MS Windows
briani 27239
kopiering fra vista til xp over netværk cr~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 19-09-07 22:57

hej alle

når jeg prøver at kopiere filer fra min vista ultimate edition 32bit til min
lille fil-server, som kører windows xp, så sker der det, at den tilgængelige
ram på xp maskinen begynder drastigt at falde, indtil der tilsidst kun er
cirka 16 mb (ud af cirka 600mb ved start), hvorefter kopiering crasher, og
xp maskinen hænger.

jeg har nu prøvet at kopiere de samme filer (almindelige billeder,
dokumenter mm.) til flere forskellige xp maskiner over netværket, med samme
resultat, alt ram på xp maskinen forsvinder hvorefter maskinen crasher.

problemet er det samme lige gyldigt fra hvilken vista maskine jeg prøver at
kopiere, så det er ikke et lokalt problem med denne ene maskine, men sker på
alle maskiner, når man prøver at kopiere over netværk fra vista til xp?

jeg har nu forsøgt at google mig frem til det i flere dage, uden resultat?

er der nogen der har nogen gode ideer?

mvh Carsten Larsen

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 20-09-07 01:06

"Carsten Larsen" <info@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> jeg har nu forsøgt at google mig frem til det i flere dage, uden resultat?

Hvilken version af Vista?
Hvilken slags filer?

en lille joke: viser bare at du er nød til at opgradere alle pc'ere til
Vista for at benytte de nye funktioner i Vista.
Jeg kører selv Vista på denne bærbare, ikke fordi jeg ønsker det men fordi
der ikke findes drivere til XP, ellers havde jeg skiftet da jeg hader denne
windows - meget mere ubrugelig end windows ME. Faktisk forbedrer denne
version ikke arbejdet, tværtimod da der er fjernet den normale værktøjslinie
som vi alle er blevet vant til samt ændret en forfærdelig masse ting uden
mulighed for at at ændre disse tilbage.

Jan