Kan man fx route udvalgte hjemmesider uden~
Fra : Preben Larsen

Dato : 29-09-07 16:06

Hej
Jeg har en Zywall 10 router samt mulighed for at sætte en linux med proxy
parallelt
vi har flere offentlige IP adresser og stik ind..
Jeg ville sende den alm surf gennem proxyserver,
men dirigere en udvalgt hjemmeside, der ikke kan bruge Proxy, gennem Zywall
boksen..
Kan man mon det ?
mvh
preben

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-09-07 19:33

Preben Larsen wrote:
> [...]
> Jeg ville sende den alm surf gennem proxyserver,
> men dirigere en udvalgt hjemmeside, der ikke kan bruge Proxy, gennem Zywall

Ja, det kan teknisk set godt lade sig gøre.

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-09-07 19:48

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan teknisk set godt lade sig gøre.

Jeg skulle måske også have spurgt hvordan
evt stikord til søgning..
mvh
Preben

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-09-07 23:28

Preben Larsen wrote:

> Jeg skulle måske også have spurgt hvordan
> evt stikord til søgning..

Det nemmeste er umiddelbart, hvis du benytter Linux-boxen som default
gateway, og fifler med noget transparent proxy med iptables..

--
Ole Hansen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-09-07 02:47

Preben Larsen wrote:

> Jeg skulle måske også have spurgt hvordan
> evt stikord til søgning..

Hvis du har styr på klienterne (altså kan styre konfigurationen på dem)
er en måde at bruge proxy.pac - det var lidt til google

Se fx

http://nscsysop.hypermart.net/proxypac.html

Et alternativ er transparent proxy, men det duer ikke med https.

Knus
Regnar