfte ovenstående.
T39 kan sagtens åbnes med een hånd - ganske let og elegant.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-07-01 15:46

Hej

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Jeg har lige talt med TeleSpar i Vanløse, de har den allerede nu på lager
>til 2800,- med sonofon variant...

Teleringen i Roskilde sælger den for 2295,- med Telia abb. den er på
lager i alle farver til omg. levering.

Kilde: Mobilpriser.dk

--
M.v.h. Ole®

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 11-07-01 08:26

Lille tillægsspørgsmål:

Jeg kan se at den har GRPS, men det koster da vist en hulens masse penge i
abb. at bruge. Man kan vel også anvende det infrarøde modem som et alm.
modem ala DI 27?

Hvad kan man bruge bluetooth til?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bobby

Dato : 11-07-01 09:17

Hej Rasmus

Jeg må tilstå at jeg ikke aner hvad GPRS kommer til at koste, Orange kommer
først med det til næste år. Men man betaler for hvor meget man henter og
sender, og ikke for tiden man er på - Man er online hele tiden, hvilket er
fordelen ved GPRS !

Jo, man kan anvende det infrarøde modem, nøjagtigt som DI 27/28, her er det
bare bygget ind, man skal altså ikke slæbe en ekstra dims med.
Samtidig har den high speed (28.8 kbs), men så skal man ganske rigtigt have
et dataabonnement.

Bluetooth er simpelthen genialt ! Det er en radiosender/modtager, som bruges
til at komunikere med en anden bluetooth-enhed.
Det kan så være alt, lige fra et bluetooth-headset, en anden
bluetooth-telefon (Ringetoner, billeder, visitkort mm.) eller en
stationær/bærbar pc eller pda.
Fordelen er at man ikke skal bruge kabler eller (infrarødt) lys, de
"snakker" sammen via radiobølger. Man kan feks. syncronisere sin pc-kalender
med telefonens kalender helt automatisk, hver gang de kommer inden for 10
meters rækkevidde (Feks. en gang om dagen). Eller man kan gå på nettet med
den bærbare/pda´en, uden at røre telefonen, mens den bliver liggende i
lommen.

Håber det var svar nok.