Forbindelse MEGET langsom med router.
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 05:19

½øjs@.

Vi har lige fået en 15 mb forbindelse her, og alt er godt, undtagen, når jeg
sætter en router på, vi har 3 maskiner, og med kun 1 koblet direkte til
modemmet, korer den de 12-13 mb, men hvis jeg kører gennem routeren, kommer
den helt ned på 1 og nedad....
Jeg mente, det var ok, bare at smide kablet i fra modemmet til routeren, og
så ud derfra, men hvad mangler jeg lige at gøre... nogen idéer til det?

Det er en lånt D-link router med trådløst, men det skal vi jo ikke bruge.

/Ole

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-09-07 20:23

"/Ole \(6000\)" <x@xx.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> idéer til det?
>
> Det er en lånt D-link router med trådløst, men det skal vi jo ikke

Hvad tester du med?
Hvordan er du koblet op?
Hvilket udstyr anvender du?

--
Bjarke Andersen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 05:35

> Hvad tester du med?
> Hvordan er du koblet op?
> Hvilket udstyr anvender du?
>
> --
> Bjarke Andersen

Jeg tester på TDC's hjemmeside, www.hastighedstest.tdc.dk
Jeg er koblet op med ADSL med linien ind i modemmet, derfra til routeren, og
fra routeren ud til de 3 maskiner.
Routeren er en D-Link model Dl-514.

Linien ind virker jo åbenbart fint, for vi har ikke bøvl, hvis der er en
enkelt maskine sat til modemmet direkte.

/Ole

Fra : Hans

Dato : 26-09-07 12:22

/Ole (6000) wrote:

> Jeg tester på TDC's hjemmeside, www.hastighedstest.tdc.dk
> Jeg er koblet op med ADSL med linien ind i modemmet, derfra til
> routeren, og fra routeren ud til de 3 maskiner.
> Routeren er en D-Link model Dl-514.

D-Link DI-514 kan slet ikke håndtere jeres liniehastighed, så løsningen er
en bedre router.

Et forslag kunne være denne model fra D-Link:

Den er godt nok med WLan, men det kan slås fra. Der var en tilsvarende model
DGL-4100 uden WLan, men den kan desværre ikke fås mere.

Hans

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-09-07 20:52

Du er en del forud for din tid (computertidsmæssigt)

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 05:58

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message
> Du er en del forud for din tid (computertidsmæssigt)

øhhh, ikke helt forstået, jeg har da d.25-9-07 her og klokken er lige ved at
være 22....

/Ole

Fra : MN

Dato : 25-09-07 21:04

"/Ole (6000)" <x@xx.dk> skrev i meddelelsen

> "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message
>
> øhhh, ikke helt forstået, jeg har da d.25-9-07 her og klokken er lige ved
> at være 22....

Du har en forkert tidszone. Den står til -7, men skal være +1

Mogens

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 06:11

"MN" <xxx@nospam..dk> wrote in message

> "/Ole (6000)" <x@xx.dk> skrev i meddelelsen

> Du har en forkert tidszone. Den står til -7, men skal være +1
>
> Mogens

ARGHHH, so sry, my bad.... Den havde jeg ikke lige fanget, på min egen
maskine står det rigtigt nok.... Undskyld igen, jeg ved, hvor irreterende
det er

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 25-09-07 21:13

> ARGHHH, so sry, my bad.... Den havde jeg ikke lige fanget, på min egen
> maskine står det rigtigt nok.... Undskyld igen, jeg ved, hvor irreterende
> det er
>
> /Ole

Hvorefter han så ikke rettede tiden også, haha.

I har godt nok kun mit ord, men jeg ér altså ædru

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-09-07 21:06

/Ole (6000) wrote:

> øhhh, ikke helt forstået, jeg har da d.25-9-07 her og klokken er lige ved at
> være 22....

Så kig på datoen på dine indlæg...

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 26-09-07 09:04

On Tue, 25 Sep 2007 21:18:34 -0700, "/Ole \(6000\)" <x@xx.dk> wrote:

> [...]
>så ud derfra, men hvad mangler jeg lige at gøre... nogen idéer til det?
>
>Det er en lånt D-link router med trådløst, men det skal vi jo ikke bruge.

Simpel fejlfinding - prøv med een maskine ad gangen på routeren?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-09-07 12:10

> Simpel fejlfinding - prøv med een maskine ad gangen på routeren?

Klap kaje, hvor pinligt, jeg ikke fandt på det selv.... Jeg er elektriker
LOL... Jeg tester, takker Henning

/Ole