MS Windows
briani 27239
Hvordan ændrer jeg systempartition fra H t~
Fra : getdion@gmail.com

Dato : 17-09-07 17:53

Efter en nyinstallering af XP har en kortlæser fået tildelt C-D-E...
og systemet ender på H.
Så prøvede jeg en reboot med kortlæseren frakoblet. Det hjalp ikke.
XP hedder stadig H og jeg får at vide at manikke må ændre bogstav på systempartition.

Skal jeg virkelig reinstallere XP for at løse problemet.
Eller måske kunne jeg lave en partion-image og restore den på C?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-09-07 18:20

"getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg virkelig reinstallere XP for at løse problemet.
> Eller måske kunne jeg lave en partion-image og restore den på C?

Du kan ikke bare flytte det til c-drevet. Problemet er at i
registreringsdatabasen er alle henvisninger til h-drevet, og de ændrer sig
ikke selv om man flytter systemet. Bla. derfor er man låst til ikke at ændre
drevbogstav på systempartitionen.
Så umiddelbart er det forfra, hvis du absolut vil have det på c-drevet.

Kurt

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 17-09-07 20:43

"getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skal jeg virkelig reinstallere XP for at løse problemet.
> Eller måske kunne jeg lave en partion-image og restore den på C?

Du kan prøve med et program der hedder COA2 (Change Of Addr
ess) http://www.free-pc.hu/pub/win9x/rendszer/changead.zip men det er en
langsommelig affære at få alle henvisninger ændret.
En anden mulighed er at gøre det i "hånden" i regedit og ændre alle steder
der står h:\ til c:\ Det burde virke!

--
/Torben

Fra : Jack

Dato : 17-09-07 23:02

"Torben (Tilst)" <torben.fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> langsommelig affære at få alle henvisninger ændret.
> En anden mulighed er at gøre det i "hånden" i regedit og ændre alle steder

Ved ikke om det virker med systemsdrevet, men den funktion findes i
partitionMagic, så det er da et bud. Har ændret drevhenvisninger med det, og
det gik fint og hurtigt, men altså ikke systemdrevet.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-09-07 11:06

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om det virker med systemsdrevet, men den funktion findes i
> partitionMagic, så det er da et bud. Har ændret drevhenvisninger med det,
> og det gik fint og hurtigt, men altså ikke systemdrevet.

Jeg prøvede på et tidspunkt med Partition Magic. Jeg skulle ændre drev
bogstav fra D til C, Partition Magic skannede godt nogt drevet igennem, men
det lykkedes ikke at ændre det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : jda

Dato : 17-09-07 23:16

Mon, 17 Sep 2007 21:43:29 +0200 hamrede Torben (Tilst) i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> langsommelig affære at få alle henvisninger ændret.
> En anden mulighed er at gøre det i "hånden" i regedit og ændre alle steder

Man skal bare være opmærksom på, at ud over HKCR, HKCU, HKLM, HKU og HKCC
så er der en security gren som man ikke lige får adgang til i regedt32. Og
der skal ændres en del for at få det til at virke.
--
Jakob

Fra : jda

Dato : 17-09-07 23:01

Mon, 17 Sep 2007 18:52:53 +0200 hamrede getdion@gmail.com i tastaturet og
> [...]

> Skal jeg virkelig reinstallere XP for at løse problemet.
> Eller måske kunne jeg lave en partion-image og restore den på C?

Der er kun en måde, og det er desværre den hårde måde. Og denne gang skal
du så sørge for at du ikke har flere drev sluttet til end nødvendigt. Der
er muligvis programmer der påstår at de kan ændre drev bogstavet i XP. Men
du får ikke andet end problemer ud af det. Du kan lige så godt bide i det
sure æble først som sidst.
--
Jakob

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 09:41

"jda" <wh@tever.not> wrote in message

> Der er kun en måde, og det er desværre den hårde måde.

Forkert, der findes en nem hurtig måde der virker, men den er ikke gratis.
(et værktøj der følger med til citrix)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : jda

Dato : 18-09-07 21:57

Tue, 18 Sep 2007 10:40:59 +0200 hamrede N_B_DK i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> "jda" <wh@tever.not> wrote in message

> Forkert, der findes en nem hurtig måde der virker, men den er ikke gratis.
> (et værktøj der følger med til citrix)

fortæl mig mere. Det eneste jeg kender til citrix er klienter men det her
lyder skpændende
--
Jakob

Fra : N_B_DK

Dato : 28-09-07 00:09

> fortæl mig mere. Det eneste jeg kender til citrix er klienter men det
> her lyder skpændende

Det er et værktøj der medfølger til citrix, har aldrig set det løst, men det
kan jeg garantere virker. (men en noget dyr løsning, og er ikke sikker på
det vil virke på et desktop OS)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-07 00:58

getdion@gmail.com skrev:

> Efter en nyinstallering af XP har en kortlæser fået
> tildelt C-D-E... og systemet ender på H.

Det er en af de klassiske - den har jeg set virkelig
mange gange.

> XP hedder stadig H og jeg får at vide at man ikke
> må ændre bogstav på systempartition.

Hiv kortlæseren fra, og start forfra!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 18-09-07 06:02

> Hiv kortlæseren fra, og start forfra!
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

Tak for forslagene.
Jeg har nu reinstalleret og mit system er nu på C, som det altid har gjort i 11 år.