MS Windows
briani 27239
Filoverførsel via lokalnet?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-09-07 09:17

Her i huset har vi en stationær plus en bærbar pc - den stationære kører XP
+ Linux, den bærbare XP.

Vha. 'Samba' kan jeg udveksle filer mellem den bærbare og Linux-delen af den
stationære - men det kunne være hensigtsmæssigt også at kunne overføre
direkte fraa Windows til Windows; de gange jeg har forsøgt (via diverse
Windows 'guides') er det dog ikke lykkedes! :(

(pc'erne er forbundet med en 'Netgear' router, hvortil den bærbare forbinder
trådløst, den stationære vha. netkabel)

Gode forslag?? :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-09-07 18:30

> men det kunne være hensigtsmæssigt også at kunne overføre
> direkte fraa Windows til Windows; de gange jeg har forsøgt (via diverse
> Windows 'guides') er det dog ikke lykkedes! :(

Tja... ved godt det måske ikke er den mest logiske løsning, men hvis det kun
er til filoverførsel ville jeg udentvivl sætte en ftp-server op på begge
maskiner, og give din konto fuld adgang...
Overførslen er også en del, for ikke at sige meget hurtigere den vej
igennem, særligt hvis du vil til at rode med Gbit lan engang, der giver ftp
langt den hurtigste forbindelse...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-09-07 22:09

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> Overførslen er også en del, for ikke at sige meget hurtigere den vej
> igennem, særligt hvis du vil til at rode med Gbit lan engang, der giver

Tak for forslaget - men den løsning bliver nok en anelse 'for voldsom' ift.
mit konkrete behov! Så er det trods alt nok nemmmere at foretage
filudvekslingen via Linux/Samba.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-09-07 14:15

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

<snip>

> Gode forslag?? :)

Jeg ved godt det ikke hjælper dig meget, men jeg læste fornylig om at
der er en indstilling i Xp der skal forhindre at orme kan sprede på et
LAN. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde artiklen og jeg kan heller ikke
huske hvor indstillingen er, men det er en indstilling et helt andet
sted end under netværk. Når man slår den til kommer der en sikkerheds
advarsel og man bliver spurgt om man virkelig mener det.

Det er måske ikke så megen hjælp. Her hos mig er den indstilling ikke
slået fra i Xp. Men jeg bruger osse en gammel Pentium med W95 som
filserver og der er selvfølgelig ikke noget sikkerhedsbegrænsning. Men
den computer kommer jo heller ikke "udenfor" mit lokalnet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-09-07 15:14

> [...]
>filserver og der er selvfølgelig ikke noget sikkerhedsbegrænsning. Men
>den computer kommer jo heller ikke "udenfor" mit lokalnet.

Denne Computer -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis

I nederste rude, se om der er hak udfor:

Brug enkel fildeling (anbefales)

Det har jeg slået fra af sikkerhedsmæssig årsager.