MS Windows
briani 27239
Kopiere eksisterende XP-pro med alt over p~
Fra : HANS-HENRIK ELLEKÆR

Dato : 30-09-07 10:57

Jeg overvejer at købe ny computer og ville gerne have alt med fra min gamle PC.

Og jeg mener alt, programmer, indstillinger og alt andet indhold. Jeg har naturligvis licenser og
CD´er til det hele, men ville gerne slipper for timers arbejde med genindlæsning og efterfølgende
rettelser.

Den nye skal være en fuldstændig kopi af den gamle.
Måske er det nødvendigt at betale for et nyt Xp-pro styresystem (licensen), men kan de to komme til
at være fuldstændigt ens?

Kan man blot tage windows backup på ekstern harddisk og så efterfølgende kopiere "tilbage" på den ny
computer, også via windows backup - blot gendanne denne gang.?

Jeg tænker også ved eventuelt tyveri, kan man blot købe en ny PC´er og kopiere alt tilbage fra
backuppen, så det er som før?

Hilsen Hans-Henrik Ellekær

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 11:19

HANS-HENRIK ELLEKÆR wrote:

> Den nye skal være en fuldstændig kopi af den gamle.
> Måske er det nødvendigt at betale for et nyt Xp-pro styresystem (licensen), men kan de to komme til
> at være fuldstændigt ens?

Ja, det kan man godt.

> Kan man blot tage windows backup på ekstern harddisk og så efterfølgende kopiere "tilbage" på den ny
> computer, også via windows backup - blot gendanne denne gang.?

Nej.

Brug et kloningsprogram og kør derefter en rep på den nye maskine. Søg
på repair XP i gruppen her eller på Google.

Jesper Poulsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 30-09-07 13:33

HANS-HENRIK ELLEKÆR forklarede:

> [...]
>
> Jeg tænker også ved eventuelt tyveri, kan man blot købe en ny PC´er og
> kopiere alt tilbage fra backuppen, så det er som før?

Hvis de 2 PC'ere ikke har samme chip-sæt, skal du ikke forvente "bare"
at kunne flytte alt over. Som regel vil det være nødvendigt at
installere programmerne igen. Data kan tilbageføres med restore.
Sidebemærkning: du behøver ikke at være så bange for lidt forandring,
det kan være med til at vise nye veje
...::JMJ::..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 17:29

...::JMJ::.. wrote:

> Hvis de 2 PC'ere ikke har samme chip-sæt, skal du ikke forvente "bare"
> at kunne flytte alt over. Som regel vil det være nødvendigt at

Vrøvl.

Jesper Poulsen

Fra : Kispus

Dato : 01-10-07 11:15

"HANS-HENRIK ELLEKÆR" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tænker også ved eventuelt tyveri, kan man blot købe en ny PC´er og
> kopiere alt tilbage fra backuppen, så det er som før?

Hej !
Uden at være den store "ørn" vil jeg lige fortælle dig hvad jeg lige har
lavet:
Jeg får en større disk i dag og ville så øve mig på at lave et Image af min
XP
på en 20GB disk til en 30GB disk.
Jeg hentede "XXClone" på nettet (det er gratis) og jeg har nu 30GB på mit C:
Hvis jeg var dig, ville jeg gøre det samme, altså sætte den nye disk i din
gamle pc.
og clone den, og sætte den tilbage i den nye pc.
Hvis du så ikke kan boote op, sætter du XP-skiven i (husk at skifte til
CD-ROM
som første boot i Bios, kør så en REP.
Nu skulle bundkort og disk kunne "snakke" sammen.
Denne metode brugte jeg engang da jeg skiftede bundkort og der var absolut
ingen prob.
Håber du giver svar her i gruppen !!
Mvh. John T: