MS Windows
briani 27239
Kan ikke lave recovery fra Dell cd rom
Fra : Razor

Dato : 14-09-07 18:37

Jeg har en maskine hvor xp er gået ned.
Det skulle kunne lade sig gøre at reparere en windowsinstallation uden at
installere forfra eller slette den eksisterende windows.

Har læst at man skal ikke skal vælge den første repair mulighed (den der
fører til repair consol) under windowsinstallation men den næste.

Problemet er at jeg ikke får en anden mulighed på min xp. Jeg bliver nød til
at installere i det eksisterende windowsbibliotek eller et andet eller helt
slette harddisken.
Der er ingen repairmulighed.

Kan det skyldes at det er en recoverycdrom fra dell og ikke en cd fra
microsoft.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-07 19:18

"Razor" <no@spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt slette harddisken.
> Der er ingen repairmulighed.
>
> Kan det skyldes at det er en recoverycdrom fra dell og ikke en cd fra

Ja, det kan sagtens være dit problem.
Find i stedet en ven, som har en rigtig installationscd af samme win version
som din, og brug så den til at lave din repair med i stedet for.

Kurt

Fra : Razor

Dato : 14-09-07 19:23

> Ja, det kan sagtens være dit problem.
> Find i stedet en ven, som har en rigtig installationscd af samme win
> version som din, og brug så den til at lave din repair med i stedet for.

Her bliver jeg bekymret for om der skal angives licensnøgle /aktivering.
Den jeg har passer jo til dell cden

Fra : Ole C

Dato : 14-09-07 23:45

Razor skrev blandt andet:

> Her bliver jeg bekymret for om der skal angives licensnøgle
> /aktivering. Den jeg har passer jo til dell cden

Licensnøglen er ikke bundet til den specifikke CD, men til hvilken version
af Windows der er tale om.

--
vh
Ole C.

Fra : jda

Dato : 15-09-07 01:42

Fri, 14 Sep 2007 20:23:27 +0200 hamrede Razor i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Her bliver jeg bekymret for om der skal angives licensnøgle /aktivering.
> Den jeg har passer jo til dell cden

Hvis du laver en rep med den samme version, og det skal det være, så passer
den nøgle der står et eller andet sted på din Dell også.
--
Jakob

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-09-07 20:33

"Razor" <no@spam> skrev :

>Problemet er at jeg ikke får en anden mulighed på min xp. Jeg bliver nød til
>at installere i det eksisterende windowsbibliotek eller et andet eller helt
>slette harddisken.

Hvis du skal lave en rep., så skal det da være i den eksisterende
windowsmappe, ellers bliver det jo en ny insyallation.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : hcma

Dato : 14-09-07 20:35

> [...]
> til at installere i det eksisterende windowsbibliotek eller et andet eller

følg denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
eller denne (med billeder) http://www.helgec.dk/xp-repair.html
m v h
hcma/-

Fra : Razor

Dato : 14-09-07 22:36

5: Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev/partition,
og om du vil slette det (L = formatering)
eller om du vil lave en Repair (R)

Det er netop denne mulighed der mangler !

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-07 23:03

Razor skrev:

> 5: Nu fortæller den dig, at der er et styresystem
> på dette drev/partition, og om du vil slette det
> (L = formatering) eller om du vil lave en Repair (R)
>
> Det er netop denne mulighed der mangler !

Ja, sommetider mangler den mulighed, det har jeg
været ude for mange gange.

Har du checket om du kan læse disken i en anden
pc? Kan du det, kan du lige tage backup af dine
data ved samme lejlighed.

Få også checket om harddisken fejler noget - det er
jo ikke til at vide hvorfor din XP er gået ned.

Det kan også være en fejl på RAM eller bundkort,
det er du nødt til at finde ud af først.

Jeg har altid den mistanke i baghovedet, og gør i
øvrigt alt for at redde kundens data, inden jeg gør
noget som helst andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk