Hvad er der galt
Fra : Marcussen

Dato : 10-07-01 16:53

Har netop anskaffet mig et par sværddragere. De svømmer alle sammen fint nok
rundt, og har også spist noget foder.

Den ene hun svømmer dog tit op til overfladen og snapper/gisper mange gange
hurtigt efter hinanden, hvorefter den dykker ned igen og svømmer lidt. Der
går dog ikke ret lang tid, inden den svømmer op igen. (Er det fordi den ikke
har lært at bruge sine gæller ordentligt eller er den ved at dø ;-(

Der skulle være tilstrækkelig med ilt i vandet, da det først er i dag de er
kommet i.

Fra : X - Dude

Dato : 10-07-01 18:03

"Marcussen" <Marcussen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lært at bruge sine gæller ordentligt eller er den ved at dø ;-(
>
> Der skulle være tilstrækkelig med ilt i vandet, da det først er i dag de

Det tror jeg detsværre ikke at der
Det pleje at være derfor ....{

/Rasmus

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 18:06

Giv dem lige et par dage til vænne sig til vandets beskaffenhed.
Mine gisper også i vandoverfladen. Det er ganske naturligt.

Fra : Marcussen

Dato : 10-07-01 21:03

Jeg er kommet i tanke om at temperaturen måske er for høj, men ved ikke hvad
den bør være ved disse fisk?

Min ligger på mellem 26 - 28 grader!

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 10-07-01 21:19

> Jeg er kommet i tanke om at temperaturen måske er for høj, men ved ikke
hvad
> den bør være ved disse fisk?
>
> Min ligger på mellem 26 - 28 grader!

Det er meget temp for dem, men du har måske nu lært, du skal vide noget om
fisken inden du køber den.
Og så længe det kun er den ene fisk der lave det nummer, tyder det ikk på
iltmangel, det er først hvis det er alle dine fisk.

Hva er der ellers i dit akvarium, og hvor længe har det kørt.

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 22:13

Temp for sværddragere ligger imellem 22 og 28 grader

Fra : Aardvark

Dato : 10-07-01 23:09

26 er ideelt for de fleste fisk.......25-26....
Så længe man ikke har Syd-Amerikanske arter...som er mere kritiske *mobbe
mobbe*

/Brian

Fra : X - Dude

Dato : 11-07-01 07:18

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> 26 er ideelt for de fleste fisk.......25-26....
> Så længe man ikke har Syd-Amerikanske arter...som er mere kritiske *mobbe
> mobbe*

Hvilken temp SKAL Syd-Amerikanske arter... ha snakker om (Apistogramma
cacatuoides spec "orange" (Kakadu Dværgcichlide)
)

Fra : Marcussen

Dato : 11-07-01 08:24

"Leo Vaeversted" <leo@vaeversted.nu> skrev i en meddelelse
> Det er meget temp for dem, men du har måske nu lært, du skal vide noget om
> fisken inden du køber den.

Nu er det sådan at varmelegemet står til at skulle holde vandet på ca. 24
grader, og når vorherre så sørger for at varme luften op, ja så har jeg
desværre intet køleelement i akvariet.

Den ser i øvrigt ud til at have det bedre i dag, men temepraturen er nu også
faldet til ca. 26 grader, så det var måske varmen den ikke var så vild med.

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-07-01 09:09

> [...]
også
> faldet til ca. 26 grader, så det var måske varmen den ikke var så vild

Fisk er normalt ret tolerante over for vandtempraturen, men over 30
grader skal den ikke komme
og ej heller under ca 18 grader.
Det er helt naturligt med temperatur svingninger i naturen, i tiden lige
inden regntiden er temperaturen
markant højere, når regntiden så starter, kan vandets temperatur falde,
ganske meget i løbet af minutter.

Carsten

Fra : X - Dude

Dato : 11-07-01 09:07

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lige
> inden regntiden er temperaturen
> markant højere, når regntiden så starter, kan vandets temperatur falde,

Det vil jeg give carsten RET i