Problemer med externt stylesheet
Fra : Christian Nielsen

Dato : 09-10-07 18:27

Jeg er ved at lave en hjemmeside ved hjælp af et externt
stylesheet - se følgende side:

www.christian-drustrup.dk

Det går fint, når css-koden er indkodet i <head> </head>
sektionen.

index.html(virker!!)
-

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<!--
body {
   background-color: #999999;
   font-size:12px;
   font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}
div#outer {
   width: 80%;
   background-color:#FFFFFF;
   margin-top: 50px;
   margin-bottom: 50px;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   padding: 0px;
   border: thin solid #000000;
}
div#header {
   padding: 15px;
   margin: 0px;
   text-align: center;
}
div#nav {
   width: 25%;
   padding: 10px;
   margin-top: 1px;
   float: left;
}
div#main {
   margin-left: 30%;
   margin-top: 1px;
   padding: 10px;
}
div#footer {
   padding: 15px;
   margin: 0px;
   border-top: thin solid #000000;
}
-->
</head>
      <h2>Header</h2>

      <h4>Navigation</h4>
      <ul>
         <li>Let me not to the marriage of true minds</li>
         <li>Admit impediments; love is not love</li>
         <li>Which alters when it alteration finds</li>
      </ul>

cheeks within his bending sickle's compass come; admit
impediments; love is not love. Which alters when it alteration
finds, or bends with the remover to remove. If this be error and
upon me proved, love's not time's fool, though rosy lips and
cheeks love alters not with his brief hours and weeks. Whose
worth's unknown, although his height be taken. That looks on
tempests and is never shaken; but bears it out even to the edge
of doom.</p>
sickle's compass come; it is the star to every wand'ring bark.
Whose worth's unknown, although his height be taken. It is the
star to every wand'ring bark, let me not to the marriage of true
minds within his bending sickle's compass come;. Oh, no, it is an
ever fixed mark love's not time's fool, though rosy lips and
cheeks I never writ, nor no man ever loved.</p>
the remover to remove. But bears it out even to the edge of doom.
Within his bending sickle's compass come; love alters not with
his brief hours and weeks, whose worth's unknown, although his
height be taken. Let me not to the marriage of true minds.</p>

worth's unknown, although his height be taken. Which alters when
it alteration finds, let me not to the marriage of true minds oh,
no, it is an ever fixed mark. </p>

Men når jeg fjerner css-koden fra <head> </head> og lægger den i
style.css og forsøger at linke til index.html, virker det ikke -
se følgende link:

www.christian-drustrup.dk/index1.html

Kan i se hvad der er galt - på forhånd tak!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Nielsen

Dato : 09-10-07 18:35

Christian Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

> index.html(virker!!)
> -
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
&gt; body {
&gt;    background-color: #999999;
&gt;    font-size:12px;
&gt;    font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
&gt; }
&gt; div#outer {
&gt;    width: 80%;
&gt;    background-color:#FFFFFF;
&gt;    margin-top: 50px;
&gt;    margin-bottom: 50px;
&gt;    margin-left: auto;
&gt;    margin-right: auto;
&gt;    padding: 0px;
&gt;    border: thin solid #000000;
&gt; }
&gt; div#header {
&gt;    padding: 15px;
&gt;    margin: 0px;
&gt;    text-align: center;
&gt; }
&gt; div#nav {
&gt;    width: 25%;
&gt;    padding: 10px;
&gt;    margin-top: 1px;
&gt;    float: left;
&gt; }
&gt; div#main {
&gt;    margin-left: 30%;
&gt;    margin-top: 1px;
&gt;    padding: 10px;
&gt; }
&gt; div#footer {
&gt;    padding: 15px;
&gt;    margin: 0px;
&gt;    border-top: thin solid #000000;
&gt; }
&gt; -->

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-07 18:43

Christian Nielsen skrev:

> [...]

Vent med at skrive flere indlæg til du har styr på at skrive
korrekte links. De to citerede virker heller ikke.

--
Bertel

Fra : Christian Nielsen

Dato : 09-10-07 18:48

sorry - har ikke lavet hjemmeside i lang tid, men her er de korrekte
links:

http://www.christian-drustrup.dk/test.htm
http://www.christian-drustrup.dk/style.css

Fra : Leonard

Dato : 09-10-07 19:24

On 09 Oct 2007 17:47:59 GMT, Christian Nielsen wrote:

> sorry - har ikke lavet hjemmeside i lang tid, men her er de korrekte
> links:
>
> http://www.christian-drustrup.dk/test.htm
> http://www.christian-drustrup.dk/style.css

Så er det jo nok fordi du skriver forkert i test.htm:

<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="www.christian-drustrup.dk/public_html/style.css">

skal bare være:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

så virker det nok.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-07 20:37

Christian Nielsen skrev:

>http://www.christian-drustrup.dk/test.htm
>http://www.christian-drustrup.dk/style.css

Citat fra dit style sheet:

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1030{\fonttbl{\f0\fswiss\fcharset0 Arial;}}
{\*\generator Msftedit 5.41.21.2507;}\viewkind4\uc1\pard\f0\fs20 body \{\par
\tab background-color: #999999;\par
\tab font-size:12px;\par
\tab font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;\par
\}\par

Du må ikke lave CSS- eller HTML-kode i et tekstprogram. Det skal være
en editor som ikke lægger sære koder ind (her er det RTF-formatet der er brugt).
Hvorfor har du ikke brugt Webwriter til CSS også?

Derudover linker du forkert.

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="www.christian-drustrup.dk/public_html/style.css">

Det nemmeste er at linke sådan:

   <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

fordi arket ligger i samme mappe som HTML-filen.

--
Bertel

Fra : Knud

Dato : 09-10-07 18:51

Hej Christian
"Christian Nielsen" <christian@hjallerup-badmintonklub.dk> skrev i en
meddelelse news:470bb9c9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> stylesheet - se følgende side:
>
> www.christian-drustrup.dk
>
> Det går fint, når css-koden er indkodet i <head> </head>

Nej det gør den ikke, siden hedder index.htm

[snip en masse kode]
> [...]
> se følgende link:
>
> www.christian-drustrup.dk/index1.html
>
> Kan i se hvad der er galt - på forhånd tak!!

Din side hedder stadig kun index.htm
Hvis du skal linke så prøv at sætte denne linie ind i
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="og hvad din css-fil
hedder/og evt. undermappe">
</head>
Mvh Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-07 22:09

Den 09-10-07 19.26 skrev Christian Nielsen følgende:
> Jeg er ved at lave en hjemmeside ved hjælp af et externt
> stylesheet - se følgende side:
>
> www.christian-drustrup.dk

Du har endnu et problem på siden. Hvis den besøgendes side ikke er bred
nok, cykler cyklisten ud af midterboksen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.