USB Stikdåse 2??
Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-07 08:07

Skrev i en tidligere tråd...

> Hvis bundkortet ikke lige vil slukke for USB stikdåsen, og man ikke har
> plads til en PCI usb, hvad gør man så?

Og blev anbefalet en el-spareskinne med et masterstik, men den virker
desværre kun nogen gange?

Blev også anbefalet en http://www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg men den har jeg
ikke kunne finde opskriften på?

Er der andre muligheder?
Der sidder en firewire port på mit PCI lydkort, kan jeg evt. bruge den,
nogen der har en opskrift på hvordan man skifter usb stikket ud med et
firewire stik (altså den på stikdåsen?)

// Sid

Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-07 08:30

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> Skrev i en tidligere tråd...

> Og blev anbefalet en el-spareskinne med et masterstik, men den virker
> [...]

Evt. comport eller gameport?

Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-07 08:49

> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Evt. comport eller gameport?

Eller et af de der jackstik i lydkortet man ikke bruger?

// Sid

Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-07 10:01

> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

Har løst problemet, fik loddet et firewire stik på, og bruger firewire
porten i lydkortet, det virker..

Det eneste var at USB sender 7-8V til strømskinnen, og firewire sender
17-18V, ved ikke om det betyder noget??

// Sid

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-10-07 10:30

> [...]

Den røde ledning i det molex stik har 5V.

Den skal så bare parres med pin1 (rød) usb stikket -som skal være et USB-A
hunstik.
http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

> Det eneste var at USB sender 7-8V til strømskinnen

USB bør ikke afvige ret meget fra 5V. Ovenstående tyder enten på en fejl
eller også har du købt dit måleudstyr i harald nyborg

Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-07 13:55

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> USB bør ikke afvige ret meget fra 5V. Ovenstående tyder enten på en fejl
> eller også har du købt dit måleudstyr i harald nyborg

Kan også godt være det var 5.78, det gik lidt hurtigt da jeg skulle måle
.

Men det virker ihvertfald fint med firewire stikket, endnu

// Sid

Fra : Lars

Dato : 06-10-07 10:27

Opskiften er forklaret her:
www.gatago.org/dk/edb/hardware/50231649.html
Hilsen Lars

Fra : Roderiet

Dato : 10-10-07 23:42

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> Skrev i en tidligere tråd...

Hej gruppe I vejledningen til den usb skinne jeg har og som gør lige som
din, ståe der at man skal disable power on board i setup fordi denne
spænding vedligeholder skinnens holdekredsløb. Min skinne holder tændt
ca. 15 minutter efter sluk af pc og slukker så. Jeg har ikke disablet mit
board, fordi jeg har trådløst tastatur og mus som fødes fra en museholder.
denne skal tænde omgående ved start ellers finder pc´en ikke tastaturet
eller musen i opstarten. Hvis man sætter usb kablet til museholderen over
på et usb-pci kort tændes museholderen for sent til pc´en ser den i
opstarten og der kommer keyboard-error. mvh Niels F.