CSS problem
Fra : Casper Christiansen

Dato : 26-09-07 09:04

jeg har et problem med CSS.
På siden www.zallestuf.dk
Den øverste div hvor der er tekst og billede bundet sammen gør
billedet større.
Nederst ligger billedet i rigtig størrelse.
Hvorfor bliver billedet større?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-09-07 09:09

"Casper Christiansen" skrev i en meddelelse...
> [...]
> Den øverste div hvor der er tekst og billede bundet sammen gør
> billedet større.
> Nederst ligger billedet i rigtig størrelse.

Fordi du det ene sted angiver width og height, og dermed tvinger en bestemt
størrelse igennem. Hvis ikke angives width og height, finder browseren selv
billedets naturlige størrelse.

Som udgangspunkt, så aflæs width og height i en billedviewer, og angiv de
korrekte egenskaber i koden. Så behøver browseren ikke tænke selv.

Yderligere info: http://www.w3schools.com/tags/tag_img.asp

....og så husk iøvrigt at sætte en alt på billedet.

MVH
Rune Jensen

Fra : Casper Christiansen

Dato : 27-09-07 05:31

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Fordi du det ene sted angiver width og height, og dermed tvinger en bestemt
> størrelse igennem. Hvis ikke angives width og height, finder browseren selv
> billedets naturlige størrelse.
Det vidste jeg jo enlig godt. Tror den CSS var lavet lidt for hurtigt.

> Som udgangspunkt, så aflæs width og height i en billedviewer, og angiv de
> korrekte egenskaber i koden. Så behøver browseren ikke tænke selv.
Godt råd. Tak for det.

> ....og så husk iøvrigt at sætte en alt på billedet.
Det troede jeg enlig også jeg havde gjort. Men gør jeg lige.

Tak for hjælpen Rune