Kan ikke linke til externt stylesheet - ku~
Fra : Christian Nielsen

Dato : 04-10-07 14:17

Er ved at lave en hjemmeside som den har:

http://meadhra.com/CNET/040804/figure-b.html

Kildekoden findes her - html og css:

http://articles.techrepublic.com.com/5100-22-5296198.html

Hjemmesiden fungerer fint, når css-koden indlejres i Head
sektionen med <style></style>. Men når jeg lægger css-koden over
i en separat style.css fil og prøver at linke externt til
index.html, virker siden ikke. Har haft samme problem med andre
sider. Mangler jeg noget i css filen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-07 14:55

Christian Nielsen skrev:

> Er ved at lave en hjemmeside

Må vi se den? Ellers er det vanskeligt at vurdere
hvad der er galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christian Nielsen

Dato : 04-10-07 15:51

Her er min html-kode(index.html):

> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
   <title>Mosquito Cykelcenter - Brønderslev</title>

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

</head>

Header

<h4>Navigation</h4>

Let me not to the marriage of true minds
Admit impediments; love is not love
Which alters when it alteration finds

Main Content -- Love's not time's fool...

v/ Flemming Jespersen<br>
Østergade 38-40 . 9700 Brønderslev . Tlf. 98820421

Her er min css-fil(style.css):

div#outer {
width: 80%;
background-color:#FFFFFF;
margin-top: 50px;
margin-bottom: 50px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
padding: 0px;
border: thin solid #000000;

}

div#header {
padding: 15px;
margin: 0px;
text-align: center;
border-bottom: thin solid #000000;

}

div#nav {
width: 25%;
padding: 10px;
margin-top: 1px;
float: left;

}

div#main {
margin-left: 30%;
margin-top: 1px;
padding: 10px;

}

div#footer {
padding: 15px;
margin: 0px;
border-top: thin solid #000000;
text-align: center;

}

body {
background-color: #999999;
font-size:12px;
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

}

Hele css filen virker fint, hvis den bliver indlejret i
html-filen head-sektion. Bare ikke når den hentes fra style.css

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-07 18:51

Christian Nielsen skrev:

> Her er min html-kode(index.html):
>
> Her er min css-fil(style.css):

Det var et link til siden jeg ville se - der er ingen
der gider at klippe din kode ud, gemme den i en
fil på egen harddisk for taste, når du lige så nemt
bare kan sende et link: http://dinserver.dk/test/

Jeg har dog prøvet med din kode, og har ingen
problemer med at læse style.css

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk