Frø som cursor
Fra : Preben Boch

Dato : 18-09-07 16:29

Hej
Jeg har her (http://www.xanga.com/SuperHeRoIneee) set at cursoren
foirvandles til en mus.
Jeg kunne godt tænke mig at den på min egen side blev til en frø.
Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se det i sidens source.
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-09-07 17:16

"Preben Boch" <havenisserne@havegangen.dk> skrev :

>Jeg kunne godt tænke mig at den på min egen side blev til en frø.
>Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se det i sidens source.

Det står der ellers.

style="cursor:url(http://www.boomspeed.com/sfhelpers/cursors/143.cur);">

Virker kun i IE 6 og nyere og du kan bruge et ikonprogram til at
lave billedet med.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-09-07 17:23

Preben Boch skrev:
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at den på min egen side blev til en frø.
> Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se det i sidens source.

body {
cursor:url(frog.cur);
}
..cur formatet er det samme som .ico formatet, blot
med et anden filtypenavn.

Men obs! at ikke alle browsere kan tolke
..cur-formatet, for eksempel ikke Firefox.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Leonard

Dato : 18-09-07 17:27

On Tue, 18 Sep 2007 18:23:06 +0200, Jørgen Farum Jensen wrote:

> Men obs! at ikke alle browsere kan tolke
> .cur-formatet, for eksempel ikke Firefox.

Kan eller vil?

Jeg er godt tilfreds med at min cursor ikke skifter til andet end de
standarder, som jeg er vant til, dvs. pil, streg eller hånd.
Jeg bryder mig ikke om når en hjemmeside laver om på mit
brugerinterface.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-07 18:04

Leonard skrev:

> [...]
> standarder, som jeg er vant til, dvs. pil, streg eller hånd.
> Jeg bryder mig ikke om når en hjemmeside laver om på mit

Enig. Opera viser ingen mus eller andre kræ på den nævnte side.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-07 19:17

Leonard skrev:

> Jeg bryder mig ikke om når en hjemmeside laver
> om på mit brugerinterface.

Jeg er også helt enig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-09-07 19:27

> [...]
> standarder, som jeg er vant til, dvs. pil, streg eller hånd.
> Jeg bryder mig ikke om når en hjemmeside laver om på mit

Tilslutter mig koret af folk, der er enige.
Det bruges heldigvis kun på personlige hjemmesider, og selv dér er det
heldigvis på retur.
Det er også irriterende med den baggrundsmusik, der er på siden.
http://www.html-faq.dk/2017.asp

De samme folk kunne nok trænge til at læse dette også:
http://www.html-faq.dk/2016.asp

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-07 00:30

Philip Nunnegaard wrote:

> Det er også irriterende med den baggrundsmusik, der er på siden.
> http://www.html-faq.dk/2017.asp

Hvilken baggrundsmusik? Uanset hvilken browser jeg åbner siden i, kommer der
ikke en lyd - og der er heller ikke i sidens kildekode lavet noget halløj
med at sætte lyde ind. Der er et link til at høre netradio, men du vælger da
selv, om du vil klikke på det link.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-07 01:19

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvilken baggrundsmusik?

Den der kommer automatisk i Opera, FF og IE.

> Uanset hvilken browser jeg åbner siden i, kommer der
> ikke en lyd -

Jeg skal kun vente 2 sekunder. Er du for utålmodig?

> og der er heller ikke i sidens kildekode lavet noget halløj
> med at sætte lyde ind.

Ikke? Prøv at sætte dette link som står i koden, ind i din
browsers adressefelt:

   http://player.stickam.com/stickamPlayer/174259823-1684138

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-07 14:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> Den der kommer automatisk i Opera, FF og IE.

Jeg hører ikke en lyd, hverken i FF2, IE7, IE6, Op9 eller K-M1.02

> Jeg skal kun vente 2 sekunder. Er du for utålmodig?

Om jeg så venter i flere minutter, ændrer det ikke noget.

> Ikke? Prøv at sætte dette link som står i koden, ind i din
> browsers adressefelt:
>
> http://player.stickam.com/stickamPlayer/174259823-1684138

Øh, hvor på Allans side ser du det link? Det er ikke til at se nogen steder,
når jeg kigger i kildekoden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-07 16:07

Erik Ginnerskov skrev:

> Øh, hvor på Allans side ser du det link?

Jeg ser det på den side som Preben henviser til.

Phillip skrev et kommentarlink til html.dk så det godt kunne
misforstås som om det var den side der var musik på, men det
giver ingen mening.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-07 16:35

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg ser det på den side som Preben henviser til.
>
> Phillip skrev et kommentarlink til html.dk så det godt kunne
> misforstås som om det var den side der var musik på, men det
> giver ingen mening.

Nåpådenmåde. Ja, jeg opfattede godtnok Phillips indlæg sådan, at det skulle
være Allans side, der er uønsket musik på, hvilket jeg overhovedet ikke
kunne få til at hænge sammen med, hvordan jeg kender Allan.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-09-07 16:46

> Nåpådenmåde. Ja, jeg opfattede godtnok Phillips indlæg sådan, at det
> skulle være Allans side, der er uønsket musik på, hvilket jeg overhovedet
> ikke kunne få til at hænge sammen med, hvordan jeg kender Allan.

Det var denne side, jeg mente: http://www.xanga.com/SuperHeRoIneee
Html-faq.dk kunne nok aldrig finde på den slags.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-07 17:10

Philip Nunnegaard wrote:

> Det var denne side, jeg mente: http://www.xanga.com/SuperHeRoIneee

Det fandt jeg ud af, da Bertel bukkede det i neonrør.

> Html-faq.dk kunne nok aldrig finde på den slags.

Netop derfor forstod jeg ikke noget.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Preben Boch

Dato : 19-09-07 16:28

"Preben Boch" <havenisserne@havegangen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at den på min egen side blev til en frø.
> Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se det i sidens source.

Tak til jer, der halp. Især tak til dem, der ikke opkaster sig som
smagsdommere.
Det er jo trods alt kun for sjov...
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-07 17:49

On Wed, 19 Sep 2007 17:28:22 +0200, "Preben Boch"
<havenisserne@havegangen.dk> wrote:

>Især tak til dem, der ikke opkaster sig som
>smagsdommere.
>Det er jo trods alt kun for sjov...

Det er ikke et spørgsmål om smagsdommeri, men om gode råd til at undgå
irriterende ting. Om du så vil følge rådene er helt op til dig selv.

Og hvis du har lyst til at lave lidt sjov, så er det skam også helt OK.
Noge gange lærer man en masse af at lave den slags ting, som man
alligevel aldrig bruger i praksis.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-09-07 21:13

Preben Boch skrev:

> Tak til jer, der halp. Især tak til dem, der ikke
> opkaster sig som smagsdommere.

Du kan kalde det hvad du vil, men vi kommenterer
ikke kun kode her, vi giver også vores mening til
kende med hensyn til hvad der der godt og dårligt,
om du så kan lide det eller ej

Pågældende link viser også andre uheldige ting,
som man skal tænke over:

1. Farvede scrollbarer
2. Musik der starter af sig selv
3. Animerede gif-filer
4. Over 100 valideringsfejl
5. Tekst der ikke kan læses
6. Effekter (topbaren) der ikke virker i alle browsere

.... og en masse andet.

Vi ønsker kun at give gode råd til hvad der er
hensigtsmæssigt - og så må du for min skyld gerne
kalde os for smagsdommere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 20-09-07 09:50

Preben Boch wrote:
> Tak til jer, der halp. Især tak til dem, der ikke opkaster sig som
> smagsdommere.

Denne gruppes fundats

3. Fundats:
Gruppen er beregnet til diskussion af HTML-koder, praktisk
anvendelse, browserinkompabilitetsproblemer, syntax,
faldgruber, etc.

Lig mærke til ordene - praktisk anvendelse, samt diskussion af HTML-koder.

Så smagsdommeri er det nu altså ikke, men en simpel usenet diskussion :)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-09-07 16:15

Den Wed, 19 Sep 2007 22:12:38 +0200 skrev Allan Vebel:

> Vi ønsker kun at give gode råd til hvad der er
> hensigtsmæssigt - og så må du for min skyld gerne
> kalde os for smagsdommere.

OH hil dig store guru Allan Vebel. Vi kaster os i støvet og kysser dine
fødder.

Hvordan kan du bruge ord som "vi" og "os". På hvilkes vegne udtaler du dig?

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Leonard

Dato : 20-09-07 16:22

On 20 Sep 2007 15:15:12 GMT, Karl Erik Christensen wrote:

> Hvordan kan du bruge ord som "vi" og "os". På hvilkes vegne udtaler du dig?

Mindst på mine og egne vegne, så vi er i flertal

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-07 16:37

Leonard skrev:

> Mindst på mine og egne vegne, så vi er i flertal

Jeg tilslutter mig koret.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-09-07 16:34

Den Thu, 20 Sep 2007 17:21:31 +0200 skrev Leonard:

> Mindst på mine og egne vegne, så vi er i flertal

Jeg har 5 katte - deres stemme må da også tælle med, der er jo tale om mus
og frøer. Så nu er vi 6 mod 2

Fra : Leonard

Dato : 20-09-07 17:51

On 20 Sep 2007 15:34:24 GMT, Karl Erik Christensen wrote:

> Jeg har 5 katte - deres stemme må da også tælle med, der er jo tale om mus
> og frøer. Så nu er vi 6 mod 2

Du quotefucker!

Du spurgte til hvordan Allan Vebel kunne bruge ord som vi og os, det
svarede jeg på, nemlig at da han også svarer for mig, så er vi i
flertal, ikke i betydningen, at vi er flest, men at vi er mere end 1 og
dermed kan han tillade sig at bruge flertalsformen.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-09-07 16:58

Den Thu, 20 Sep 2007 17:38:31 +0200 skrev Erik Ginnerskov:

> Allan har været med i så mange år, at han kender holdningen hos en stor del
> af de faste skribenter. Det følger naturligt af at deltage i debatterne.

Da jeg først benyttede disse grupper i -96/-97 så man aldrig navne som
Allan, Erik og Bertel. Hvis det handler om anciennitet, sååå

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-09-07 17:16

Den Thu, 20 Sep 2007 18:11:35 +0200 skrev Erik Ginnerskov:

> Sjot nok har jeg selv været med i omkring 5 år og først indefor de seneste
> par måneder er dit navn begyndt at dukke op, så ...

Ja, jeg har været væk fra edb en 5-6 års tid fordi det hang mig langt ud
af halsen