Har dette eksisteret?
Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-09-07 21:24

Har der engang været bundkort til;
Core2Duo, med PCI Express 16x slot, PC3200 ram, og i mini-ATX størrelse ?
ALLE 4 krav skal være opfyldt!

I så fald vil jeg gerne vide et par modelnumre så jeg har noget at lede
efter.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 22:37

http://www.logicsupply.com/categories/mainboards_mini_itx/intel_core_2_duo_mobile

Fra : Michael Sørensen

Dato : 20-09-07 00:02

"Claus Albæk (Kbh.)" skrev :

> http://www.logicsupply.com/categories/mainboards_mini_itx/intel_core_2_duo_mobile

Close but no Cigar
Det er et mini ITX kort og det er jo noget mindre end mini-ATX

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-09-07 06:43

"Michael Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i meddelelsen

> Close but no Cigar
> Det er et mini ITX kort og det er jo noget mindre end mini-ATX
>
> --
Det hedder da vist Micro-ATX?

Fra : Madsen58

Dato : 20-09-07 16:45

http://en.wikipedia.org/wiki/ATX
--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen58

Dato : 20-09-07 16:49

Michael Sørensen wrote:

> Close but no Cigar
> Det er et mini ITX kort og det er jo noget mindre end mini-ATX

Kun på den ene led

Fra : Rado

Dato : 20-09-07 09:18

On Tue, 18 Sep 2007 22:24:02 +0200, "Michael Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>Har der engang været bundkort til;
>Core2Duo, med PCI Express 16x slot, PC3200 ram, og i mini-ATX størrelse ?
>ALLE 4 krav skal være opfyldt!

Det her ser ud til at opfylde betingelserne:

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDX90-VSTA%20R2.0

Ser dog ud til at du skal til udlandet for at hente det hjem, f.ex.:

http://shopping.yahoo.com/p:Asrock%204CoreDX90-VSTA%20Motherboard:1994759241;_ylc=X3oDMTB0OXA5YnR2BF9TAzk2NjMyOTA3BHNlYwNmZWVkBHNsawNjb21w
http://shopper.cnet.com/motherboards/asrock-4coredx90-vsta-motherboard/4014-3049_9-32443573.html?ar=o

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Hans

Dato : 20-09-07 09:26

Rado wrote:

> [...]
>
> http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDX90-VSTA%20R2.0
>
> Ser dog ud til at du skal til udlandet for at hente det hjem, f.ex.:

Micro-ATX og mini-ATX er ikke det samme format.

Hans

Fra : Rado

Dato : 21-09-07 06:50

On Thu, 20 Sep 2007 10:25:42 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Micro-ATX og mini-ATX er ikke det samme format.

Nej det har du ret i kan jeg se. Det ser også ud til at der er mange
der forveksler de to formater. Så vist jeg kan se laves der meget få
mini-ATX kort, det er nok forklaringen. Så chancen for at finde et med
lige den her konfiguration er nok lille.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-09-07 22:40

Hans skrev :

> Micro-ATX og mini-ATX er ikke det samme format.
>
> Hans

Det har du jo helt ret i. Det er et micro-ATX, jeg søger.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-09-07 22:34

Rado skrev :

> [...]
>
> http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDX90-VSTA%20R2.0
>
> Ser dog ud til at du skal til udlandet for at hente det hjem, f.ex.:

1000 takfor linket og undskyld jeg ikke fik svaret i går.
Jeg brugte en del tid på att berstille bundkortet fra det første link men
det var ikke muligt at vælge Danmark som stat og uden stat intet bundkort.
Jeg har skrevet til deres salgssupport men de har ikke svaret.
Det andede link ville gerne sende til Danmark, men portoen udgjorde 124 $,
lidt heftigt for et bundkort til 42 $ (tripple up), og det synes jeg er for
meget for der kommer også told og moms og så er det et bundkort til 12-1300
kr, og så er det (næsten) billigere at købe et andet bundkortog nye ram.

Jeg har prøvet en lang række - jeg tror det var dem alle - i US, Canada og
Australien, men de vil ikke sende til Danmark.

Ærgerligt for det er lige det bundkort jeg kunne bruge og prisen på 250-300
kr er jo fantastisk.

Men igen tk for din indsats!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Rado

Dato : 22-09-07 08:57

On Fri, 21 Sep 2007 23:34:06 +0200, "Michael Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>1000 takfor linket og undskyld jeg ikke fik svaret i går.

No problem.

> [...]
>Jeg har skrevet til deres salgssupport men de har ikke svaret.
>Det andede link ville gerne sende til Danmark, men portoen udgjorde 124 $,

Det er lidt heftigt ja.

Der er en eBay shop her der sender til DK for $51.30:

http://tinyurl.com/ytaqgc

Men det bliver nok stadig dyrt med told, moms m.m.(medmindre det ryger
igennem i tolden) og betaling kan vist godt være lidt besværligt.

Men hvis det kun er for at kunne genbruge gammel RAM er der nok ikke
meget fidus i det, du kan f.ex få 2 GB DDR2 667 Mhz Kingston hos
Nierle for lidt over 600, og her er udvalget af bundkort du kan bruge
RAMen i jo langt større.