Valideringsfejl i html
Fra : Sanne Bloch

Dato : 22-09-07 18:52

Vedr. min hj.side http://sannebloch.homepage.dk/
Alene på forsiden får jeg 23 fejl. Også mange fejl på efterflg. sider. Er
min doctype korrekt?

Hilsner fra Sanne

Fra : jopa

Dato : 22-09-07 19:47

Sanne Bloch skriblede følgende:
> Vedr. min hj.side http://sannebloch.homepage.dk/
> Alene på forsiden får jeg 23 fejl. Også mange fejl på efterflg.
> sider. Er min doctype korrekt?

Prøv at bruge disse metatags i stedet for dine egne og du har nået langt.

<title>Slægtshistorisk Websted Forside</title>
<link href="css/aaa.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="css/print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-09-07 20:12

jopa skrev:

Her har du bare fjernet de forkerte anførselstegn - de
skal bare erstattes med de rigtige.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 22-09-07 20:28

Allan Vebel skriblede følgende:
> jopa skrev:

> Her har du bare fjernet de forkerte anførselstegn - de
> skal bare erstattes med de rigtige.

Ja noget gik galt.
Forøvrigt ser det ud som noget hun har kopieret fra et word dokument eller
lignende

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-09-07 20:26

Hej Sanne!

"Sanne Bloch" <sanne.bloch@email.dk> skrev i meddelelsen
> Vedr. min hj.side http://sannebloch.homepage.dk/
> Alene på forsiden får jeg 23 fejl. Også mange fejl på efterflg. sider. Er
> min doctype korrekt?
>
> Hilsner fra Sanne

De første 13 fejl skyldes nogle forkerte gåseøjne (") - du angiver i dine
meta-tags, at du bruger Notesblok...?
Det undrer mig lidt, for jeg har aldrig været udsat for det samme - dine
gåseøjne ligner noget fra WordPad...
Men hvilket program du bruger, så skift alle (for en sikkerheds skyld)
gåseøjne i din header ud.

Linje 37: skyldes manglende gåseøjne i style=float:left; - det skal se
således ud: style="float:left;".

Linje 48 og 50: skyldes også forkerte gåseøjne.

Linje 53: skyldes forkert apostrof (') og derefter forkerte gåseøjne 2
gange.

Linje 54: skyldes forkert apostrof.

Linje 70: skyldes manglende start af p-tag.

Linje 72: skyldes manglende p-tag - både start og slut.

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Sanne Bloch

Dato : 22-09-07 20:53

> [...]
> gåseøjne ligner noget fra WordPad...
> Men hvilket program du bruger, så skift alle (for en sikkerheds skyld)

Tak til jer alle for hjælpen. Jeg har tidligere fået go' hjælp her i gruppen
og har kopieret nogle af svarene ind i Word, bl.a. nogle metatags og så
kopieret dem og sat dem ind i Notesblok. Jeg er helt lettet over at finde
forklaringen på de forkerte anførselstegn, for det problem har jeg haft
tidligere, uden at jeg fandt ud af årsagen.

Hilsner fra Sanne

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-09-07 21:06

Sanne Bloch skrev:

> har kopieret nogle af svarene ind i Word, bl.a.
> nogle metatags og så kopieret dem og sat dem
> ind i Notesblok.

Uha, brug aldrig Word til sådan noget, den har det
med at lave om på den slags tegn.

> Jeg er helt lettet over at finde forklaringen på de
> forkerte anførselstegn

Jeg skulle da også lige kontrollere om det er mig
der var skyld i fejlen - den er jo fra mit eksempel.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Sanne Bloch

Dato : 22-09-07 23:10

"Allan Vebel" skrev

> Uha, brug aldrig Word til sådan noget, den har det
> med at lave om på den slags tegn.

Godt at vide...

> Jeg er helt lettet over at finde forklaringen på de
> forkerte anførselstegn
>
> Jeg skulle da også lige kontrollere om det er mig
> der var skyld i fejlen - den er jo fra mit eksempel.

Ja, det er helt rigtigt

Jeg checkede lige i Word, og der bliver anførselstegnet skrevet på den
forkerte måde.

Hilsner fra Sanne

Fra : Sanne Bloch

Dato : 22-09-07 23:29

"Sanne Bloch" skrev

> Jeg checkede lige i Word, og der bliver anførselstegnet skrevet på den
> forkerte måde.

Nå, nu fandt jeg ud af, hvorfor. Under "Angiv sprog" er der checkmærke ved
"Find sprog automatisk". Hvis jeg starter med at skrive på engelsk skifter
programmet automatisk over til "Engelsk" (Storbritanien). Det er af hensyn
til stavekontrol, men kan godt slåes fra.

Hilsner fra Sanne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-09-07 23:37

> Hvis jeg starter med at skrive på engelsk skifter programmet automatisk
> over til "Engelsk" (Storbritanien). Det er af hensyn til stavekontrol, men
> kan godt slåes fra.

Gud ja. Det kan jeg godt huske.
Pisseirriterende, pludselig ikke at kunne finde æ, ø og å på tastaturet -
eller for den sags skyld andre tegn, som ligger anderledes på ikke-danske
tastaturer.

Fra : Sanne Bloch

Dato : 23-09-07 01:19

"Philip Nunnegaard" skrev
> [...]
> eller for den sags skyld andre tegn, som ligger anderledes på ikke-danske

Jeg kan godt skrive æ ø og å selvom Word skifter til engelsk. Pudsigt nok.
Tak for dine indlæg.

Hilsner fra Sanne

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-09-07 10:47

Sanne Bloch wrote:
> "Philip Nunnegaard" skrev
>
> Jeg kan godt skrive æ ø og å selvom Word skifter til engelsk. Pudsigt
> nok.

Word ændrer kun på sin egen sprogindstilling. Word kan ikke ændre på
tastaturopsætningen.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-09-07 21:19

> Tak til jer alle for hjælpen. Jeg har tidligere fået go' hjælp her i
> gruppen og har kopieret nogle af svarene ind i Word, bl.a. nogle metatags
> og så kopieret dem og sat dem ind i Notesblok.

Ja Word laver mange sjove ting.
Jeg kunne ikke en gang se ud af dine koder, at der skulle være noget galt -
lige ud over den med manglende anførselstegn ved style=float:left

Det forekommer mig dog, at OpenOffice ikke laver om på lige det med
anførselstegnene.

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-09-07 08:19

Hej Sanne!
> [...]
> finde forklaringen på de forkerte anførselstegn, for det problem har jeg
> haft tidligere, uden at jeg fandt ud af årsagen.

Jeg kan anbefale NotePad++ som editor:
http://sourceforge.net/projects/notepad-plus/

Den har syntaks-farvning - og den klarer stort set alle kodesprog - og
linjenumre, hvilket er ret uundværligt, ved fejlsøgning.

Fra : Sanne Bloch

Dato : 23-09-07 15:20

> [...]
>
> Den har syntaks-farvning - og den klarer stort set alle kodesprog - og
> linjenumre, hvilket er ret uundværligt, ved fejlsøgning.

Tak for linket. Det program har jeg taget til mig. Nu er det jo meget mere
overskueligt.

Hilsner fra Sanne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-09-07 17:43

> Jeg kan anbefale NotePad++ som editor:
> http://sourceforge.net/projects/notepad-plus/

Tak for tippet.
> Den har syntaks-farvning - og den klarer stort set alle kodesprog - og
> linjenumre, hvilket er ret uundværligt, ved fejlsøgning.

I MS Notepad kan man gå til en bestemt linie ved at trykke Ctrl+G og
derefter indtaste linienummeret.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-09-07 18:14

> Den har syntaks-farvning

Ikke her. Al tekst er sort.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-09-07 18:23

> Ikke her. Al tekst er sort.

Aaahhh Doh! Jeg skulle bare gå op under "Sprog" og vælge "html" eller "php"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-09-07 22:46

On Sun, 23 Sep 2007 19:23:14 +0200, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>Aaahhh Doh! Jeg skulle bare gå op under "Sprog" og vælge "html" eller "php"

Farverne kommer også, så snart du gemmer filen som et eller andet
genkendeligt - fx *.htm.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-09-07 23:56

> Farverne kommer også, så snart du gemmer filen som et eller andet
> genkendeligt - fx *.htm.

OK! Det var jeg så ikke klar over.
Men ret fedt med den der træstruktur-agtigt opbygning, som gør, at man kan
folde kodestumper (f.eks. i if-sætninger og for-løkker) sammen for
overskuelighedens skyld.

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-09-07 03:13

Hej Philip!
"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> OK! Det var jeg så ikke klar over.
> Men ret fedt med den der træstruktur-agtigt opbygning, som gør, at man kan
> folde kodestumper (f.eks. i if-sætninger og for-løkker) sammen for
> overskuelighedens skyld.

Ja, det har mange gode egenskaber - et for mig uundværligt værktøj, når jeg
laver hjemmesider.
Kombineret med Stones Webwriter kan det ikke gå helt galt - jeg bruger
udelukkende SW til css.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-07 03:31

On Mon, 24 Sep 2007 00:55:44 +0200, "Philip Nunnegaard"

>OK! Det var jeg så ikke klar over.
>Men ret fedt med den der træstruktur-agtigt opbygning, som gør, at man kan
>folde kodestumper (f.eks. i if-sætninger og for-løkker) sammen for
>overskuelighedens skyld.

Og bogmærke, som nok er en af de funktioner, jeg bruger mest: Ctrl+F2 -
og så cykler man gennem bogmærkerne med F2.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj