Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billede til kritik uge 28 2001
Fra : S.V.Nielsen

Dato : 10-07-01 17:32

http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2001&week=28

Der er ikke meget at grine af, så jeg havde
aldrig gættet at fuglen bag gitteret var en
latterfugl! måske er det ironisk ment???
Nettet er skarpt og pænt afbilledet. Desværre,
jeg kan ikke finde på mere at sige

Tak for i aften
--
Søren Videbæk Nielsen, Søndergade 31C, DK7600
Struer, Danmark.

....in all eyes shining...

Fra : Peer Klercke

Dato : 11-07-01 17:41

S.V.Nielsen <s.v.nielsen@c.dk> wrote:

> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2001&week=28

Sjovt nok har jeg fotograferet den samme fugl Ihvertfald hvis det er
den i Kbh. Zoo.

http://photo.klercke.dk/pictures/Zoo/latterfugl.jpg - desværre en smule
uskarpt.

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 11-07-01 19:25

Der er nu ikke så meget at sige til det billede... Jeg synes
gitterværket i forgrunden er noget forstyrrende. Derudover er
der ikke mange detaljer at se på fuglen som er skudt mod en
lys himmel, det ku' ha været en pjusket gråspurv med et langt
næb. Sorry, jeg ka ikke se noget her. :)

Måske med en længere linse med piv-åben apertur
at man kunne have fået fuglen til at stå skarpere og
burets detaljer forsvinde ud af fokus. Til fuglebilleder
foretrækker jeg en mørk eller neutral baggrund.
Det kan godt være at buret i Zoologisk Have ikke er
særligt dekorativt designet, så det derfor ikke er
muligt at få en særlig god æstetisk komposition i søgeren,
i hvert fald ikke uden stativ eller et højere perspektiv...

Jeg var behageligt overrasket da jeg var oppe og tage
billeder i Bronx Zoo, New York - de fleste af deres
fuglebure og andre udstillinger havde et fint, sort
trådgitter ud mod publikum, og der var som regel en
smagfuld baggrund med træer, buske og klipper -
det sorte trådgitter kan slet ikke ses på billedet når man
holder kameraet tæt op mod og sætter blænde på
f/4 eller bedre. Måske du kan forsøge den teknik
næste gang du skyder fugle i bure?

Mvh.
Sonny

Fra : A.H.

Dato : 11-07-01 21:35

Hejsa.

Jeg bryder ikke om at skulle give kritik til et billede hvorpå der er et
indespærret dyr, det skulle da have været et menneske.
Men som billede virker det som der mangler stemning eller foragelse, man kan
ikke se hele kroppen, hvilket jeg godt kunne have ønsket hvis man skulle
kunne dømme om det er en fugl eller en dukke. Det mest positive jeg kan
finde ved dette foto, er at det er sort/hvid taget, for jeg tror det ville
miste det sidste hvis det var i farve. Lidt negativ kritik, men kritik efter
alt

Hilsen
Anders

HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/