MS Windows
briani 27239
Norton Ghost driller mig
Fra : Louise

Dato : 25-09-07 15:57

Hvad er efter jeres mening det bedste sinpleste og pålideligeste program til
at lave et spejl eller total backup med.
Jeg har før kørt med Ghost 9 til XP uden problemer.
Men nu har jeg fået en ny pc med Vista og har så anskaffer mig Ghost 12...

Meeeeeen Den drilller miiiiig

Min HD er delt op i C: på 55GB of F: på 55GB
Jeg laver en mappe på F: og kører Ghost image over i den. Det virker fint
også med at recover.
Men så kommer problemet.
Jeg har en USB 2.0 HD Box hvor image filen skal ligge på.
Jeg kopierede først min image mappe over fra F: men filen er ikke valid
siger den og det går i stå med det samme.
Så har jeg prøvet en ny backup direkte til USB HDén . Efter 3 forsøg fik jeg
den lavet.
Men problemet er det samme når jeg vil recover den. Damage Csv struktue or
recovery points siger den.
Har prøvet også med en anden HD og 5 forsøg.
Men jeg kan kun gendanne filen fra min bærbare´s F: partition eller drev
?????
Smart når det ikke er ideel at have sin backup på den pc man vil sikre.
Gør jeg noget forkert ?
Har prøvet det program der er med i Vista. Men uha så lavede min pc fejl og
blet ustabil efter dette program.
Så..
Skal jeg bære mig anderledes ad ?
Eller købe et andet bedre Backup program? Hvilket ?

Knus fra Louise

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 25-09-07 16:58

"Louise" <news@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er efter jeres mening det bedste sinpleste og pålideligeste program til at lave
> et spejl eller total backup med.

Jeg bruger et gratis program fra Seagate :
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=DiscWizard&vgnextoid=d9fd4a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD

I realitet er det en kopi af TrueImage 10 fra Acronis. Jeg har brugt den problemfrit
mange gange på en PC med SATA harddisk.
Der står at den også kan bruges på Vista.

Nogle siger at det kun kører på Seagate og Maxtor harddiske, men hvorfor skulle det ikke
kunne på andre???

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-07 17:05

getdion@gmail.com skrev:

>Nogle siger at det kun kører på Seagate og Maxtor harddiske, men hvorfor
>skulle det ikke kunne på andre???

Fordi at man slet ikke får lov til at køre det, jeg har prøvet det
program, jeg har hverken seagate eller maxtor harddiske derved fandt jeg
ud af det førnævnte og det efterfølgende, til gengæld var jeg da jeg efter
fejl ved afinstallering glad for at jeg havde et andet image som jeg kunne
smide på ved hjælp af driveimagexml, nå ja, acronis beviste over for mig
med den fejl som afinstalleringsprogrammet havde, hvilket lort det er som
sender på markedet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 25-09-07 21:20

> [...]
> acronis beviste over for mig med den fejl som afinstalleringsprogrammet havde, hvilket

Du har muligvis ret i at man kan brænde fingrene med Acronis True image, når man kører
på uventede konfigurationer.
Der mangler som så ofte en manual som tager højde for alt.

Den version som Seagate distribuerer er forenklet i forhold til den TrueImage som jeg
også har købt.
Nu bruger jeg kun Seagate-versionen. Jeg tror de har tjekket det hele grundigt før de
har sat deres navn på.

Fra : N/A

Dato : 26-09-07 05:10

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 05:10

> Om du gør noget forkert, helt sikkert, du er havnet i forkerte gruppe.
> Om du skal bære dig anderledes ad, ja, du skal til
> dk.edb.system.ms-windows, der kan de fortælle dig en masse
> Købe, det er et FY ord her

Ikke bare et fy-ord...... De få gange, hvor jeg er tvunget i kirke, har jeg
min egen downloadede udgave af salmebogen med

/Ole

Fra : Rado

Dato : 25-09-07 20:48

On Tue, 25 Sep 2007 16:56:53 +0200, "Louise" <news@cybercity.dk>
wrote:

>Eller købe et andet bedre Backup program? Hvilket ?

Prøv evt. Image for DOS, den fungerer fint med USB diske her.
Du kan downloade en trial her:

http://terabyteunlimited.com

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : djumbo

Dato : 26-09-07 07:06

> Skal jeg bære mig anderledes ad ?
> Eller købe et andet bedre Backup program? Hvilket ?
>
> Knus fra Louise
Hvorfor bruger du ikke bare Vista's eget indbyggede Backup program?
Der kan du lave backup på både DVD op på harddisk.
Laver du den på DVD lægger du bare Vista skiven i, booter op og fortæller at
den skal lægge din backup ind fra dvd.

Mvh
Johnny