Html/asp Hjælp Omkring "DIV" = float right
Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 10-10-07 12:24

Html/asp Hjælp Omkring "DIV" = float right

hej, jeg har et problem. som jeg gerne vil have hjælp til. har
fået hjælp her inde før og den hjalp.

hvordan for jeg mit DIV til at ligge i højere side, altå uden at
bruge "left". her kan du se problemet
http://www.pries-gate.dk/news.asp og mit css er
http://www.pries-gate.dk/css1.css

så det er bruger venligt for alle (altså opløsningen)

tak for på forhånd!

mvh. martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-10-07 20:13

Martin Pries-Brøndberg skrev:
> [...]
> http://www.pries-gate.dk/news.asp og mit css er
> http://www.pries-gate.dk/css1.css
>
> så det er bruger venligt for alle (altså opløsningen)

Hvis det er div.rightmenu du skriver om kan
du godt glemme alt om at float'e. Den er
i forvejen absolut placeret så langt til højre,
at det er svært at forstå hvor du bruger
left:855px;
i stedet for
right:0;

Du bruger position:absolute alt for mange
steder til at der nogensinde kan komme
noget godt ud af det. Du har overkonstrueret
- hvis der er noget der hedder sådan - en
grundlæggende ret simpel side.

Læs artiklen
http://733.dk/layout/
om hvordan du laver 2- og 3-spaltede