favicon
Fra : lasse

Dato : 28-09-07 10:40

heej den side hvor jeg blev hen vent til et færdig lavet sript af
favicon der hentede jeg koden og satte ind på min hjemmeside men
der kommer intet mærke koden er her:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Hva er problemet ?
mvh lasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 28-09-07 11:01

lasse wrote:

> [...]
> der kommer intet mærke koden er her:
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

Har du en favicon.ico liggende det rette sted på din hjemmeside?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-07 11:15

lasse skrev:

> [...]
> der kommer intet mærke koden er her:
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

At du ikke har lavet et ikon eller at det ikke hedder det samme
som det navn der står i linjen (favicon.ico) eller at det ikke
ligger i roden sammen med din HTML-fil.

--
Bertel

Fra : lasse

Dato : 28-09-07 11:55

Ved jeg ikke hva er den da ?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-09-07 13:55

lasse <ospilo@hotmail.com> writes:

> [...]
> der kommer intet mærke koden er her:
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

Du har lavet en fejl? Giv et link til siden, så kan vi kigge på det.

Umiddelbare gæt: Du har ikke sat link-elementet i head-sektionen,
eller der er ikke en fil der hedder "favicon.ico" i roden af din
web-server, eller den er ikke en gyldig ikon-fil, eller du bruger
Internet Explorer, som nogen gange ikke viser ikonet rigtigt.

/L

Fra : lasse

Dato : 01-10-07 11:22

Jeg fik at vide at jeg skulle klikke her
Det hedder favicon
Prøv at kikke på:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/favicon.asp
For at lave en favicon til min hjemmeside Men ved ikke hvorfor den ikke virker

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-10-07 18:23

> [...]

> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/favicon.asp
> For at lave en favicon til min hjemmeside Men ved ikke hvorfor den ikke virker

Ok, og hvad gjorde *du* så?
Har du fulgt instruktionerne på den side?
Hvilke filer lavede du? Hvordan? Hvor har du lagt dem?
Hvilken browser tester du det i? Hvordan?
Og har du et link til den side favikonet skulle vises for?

/L