Hvordan bevarer jeg hyperlinks off-line??
Fra : ole johansen

Dato : 06-10-07 00:29

Hejsa! Jeg er ny her og har et lille problem, jeg har gennemlæst
OSSen http://usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign men fandt
ikke noget svar så håber en venlig sjæl kan hjælpe:
Baggrund: Jeg har en website der består af en "familie" af gratis
weblogs fra Blogger, med et betalt domæne-navn fra Yahoo og
"Domain Name Forwarding". Jeg vil nu kopiere en del af min
website, nemlig min digtsamling, til CD så den kan læses
off-line, men vil bevare hele designet som det er:
baggrundsfarve, font størrelse og farve osv og naturligvis også
linkene der
"strikker" det hele sammen. OK, så har kopieret alle digtene plus
oversigten enkeltvis ved "save-as-target".
Problem: Alt er i orden bortset fra at mine hyperlinks ikke
længer fungerer. Hvis det er muligt, hvordan genopliver jeg
linkene?? I kan se hvad det drejer sig om hvis i går til
http://myspeak-poems.blogspot.com
De links jeg vil bevare er alle de fra "POEMS (index)" og hele
vejen ned til og inklusive "001 Uni-Verses", dvs alle de links
der ligger udenfor disse to grænser er ligemeget.
Man kan selvfølgelig leve uden links: åbne 2 browsere og have
oversigten i en, vælge ud fra beskrivelsen, skifte til den anden
browser og vælge det ønskede. Men det er jo lidt primitivt!
Iøvrigt: Jeg har fundet et program der kan kopiere hele eller
dele af websites as-they-are med links og det hele til senere
brug off-line, det hedder SUPERBOT fra Sparkleware, og det kan
prøves gratis i 14 dage, har downloaded det og hentet den ønskede
del af min website - problemet der er at Superbot gør nøjagtigt
hvad der står på dåsen, dvs tager det hele med, også en masse der
ikke er relevant når man er off-line.
PS: Jeg har ikke meget begreb om html, css osv osv og vil gerne
så langt væk fra det rent tekniske som muligt og bare være en
"happy end user" men var dog i en fjern fortid freelance
IT-konsulent med speciale i design og programmering af enorme
regnskabssystemer i COBOL og PL/1 på enorme IBM mainframes. Mvh
Ole Johansen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-10-07 06:35

> Problem: Alt er i orden bortset fra at mine hyperlinks ikke
> længer fungerer. Hvis det er muligt, hvordan genopliver jeg
> linkene??

Du har et stort problem, da jeg kan se, at der er brugt absolutte links i
stedet for relative links.
Hvad jeg mener:
Du linker til http://myspeak-poems.blogspot.com/2007/09/war-on-terror.html
Med relative links havde det måske bare heddet <a
href="2007/09/war-on-terror.html">

Så ville den også have kunnet finde ud af det lokalt på din egen spand.
Vi er vist ude i noget manuelt søg/erstat i hele html-koden på *alle* sider.
;-(

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-10-07 13:00

ole johansen wrote:
> [...]
> vejen ned til og inklusive "001 Uni-Verses", dvs alle de links
> der ligger udenfor disse to grænser er ligemeget.

wget -pkrH -l 1 -Dmyspeak-uni.blogspot.com http://myspeak-pems.blogspot.com/

wget er Open Source og findes også til Windows.

Apropos din side, så finder jeg det interessant at du hævder at du har
lovmæssig ret til at kræve penge, for retten til at udskrive et eller
flere af dine digte til personlig brug.

Når jeg læser §12 i Opretshavsloven får jeg et andet indtryk:
http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/