MS Windows
briani 27239
Finger aftryks læser
Fra : Finn Erichsen

Dato : 27-09-07 07:51

Er der nogen af jer der kender noget til en Fingerprint reader eller
en finger aftryks læser. Det er sådan at jeg er så skide træt af alle
disse pass word eller er det kode ord, man skal huske for at komme ind
på mange af de sites man nu engang bruger for køb, betalinger og meget
andet og så anbefales det oven i købet at man skifter sine
oplysninger/kodeord ca. en gang hver måned, hvordan i himlens navn
skal man kunne overkomme det! Derfor er jeg faldet over en
fingeraftryks læser, det kaldes vist også en biometris kode læser i
DK. Da jeg ved et tilfælde er faldet over en sådan dims fik jeg den
strålende ide at sådan en måtte jeg simpelthen have, men ak o ve den
kan ikke købes her på øen Australien og ingen ved hvorfor, det er da
underligt. Mit spørgsmål er derfor er der nogen af jer der har
erfaringen med sådan en dims. Hvis nogen kender lidt til denne dims er
der så noget med at man kan have problemer med sin ISP, det foresvæver
mig at jeg har hørt noget om den salgs. Hvad koster den slags i øvrigt
hjemme i dammen den fra Microsoft har varenummer DG2-00002 og koster i
US mellem $34 til 40 i UK £20 til 30 der findes også en anden APC
http://www.amazon.co.uk/APC-Personal-Biometric-USB-Pod/dp/B0001V2N62/r
ef=pd_sbs_ce_1/202-8891292-1717454 men den er noget dyrere. Hvis nogen
har erfaringer med slige dimser vil jer være taknemmelig for lidt
info.

Cheers Finn
--
Finn Canberra Australia

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 08:54

Finn Erichsen (slet KQ5E2) wrote:

> Hvis nogen
> har erfaringer med slige dimser vil jer være taknemmelig for lidt
> info.

Sådan en er sikkert meget sjov, men den afhjælper da ikke dit problem
med at skulle huske passwords.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-09-07 09:31

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev

> Sådan en er sikkert meget sjov, men den afhjælper da ikke dit problem med
> at skulle huske passwords.

Jo, den kan selv tilføre password og brugernavn i windows. Men vist nok kun
i explorer. Man skal bare indtaste det een gang, så finde læseren det selv
næste gang. Det har sin egen database og kan i øvrigt også læse cookies.

Man kan købe keyboard med indbygget læser. Det er ikke længe siden føtex
havde et til 398,-

Claus

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 09:37

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> næste gang. Det har sin egen database og kan i øvrigt også læse cookies.

Okay, så blev jeg så klogere.

Så i virkeligheden er det ikke anderledes end at jeg skal indtaste et
hovedpassword i Firefox, og så smider Firefox eller selv de passende
password ind de rette steder.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-09-07 13:21

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Så i virkeligheden er det ikke anderledes end at jeg skal indtaste et
> hovedpassword i Firefox, og så smider Firefox eller selv de passende
> password ind de rette steder.

Altså hver gang du bliver bedt om et password, indtaster man som normalt,
kører fingeren over readeren, og så husker den site og kode for fremtiden,
så næste gang er det bare at køre fingeren over ..

Microsoft laver en, de har også tastatur med det indbygget, min nye dell
spand har det også..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-09-07 17:56

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev

> Så i virkeligheden er det ikke anderledes end at jeg skal indtaste et
> hovedpassword i Firefox, og så smider Firefox eller selv de passende
> password ind de rette steder.

Næh, alle browsere har vel en huskefunktion med kodeord, forskellen er blot,
at her er der er (minimal) sikkerhed med aktiveringen af disse kodeord.

Programmet "mythbusters" har i øvrigt udfordret disse fingeraftrykslæsere.
Den lås, som flere steder bliver solgt og reklameret som den allermest sikre
adgangskontrol, der findes (også herhjemme), var den allernemmeste at snyde,
mens den billige MS aftrykslæser til en pc var den "sværeste" at snyde...

Så uanset pris, er det nok mest legetøj. Har man behov for ekstra svær
sikkerhed, så er det ikke løsningen.

Claus

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 08:56

Finn Erichsen (slet KQ5E2) wrote:

> men ak o ve den
> kan ikke købes her på øen Australien og ingen ved hvorfor, det er da
> underligt.

Du søger nok bare de forkerte steder. Ti sekunder på Google giver for
eksempel:

<http://www.ht.com.au/N/4294967240+4294967239+4294967216+4294966126/part/P5698/detail.hts>

Det er vist den samme APC-dims, du selv linker til.

Fra : Kim Vilhelmsen

Dato : 27-09-07 15:29

Hej med dig . ..
Jeg har sådan en fætter som du snakker om og den virker også fint,,,, det er
en Medion som er købt for 299 kr. i aldi . . .
Jeg bruger den bare ikke mere fordi at jeg har installeret Opera browseren
som har en funktion der hedder tryllestav og som virker ved at du indsætter
dit password første gang og næste gang du så kommer ind på siden så trykker
du bare på tryllestaven så gør den resten . . og så er den tillige en
hurtig browser og gratis. . . . .

M.V.H. Kim....