MS Windows
briani 27239
"Klik" og så genstartede min pc???
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 15-09-07 13:13

Hejsa, nu har jeg været ude for dette et par gange i løbet af 2 år:

Maskinen kører i mere end 2 døgn, måske mere end det, og så lige pludselig
mens den står og arbejder med et eller andet "KLIK" og genstarter af sig
selv.

Jeg mener ikke at det er en HW fejl for de gange jeg har gået i bios og
checket så har CPU temperaturen været omkring 56 grader så ikke det store
problem. Biosen er heller ikke sat til at genstarte.

Jeg mener også at kunne huske at der var et probem med XP hvis den kørte
mere end 48 timer, hvorfor den ikke var så god som server. Fik MS nogensinde
den fejl fixet?

ECS K7S5A PCB 3.1a
GlobalWin køler for AMD Athlon XP 3000+
AMD Athlon XP 2400+ 2Ghz - 266Mhz FSB
Samsung 256Mb DDR PC2100 266Mhz part# M368L3313BT1-CB0
Kingston 512Mb DDR PC2100 266Mhz Part# KVR266X64C2/512
HDD 1 Seagate ST380011A 80GB 2MB buffer, Rev. 8.01
HDD 2 Seagate ST38420A 8GB 512Kb buffer, Rev. 3.05
Pioner DVR-109 DVD-RW
CyberDrv CW058D CD-RW
Nvidia Riva TNT2 M64 AGP grafikkort
Windows XP Pro sp1 opdateret til SP2 og alle nye opdateringer

Jeg tror det er et XP problem men kan ikke lige greje hvad det skulle være
medmindre ovenstående fejl aldrig er rettet.

System loggen siger at der opstod en fejl med mit digital camera lige før XP
genstartede men det er slet ikke tilsluttet så det må være driveren XP taler
om. Noget med at tjenesten ikke kunne starte fordi der ikke er nogle
aktiverede enheder tilknyttet. HændelsesID 7000.
Ellers ser loggen meget normal ud.

Jan

Fra : Snuden

Dato : 15-09-07 19:14

On Sat, 15 Sep 2007 14:12:35 +0200, Thunder (4920 Søllested)
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

> [...]
>checket så har CPU temperaturen været omkring 56 grader så ikke det store
>problem. Biosen er heller ikke sat til at genstarte.

Det er ikke kun en overvarm CPU der kan få maskinen til at genstarte
(faktisk burde det få den til at lukke ned).

>Jeg mener også at kunne huske at der var et probem med XP hvis den kørte
>mere end 48 timer, hvorfor den ikke var så god som server. Fik MS nogensinde
>den fejl fixet?

Ja - min XP-æske kører uden problemer i ugevis mellem genstarter

> [...]
>om. Noget med at tjenesten ikke kunne starte fordi der ikke er nogle
>aktiverede enheder tilknyttet. HændelsesID 7000.

Det lugter af et hardware problem. Hvor varmt bliver dit grafikkort?
--
Snuden

Fra : jda

Dato : 16-09-07 14:50

Sat, 15 Sep 2007 14:12:35 +0200 hamrede Thunder (4920 Søllested) i
tastaturet og der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> om. Noget med at tjenesten ikke kunne starte fordi der ikke er nogle
> aktiverede enheder tilknyttet. HændelsesID 7000.

Hvis du starter med at slå automatisk genstart fra
højreklik på denne computer -> vælg egenskaber -> fanebaldet avanceret ->
under start og genoprettelse vælg indstillinger -> fjern hakket i genstart
automatisk
Så kan du måske få den BSOD eller hvad det nu er der sker at se. Og så kan
du også se den fejlkode der kommer der. Det vil hjælpe dig et stykke på
vej. google lidt på det eller post det her.

XP kan sagtens køre mere end 48 timer. Jeg har af og til min til at køre
det meste af en uge uden at der sker noget ved det.
--
Jakob

Fra : Mathias

Dato : 17-09-07 09:02

> Maskinen kører i mere end 2 døgn, måske mere end det, og så lige pludselig
> mens den står og arbejder med et eller andet "KLIK" og genstarter af sig
> selv.

Det er ret sikkert en af dine ramkredse der er defekt. Prøv at køre med een
stang ad gangen i maskinen og se om problemet opstår igen.

-Mathias

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-09-07 15:25

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> wrote in message
> [...]
> checket så har CPU temperaturen været omkring 56 grader så ikke det store
> problem. Biosen er heller ikke sat til at genstarte.

Hvis det ikke er et driverproblem, som du selv er inde på, vil jeg give
Mathias ret i at det lugter at et ram problem.
Test det eventuelt med http://www.ultimatebootcd.com/. Ellers kunne det være
din strømforsyning. Prøv at køre speedfan, og se hvad den siger.
(Speedfan kan dog godt finde på at vise forkerte værdier)

Bjarne K.

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 20-09-07 03:11

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> [...]
> være din strømforsyning. Prøv at køre speedfan, og se hvad den siger.
> (Speedfan kan dog godt finde på at vise forkerte værdier)

Har prøvet begge dele dog uden bootCD, memtestx86 kørte i 4 timer uden
problemer
Speedfan siger ikke at der er et problem, husk at jeg har sat en ekstra
blæser i mit kabinet og skrev som sagt at temp. på CPu lige efter genstart
er 56 grader og så meget kan den ikke nå at køle ned hvis det skulle være
det. Speedfan kørte over længere tid og gav ingen dårlige resultater.

Burde ikke være cpu'en da blæseren er en jeg vile anbefale til enhver som
ønsker køling samt støjdæmpning, kan ikke huske modelnummeret, men det er en
GlobalWin der passer til min CPU + højere, købt hos Morgen Computer og de
plejer at handle med kvalitet.

Jeg tvivler på at det er strømforsyningen da der sker for sjældent. vi
snakker måske 6 gange årligt.

Jan

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-09-07 19:51

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de plejer at handle med kvalitet.
>
> Jeg tvivler på at det er strømforsyningen da der sker for sjældent. vi

OK. Nu var det også mere spændings målinger jeg troede kunne være
interessante.

Bjarne K.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-07 19:51

Den Thu, 20 Sep 2007 04:11:07 +0200 skrev Thunder:

> Har prøvet begge dele dog uden bootCD, memtestx86 kørte i 4 timer uden
> problemer

Sagde du ikke at den først fejler efter to døgn? Så kan du ikke
forvente at memtest86 finder noget efter fire timer.

Mvh
Kent