mailto-link hvor body-tekst har mellemrum ~
Fra : Jesper F

Dato : 16-09-07 09:55

Jeg bruger at mailto-link som dette:

mailto:asdfasdf@asdfasdf.com?subject=DetteErEmnet&body=DetteErBrødteksten

men jeg vil gerne have mellemrum mellem nogle linjer i brødteksten - kan det
lade sig gøre?

/ Jesper

Fra : Dennis Munding

Dato : 16-09-07 11:03

Hej Jesper!

"Jesper F" skrev:
> [...]
>
> men jeg vil gerne have mellemrum mellem nogle linjer i brødteksten - kan

Du har sikkert en god grund til det?, men hvorfor i alverden vil du udfylde
body - mener du ikke, at brugeren selv kan finde ud af det??

Umiddelbart kender jeg ikke en metode, som kan lave linjeskift for dig, med
den metode, du bruger...
Men hvis du laver en formular istedet, kan det lade sig gøre med php og
sikkert også med asp...

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Birger

Dato : 16-09-07 11:29

"Jesper F" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men jeg vil gerne have mellemrum mellem nogle linjer i brødteksten - kan

Både subject og emne bør "escapes" - sådan kaldte man det i gamle dage.
Karakterer der bruges til noget andet, eller kan forveksles med at have en
anden funktion, skal erstattes af en tilsvarende kode.
F.eks. udskiftes mellemrum med %20 , spørgsmålstegn ? med %3F og ampersand
(andersand) & med %038.
Er ikke sikker på, at nylinie virker på denne måde - men du kan prøve %0D
eller %0D%0A.

Du skal nok være opmærksom på, at om det virker eller ikke virker, vil
formentlig være afhængig af det email program der modtager koden.
Forstået på den måde, at det kan godt være at du kan få det til at virke hos
dig selv - men det betyder ikke at det nødvendigvis virker hos dem der
besøger din side.

Birger

Fra : Birger

Dato : 16-09-07 11:32

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos dig selv - men det betyder ikke at det nødvendigvis virker hos dem der

Ups...
& skal "byttes med" %26...

Birger

Fra : Birger

Dato : 16-09-07 13:36

> "Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Ups...
> & skal "byttes med" %26...
>
> Birger

Hos mig XP Pro SP2 og Outlook (uden express) virker %0D faktisk.

Birger

Fra : Jesper F

Dato : 16-09-07 16:18

%0D%0A virker fint. Tak for hjælpen.
Det er til et internt system, der kører i en browser, så jeg ved med
sikkerhed at brugerne bruger Outlook Express.

/ Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-07 22:26

Birger wrote:

> Ups...
> & skal "byttes med" %26...

Eller med &amp; - det virker lige så godt og er lettere at huske.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 16-09-07 23:04

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Eller med &amp; - det virker lige så godt og er lettere at huske.

Også til kommandoline?

Det må jeg prøve - kan gøre visse ting noget nemmere - måske få det til at
fungere også.

Kan ikke få min egen side til at overføre æøå og ecma funktionen encodeURI.
;>)

Birger