MS Windows
briani 27239
opstart af xp pro
Fra : the hansens

Dato : 29-09-07 13:50

Hej ng.
Hvad vil i mene er det bedste program til at disable at det møg som starter
op med xp'en?
Jeg har før brugt regcleaner og reg organizer, med held. Men hvis jeg så
kører programmet processexplorer ligger der stadig en masse "skrammel", som
jeg godt kunne tænke mig at få disablet.
Lidt træt af at der altid starter 57 processer op der æder kræfter og tid.
Mvh Søren

Fra : kep

Dato : 29-09-07 14:12

"the hansens" <din@idiot.øv> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg godt kunne tænke mig at få disablet.
> Lidt træt af at der altid starter 57 processer op der æder kræfter og tid.

Hej
Prøv at kigge her
http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/msconfig.htm

Regseeker er et godt program til enable/disable opstartsprogrammer
http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

kep

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-07 14:57

kep wrote:

> Regseeker er et godt program til enable/disable opstartsprogrammer
> http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

Jeg anbefaler startup.cpl - den er langt bedre end msconfig.

Jesper Poulsen

Fra : kep

Dato : 29-09-07 15:09

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefaler startup.cpl - den er langt bedre end msconfig.

Den kendte jeg ikke - tak for tippet !

Fra : the hansens

Dato : 29-09-07 15:16

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefaler startup.cpl - den er langt bedre end msconfig.

> [...]

Nix desværre.De finder kun 1/3 af det der starter op.
Mvh Søren

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 29-09-07 19:32

On Sat, 29 Sep 2007 16:15:49 +0200, "the hansens" <din@idiot.øv>
wrote:

>"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Nix desværre.De finder kun 1/3 af det der starter op.
> Mvh Søren

Jeg bruger et program der hedder: StartED. du kan hente det hos
www.download.com

Hilsen Karsten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-09-07 20:21

"the hansens" <din@idiot.øv> wrote in

> [...]
> så kører programmet processexplorer ligger der stadig en masse
> "skrammel", som jeg godt kunne tænke mig at få disablet.

Besøg

<http://www.blackviper.com>

og læs om Windows Service Configurations

--
Oops!... I did it again

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-07 11:57

On Sat, 29 Sep 2007 14:49:45 +0200, the hansens <din@idiot.xn--v-4ga>
wrote:

> [...]
> jeg godt kunne tænke mig at få disablet.
> Lidt træt af at der altid starter 57 processer op der æder kræfter og
Msconfig kender du jo. SÃ¥ er der mappen "start" i Programmer. Det tredie
sted jeg kender er regedit<enter> i "kør". I Regedit er der nogle mapper
der hedder "runonce". Altså run-once, d.v.s. kør lige en enkelt gang.
Her ligger det meste af det skidt som lige skal op og køre ved start. Ved
at fjerne dem her (man kan søge på mapperne så man får dem alle), får man
skovlen under dem.

SÃ¥ er der mappen "run", ligeledes i regedit. Her ligger der en blanding af
nødvendige systemopstartprogrammer, og der kan være enkelte
skidtprogrammer der også forsøger sig med at ligge her.
Man kan save regedit hvis man er bange for at rode i den. Men det er ikke
så farligt hvis man disciplinerer sig til kun at fjerne det man kan
genkende.

Endvidere bør du gå ind i tilføj-fjern programmer og fjerne alt det du
ikke har brug for. Samt kigge i alle de selvstartende programmer efter den
funktion der slår dem fra ved opstart.

Skulle det hele hænge dig ud af halsen efterhånden kan du skifte til Mac
eller Linux.))

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-09-07 22:30

On Sat, 29 Sep 2007 14:49:45 +0200, "the hansens" <din@idiot.øv>
wrote:

>Hvad vil i mene er det bedste program til at disable at det møg som starter
>op med xp'en?

Jeg bruger Absolute Startup og er godt tilfreds.
Programmet har mange faciliteter - se mere om det her:

http://www.absolutestartup.com/

--
Venlig hilsen
Gert