MS Windows
briani 27239
harddisk
Fra : jesper.madsen@maquet~

Dato : 28-09-07 09:06

Hej

Efter jeg har formatteret mit C drev og genindlæst XP og drivere, kan
jeg ikke se min sekundære harddisk i stifinder, jeg kan se den i bios
og i enhedshåndtering. Hvad kan jeg gøre for at få den frem i
stifinder ? jeg har alle mine billeder fra de sidste 5 år liggende på
den, så jeg vil helst ikke formattere den !

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-07 10:34

On Fri, 28 Sep 2007 01:06:03 -0700, jesper.madsen@maquet.com wrote:

> [...]
>stifinder ? jeg har alle mine billeder fra de sidste 5 år liggende på
>den, så jeg vil helst ikke formattere den !

Den skal formentlig bare tildeles et drev-bogstav via diskmanager.

Kør programmet DISKMGMT.MSC, højreklik på det relevante drev, og klik
'Skift drevbogstav'.

<mlr>

PS Husk fremover at tage backup af alle vigtige data....

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 28-09-07 15:13

<jesper.madsen@maquet.com> skrev i en meddelelse
[...]

Som Michael skriver, så tryk start og skriv DISKMGMT.MSC
Det er sikkert nok at markere disken og vælge "Importer fremmede diske"
Det problem har jeg også med en af mine diske, som er en "dynamisk" disk.
(Den skal jeg altid importere efter en format.)

Du kan undgå problemet en anden gang, ved at trække kablerne ud af disk 2 -
før du formaterer.

Carsten