MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Meget underligt problem
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 16-09-07 14:39

En veninde på filippinerne havde fået sin XP opgraderet til Vista og det
virkede fint, så fik hu virus og brugte Kaspersky til at fjerne den.
Maskinen skulle derefter ganstartes, hvorefter at windows starter op og der
er ingen ikoner på skrivebordet samt processlinjen er væk. Og så til det
totalt underlige, den er gået tilbage til XP????

Er der nogen der har været ude for lign.?

Evt. har en løsning eller en trin for trin guide til en repair?

Jan

Fra : Janner

Dato : 16-09-07 16:21

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har været ude for lign.?
>
> Evt. har en løsning eller en trin for trin guide til en repair?

Det beviser bare at Kaspersky er et virkeligt godt program der virker 112%
til at fjerne virus + skadeligt software.
NEtop det sidste virkede jo 117% når nu den fjernede Vista og fik maskinen
tilbage til XP

/Jan

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 16-09-07 20:10

> [...]
> til at fjerne virus + skadeligt software.
> NEtop det sidste virkede jo 117% når nu den fjernede Vista og fik maskinen

Meget morsomt, men havde du en løsning:)

Jan

Fra : Jama

Dato : 18-09-07 08:48

"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at fjerne virus + skadeligt software.
> NEtop det sidste virkede jo 117% når nu den fjernede Vista og fik maskinen

Enig 100%.
Men Vista kan laves om, så det får XP look, det er nok det der er sket for
din vininde.
Mvh.Jama

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 18-09-07 10:39

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Enig 100%.
> Men Vista kan laves om, så det får XP look, det er nok det der er sket for

Hej Jama, "egenskaber for denne pc" siger at det er XP, så det er ikke det
der er sket. Har du evt. en løsning eller en trin for trin guide til repair
som jeg kan oversætte til hende.

Jan

Fra : Jama

Dato : 18-09-07 11:22

> [...]
>>>

> Hej Jama, "egenskaber for denne pc" siger at det er XP, så det er ikke det
> der er sket. Har du evt. en løsning eller en trin for trin guide til

I XP kan man højre klikke på skrivebord/ arrangere ikoner efter/ hak i vis
ikoner på skrivebord,er hak væk så vises ingen ikoner, men det er som sagt i
XP, men jeg tror også det er i Vista. Ellers må du Starte op i F8, hvis man
kan det i Vista og se om du ikke kan starte op i sidst fungerende OS?
Nu har jeg ikke Vista mere, men hva med en alm. Rep. med R, hvis de andre
ting ikke hjælper, må indrømme, at jeg ikke er sikker på disse råd i Vista,
de er jo fra XPS dage?
Mvh. Jama

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 18-09-07 19:40

> [...]
> Nu har jeg ikke Vista mere, men hva med en alm. Rep. med R, hvis de andre
> ting ikke hjælper, må indrømme, at jeg ikke er sikker på disse råd i

Hej Jama, jeg er godt klar over hvordan man laver repair i XP:) Det er den
med Vista der er problemet da jeg har hørt at det foregår anderledes og jeg
kan ikke sidde og famle i blinde når jeg skal vejlede hende over telefonen:)

Den med de sidst fungerende OS virkede ikke der kom ikke nogen ikoner frem,
ligedes fik jeg hende guidet igennem en restore inde i Fejlsikret tilstand
men det hjalp heller ikke noget, stadig ingen ikoner på skriveborbet eller
nogen processlinie.

Er der slet ingen der har prøvet at lave en repair på Vista?

Jan

Fra : Jama

Dato : 19-09-07 08:18

> [...]
> skriveborbet eller nogen processlinie.
>
> Er der slet ingen der har prøvet at lave en repair på Vista?

Har du også prøvet dette, det er såre let, at forklare, så selv en
nybegynder forstår det.
Altså højre klik på skrivebord/ arrangere ikoner etc./ hak i vis
ikoner på skrivebord,er der ikke hak, så vises der ingen ikoner, sådan er
det i XP, men prøv om det ikke er ligedan i Vista?
Hvordan du laver R i Vista, i med CDen så køre det som XP jeg gjorde det da
jeg ville skifte Vista ud med XP, men det kunne jeg desværre ikke, da jeg
ikke kunne finde driver til Grafik og net kort. Jeg måtte install.Vista
igen, min CD var en rep. CD, men der var ingen problemmer, skulle I miste
visse exstra programmer kan disse hentes på PCens hjemmeside det måtte jeg
gøre. Men tit har De lavet en Rep Partion(Backup) med alle relevante driver
til Hardware og Utillities.
jama

Fra : Jama

Dato : 19-09-07 09:00

http://ezinearticles.com/?Windows-Vista-Repair&id=485947

Fra : Jama

Dato : 19-09-07 10:34

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> http://ezinearticles.com/?Windows-Vista-Repair&id=485947

Ellers denne med CDen i.

> sfc /scannow
jama

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 20-09-07 03:02

> [...]
> hjemmeside det måtte jeg gøre. Men tit har De lavet en Rep Partion(Backup)
> med alle relevante driver til Hardware og Utillities.

Hej Jama, det der kommer frem eft man booter op er XP, selvom det burde være
vista.

Anden ting er at selvom man får ikonerne frem så er processlininen stadigvæk
forsvundet og hvordan finder man den frem igen? Jeg er fuldt ud klar over at
der er noget der er blevet fjernet i regDb men hvad er spørgsmålet og kan
jeg kopiere det ud fra en dansk version sådan at hun kan køre det ind fra
hendes pc og få det manglende tilbage, hendes XP/vista er engelsk.

Tredje ting er at taskmanager er deaktiveret af administrator, må være noget
Vista har forårsaget, og det udgør et stort problem.

Med hensyn til at skulle miste noget er det nu mere hendes filer som er
vigtige, Microsoft har stadig ike lært at de skal lave 2 partioner på en hdd
og derefter have brugerens egne filer på drev D: fra start når systemet
bliver indlæst og fremover. Sådan at skulle systemet gå ned beholder man
sine filer selvom drev C: skal formateres.
Om de nogensinde lærer det er et godt spørgsmål.
Personligt laver jeg aldrig en format før alting er afprøvet. Jeg prøver
helst at guide folk i at oprette en ekstra partion og kopiere filer derover
før format:) om det være sig i fejlsikret tilstand eller i Dos med NTFS
understøttelse:)

Ser du jeg har ikke det store problem med XP og de windows der kom før den
men jeg er totalt nybegynder i Vista, da jeg faktisk ikke ville have den og
ikke gad sætte mig ind i den. Nu har jeg så fået en bærbar med Vista og er
tvunget til at bruge den da der ikke er drivere til XP. Samt min veninde har
fået opgraderet til Vista af en ven som havde nogle licenser i overskud
efter at have installeret en skole's pc'ere.

Jan

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-09-07 08:14

> [...]
> beholder man sine filer selvom drev C: skal formateres.
> Om de nogensinde lærer det er et godt spørgsmål.
Hvad har Microsoft med det at gøre?
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-09-07 22:42

"Bjarne Chr"

> Hvad har Microsoft med det at gøre?

Alle fejl er Microsofts skyld, de har gjort sig skyldig i ikke at være
kreative nok i EUALaen omkring hvordan deres kunder kan frembrige fejl.
Hvis fejlen ikke rettes i servicepack 1 er det Microsofts fejl fordi de
ikke er kreative nok i at indse hvilke fejl deres kunder kan finde på
at lave.

Microsoft er en meget ond USiansk virksomhed, som kun vil deres kunder
det allerværste. Og de vil spise vores små børn, og dokumentstandarder,
og bruge det imod os når vi mindst venter det. Det er helt sikkert.

Hvis du siger noget andet er du en Microsoft-undskylder og fanboy og du
skulle skamme dig og tage dig sammen og tænke lidt mere på generationerne
som kommer efter dig.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-09-07 23:06

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du siger noget andet er du en Microsoft-undskylder og fanboy og du
> skulle skamme dig og tage dig sammen og tænke lidt mere på generationerne
*LOL* Så venter vi bare på Windows7 med tvungen opdeling af harddisen