<marquee>
Fra : Thrane

Dato : 25-09-07 21:07

Hej

Hvordan kan jeg med CSS lave noget der erstatter denne djævel: "<marquee>" ?

Jeg har brug for en boks, hvori der scroller nogle nyheder af en art... (fra
neden og op)

--
Thrane

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-09-07 21:51

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev :

>Hvordan kan jeg med CSS lave noget der erstatter denne djævel: "<marquee>" ?

Kan man ikke.

>Jeg har brug for en boks, hvori der scroller nogle nyheder af en art... (fra
>neden og op)

Det kan laves med javascript i stedet for.

Men generelt virker det irriterende for de fleste.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-09-07 22:30

"Thrane" <noreply@noreply.dk> writes:

> Hvordan kan jeg med CSS lave noget der erstatter denne djævel: "<marquee>" ?

Det kan du ikke. For at få den til at bevæge sig skal du bruge både CSS
og scripting.

> Jeg har brug for en boks, hvori der scroller nogle nyheder af en
> art... (fra neden og op)

Er det *virkelig* nødvendigt at ting skal bevæge sig? Personligt finder
jeg det ganske irriterende med ting der bevæger sig mens jeg forsøger
at læse en side.
Det er også et brugervenlighedsproblem at der er noget der scroller
ind (og specielt ud) uden at brugeren kan kontrollere det. Hvis man
lige når at se noget af en nyhed, så bliver man nødt til at vente
til den kommer igen. Hvis der bare var en lang sidebar med nyhederne,
så kan brugeren selv styre det.

Hvis du *skal* bruge den, så må du ud og finde et script på nettet.
Der skal du være opmærksom på hvilke browsere der er understøttet
(og hvor galt det ser ud i andre browsere).

/L