to tables
Fra : Karl Thomas Pedersen

Dato : 15-09-07 06:03

hej
sidder og leger lidt med en hjemmeside, men er stødt ind i et
problem.. Jeg vil gerne bruge 2 tables på siden, men hvordan
adskiller jeg dem? Så jeg kan ændre på dem hver for sig i mit
stylesheet?? på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-09-07 06:11

Karl Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> problem.. Jeg vil gerne bruge 2 tables på siden, men hvordan
> adskiller jeg dem? Så jeg kan ændre på dem hver for sig i mit

Jeg vil først lige sige min CSS/Html kendskab er noget rustent fordi det
er nogle år siden jeg har leget med det :)

Men du skal definere en class eller id for dine tabeller. Eksempel:

Så kan du tilgå klassen i dit stylesheet:

..denene { noget: nogetandet }
..denanden { nogetnyt: nogetheltandet }

Forskellen mellem class og id kan du se her:
http://htmlhelp.com/reference/html40/attrs.html

--
http://www.last.fm/user/front243/
http://jaoo.dk/ - Volunteer Crew