kan jeg ikke bruge 'float' i mit hovedindh~
Fra : Hanne Svensmark

Dato : 24-09-07 16:20

Jeg arbejder stadig på at få gjort siden her klar til udgivelse

På denne her www.praestogpsykoterapi.dk/test/bestyr.htm
ville jeg imidlertid gerne have det billede man nu kan klikke sig
ind på - til at ligge mellem venstre menuen og alle adresserne,
da det ville se ret pænt ud. Men jeg har ikke kunnet finde frem
til en kodning af det, der ikke kokser i IE - firefox vil sjovt
nok godt lege med.

Kan det mon lade sig gøre?

Vh Hanne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-09-07 18:59

Hej Hanne!
"Hanne Svensmark" <hanne@svensmark.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> da det ville se ret pænt ud. Men jeg har ikke kunnet finde frem
> til en kodning af det, der ikke kokser i IE - firefox vil sjovt

Jeg starter lige bagfra: Ja da!

Mit bud kan du se her:
http://munding-webdesign.dk/Hanne/

Kopier bare kildekoden - jeg har lavet lidt kommentarer i både html- og
css-filen.

God fornøjelse!

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Hanne Svensmark

Dato : 24-09-07 20:40

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kopier bare kildekoden - jeg har lavet lidt kommentarer i både html- og
> css-filen.

Jeg bliver så klog - at det er en fornøjelse. Tak!
Bare lige et rigtigt dumt spørgsmål - hvordan finder man kildekoden til
css'en?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-07 21:40

Hanne Svensmark wrote:

> Jeg bliver så klog - at det er en fornøjelse. Tak!

Sådan er vi herinde.

> Bare lige et rigtigt dumt spørgsmål - hvordan finder man kildekoden
> til css'en?

Man finder adressen til css i kildekoden til html. Keine Hexerei, nur
Behändichkeit.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Hanne Svensmark

Dato : 24-09-07 22:02

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Man finder adressen til css i kildekoden til html. Keine Hexerei, nur
> Behändichkeit.

Øhm - sikkert bare mig der ikke kan se lyset - men det jeg gerne vil se
er Dennis' css kode - hvor han har skrevet kommentarer til mig?

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-09-07 22:17

http://munding-webdesign.dk/Hanne/style2.css

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-07 00:17

Hanne Svensmark skrev:

> Øhm - sikkert bare mig der ikke kan se lyset - men det jeg gerne vil se
> er Dennis' css kode - hvor han har skrevet kommentarer til mig?

I almindelighed kan du finde CSS-filen sådan her:

1. Åbn hjemmesiden i browseren og benyt "Vis kode/kilde" (eller
hvad det nu hedder i din browsermenu.

2. Find den linje i head-sektionen der starter med:
   <link rel="stylesheet"
I Dennis' kode står der:
   <link rel="stylesheet" href="style2.css" />

3. Så danner du den fulde sti til filen således:
   http://munding-webdesign.dk/Hanne/ PLUS style2.css
   giver:
   http://munding-webdesign.dk/Hanne/style2.css

Værsgo.