Re: linke til et stylesheet
Fra : Jonathan sørensen

Dato : 25-09-07 17:40

Jeg har desvære det samme problem.
Jeg aner ikke hvad der skal stå i 'style-filen'
er det:

<head>
<title>Mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
<h1>Mit første stylesheet</h1>

Men hvad mer end :
body {
   background-color: #FF0000;
}

Skal der stå?
(håber der er nogen der kan forstå mig, og vil hjælpe mig)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : lasse

Dato : 25-09-07 17:50

Kære Jonathan har du prøvet

<head>
<title>Mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<h1>Mit første stylesheet</h1>
Det virker nemlig og forresten kan du javasript html grafiker
rapporter supporter mangler en medarbejder til min fansite
habbofansite www.habbohcclub.tii.dk
MVH Lasse

Fra : Jonathan sørensen

Dato : 25-09-07 18:16

lasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Det virker nemlig og forresten kan du javasript html grafiker
> rapporter supporter mangler en medarbejder til min fansite

Arrh, ser du.. Jeg er ikke særlig gammel.. og jeg tror ikke jeg
ved nok om sådan noget.. men ellers lyder det spæende : )

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-09-07 20:38

lasse skrev:

Nu må du ikke lære begynderen unoder - den slags
skal stå i css-filen:

body{
background:#f00;
color:#fff;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-09-07 17:59

Den Tue, 25 Sep 2007 16:40:06 +0000 skrev Jonathan sørensen:

> Men hvad mer end :
> body {
>    background-color: #FF0000;
> }
>

> Skal der stå?

Der kunne også feks. stå:
h3 {
font-size: 14px;
color: blue;
text-align: center;
}
Så vil du hver gang du bruger <h3></h3> få blå overskrift, skriftstørrelse
14 pixel der er centreret.
Men - og dette er _ikke_ nedladende ment - hvis du på nuværende tidspunkt
ikke "har set lyset", skal du nok vente med at starte på style sheet, og
læse lidt videre.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-07 18:24

Jonathan sørensen skrev:

> Jeg har desvære det samme problem.
> Jeg aner ikke hvad der skal stå i 'style-filen'

Hent Topstyle Lite. Det er et gratis program der er beregnet til
at skrive CSS-filer.

   http://www.bradsoft.com/topstyle/tslite/index.asp

Dels kan programmet generere det meste selv, og dels har det en
liste over mulige kommandoer og de parametre der hører til. Jeg
bruger det som opslagsværk.

> Men hvad mer end :
> body {
>    background-color: #FF0000;
> }

> Skal der stå?

Der behøver ikke stå mere, men hvis du vil style nogle elementer,
skal det gøres i CSS-filen. Man kan ikke angive en specifik
stribe ting der skal stå i en CSS-fil. Det er meget individuelt.

Her er et eksempel på en CSS-fil:

   http://bertel.lundhansen.dk/webdesign/diasshow.css

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 25-09-07 18:37

On 25 Sep 2007 16:40:06 GMT, Jonathan sørensen wrote:

> Men hvad mer end :
> body {
>    background-color: #FF0000;
> }

I første omgang ikke mere.
Der skal ikke hoved og hale i en css-fil.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Jonathan sørensen

Dato : 25-09-07 19:02

Mange tak for hjælpen :)
Det har virkelig hjulpet!

Fra : lasse

Dato : 26-09-07 10:06

Jonathan hvor gammel er du ? og hva kan du kode ?

Fra : Jonathan sørensen

Dato : 06-10-07 22:34

lasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jonathan hvor gammel er du ? og hva kan du kode ?

Er 13? og kan ikke kode særlig meget.. Men det kommer..