Katten fælder
Fra : Lina Kugge

Dato : 10-07-01 16:34

Jeg skriver dette indlæg for min veninde, da hun ikke er så meget på nettet:

2. januar 1999 flyttede min kat selv ind hos mig. Han var dengang 6-7 mdr.,
og er 3 år nu. I al den tid har han på intet tidspunkt fældet - det har
været meget lidt om foråret. For et par mdr. siden begyndte han at fælde
meget, og det gør han stadig. Jeg har på det sidste givet ham gærtabletter,
men det har endnu ikke haft den store effekt. Han har ikke ændret foder:
Hill's Prescription Diet - original with chicken - ca. 50 g/dag. Han er
almindelig af bygning, og lidt for tyk. Jeg har mistanke om at han spiser
'ude' og muligvis derfor får noget foder, som han ikke tåler så godt. Er der
nogen der har erfaringer med voldsom fældning, evt. om han mangler noget i
sit foder?

På Lis' vegne Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Trine

Dato : 11-07-01 07:07

Åh ja ...jeg har samme problem....

Emil og Luna har aldrig fældet ret meget førhen, men i øjeblikket er det som
om at de smider hele frakken .

/Trine

Fra : Cindie

Dato : 11-07-01 16:17

hejsa

Kender det godt med at katte fælder, Pjevs fælder også så det basker, jeg
har så mange løse hår lige for tiden at jeg kunne lave mig en selvbyggerkat.

Men jeg ved ikke om jeg er den eneste som laver det nummer, men når jeg har
smurt mig ind i creme, så kommer katten altid og vil snakke (jeg tror at han
efterhånden gør det med vilje) og jeg glemmer at jeg har smurt mig ind i
creme og nusser katten. Og resultatet er at man er nærmest har fået skæg.
En meget håret fornemmelse, hverfald når man har cremet sig ind i ansigtet.

mvh Cindie og en snorkende Pjevs som sover ude i vasketøjskurven

Fra : Lina Kugge

Dato : 11-07-01 20:20

Hund er altså ikke meget bedre. Min ELSKER creme og hun kommer ikke loge
just med en minitunge, da hun er en 50 kg's moster med en tungeslasker på
størrelse med et spisebord
Katten nøjes da med at tygge i mine tæer....

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-07-01 21:39

> Kender det godt med at katte fælder, Pjevs fælder også så det basker, jeg
> har så mange løse hår lige for tiden at jeg kunne lave mig en
selvbyggerkat.

- det vil jeg foreslå min mand. Hans kat fælder ret konstant i store
mængder - hvide hår, selvfølgelig.

Mvh Maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-07-01 13:10

d. 11/07/01 8:07 skrev Trine på ta@dli.dk i artiklen
P1S27.32$nw1.1691@news.get2net.dk:

> Åh ja ...jeg har samme problem....
>
> Emil og Luna har aldrig fældet ret meget førhen, men i øjeblikket er det som
> om at de smider hele frakken .
>
> /Trine

Selv mine tyndpelsede siamesere har smidt pels allevegne på det sidste. Jeg
tror det er varmen de sidste uger.
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Trine

Dato : 12-07-01 15:23

Dyrlægen (se under indlægget: Feliway??) spurgte mig ellers om han, altså
Emil, snakkede meget???.....øøøøhhh hvis han synes at stort set hele tiden
kan kaldes meget, så ja Men hvorfor spurgte han om det?? Jo, han for han
kunne se at der er en stor del siameser i ham....og de er kendt for at ævle
hele tiden

/Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-07-01 02:24

d. 12/07/01 16:22 skrev Trine på musen@kirstein.dk i artiklen
9ikbcl$2mjq$1@news.cybercity.dk:

> Jo, han for han
> kunne se at der er en stor del siameser i ham....og de er kendt for at ævle
> hele tiden

Ork ja - især Ditte fører lange samtaler med os - og hun har et enormt
"ordforråd". Før jeg fik hende ville jeg ikke have troet at katte kunne sige
_så_ mange forskellige lyde
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-07-01 18:54

Hejsa

Jow her smider Neo & Dixie også pels i flæng..... sidder nærmest med en halv
kat, imellem fingrene efter en kæler(selvom katten er gået *G*)

Tror at Lis skal se tiden lidt an.

Hilsen
Joan

Fra : Kitty Leopold

Dato : 14-07-01 21:22

"Lina Kugge" <lina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sooner or later...
>
> Hej mine katte fælder også voldsomt. Den langhårede mest, konstant og hele
tiden. Den korthårede mest her i varmen, det er nok det med frákken der skal
af.

Jeg har købt en gummibørste, og den er ganske effektiv. Eneste minus er at
den (børsten) ikke samler hårene, de flyver omkring en så det er en gru, men
da det nu er sommer og børstningen kan foregå udenførs er det lidt
nemmere. - en løsning ?

Hilsen Kitty