Table problemer! Help needed ASAP :(
Fra : Jesper Olesen

Dato : 14-09-07 01:30

Hejsa, sidder med et problem som åbenbart er udover mine evner!
Er ved at lave et site som skal kører i et par måneder, så har
lavet den "old school" (det eneste jeg kan) ved at slice den i
ImageReady og derefter lave resten i Dreamweaver!

Site adresse: www.brandselling.dk/danish_home.html

Mit problem er, at min menu (med mouse-over) ikke vil ligge FAST
øverst i billedet - dvs. hvergang jeg smider mere tekst/billeder
i andre "indholds-tabeller" så kommer der mere SPACING i mellem
de slices som ImageReady har lavet = mere mellemrum. Prøv at
klikke lidt rundt - så kan du se at menuen giver mere mellemrum
efter indholdsmængden... Nogen der kan se i kilde-koden... jeg
har givet op efter 8 timer med det problem! Er taknemlig for alt
hjælp i kan give!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-09-07 07:39

Den Fri, 14 Sep 2007 00:29:35 +0000 skrev Jesper Olesen:

> [...]
> efter indholdsmængden... Nogen der kan se i kilde-koden... jeg
> har givet op efter 8 timer med det problem! Er taknemlig for alt

Lidt skørt at du poster i flere grupper, du mister jo muligheden for, at
dem der svarer, kan supplere hinanden.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-09-07 10:19

Jesper Olesen skrev:
> [...]
> lavet den "old school" (det eneste jeg kan) ved at slice den i
> ImageReady og derefter lave resten i Dreamweaver!

Hvis det overstiger dine evner, hvad med så at
finde en, der har evner til det? Med det forlæg
kunne enhver webhåndværker have lavet den
side på de 8 timer du har brug på at finde
fejl i det du selv har lavet.

> [...]
> efter indholdsmængden... Nogen der kan se i kilde-koden... jeg
> har givet op efter 8 timer med det problem! Er taknemlig for alt

Jeg skulle nok også bruge nogle timer på at finde ud af den
rodebunke. Start dog forfra med et simpelt CSS-layout.

Det er ekstremt dårligt design at lave menuer i Flash.
Brugere, der ikke har flash installeret, får ikke
adgang til menuen. Og flash-elementer på en webside
gør det yderligere vanskeligt at rede trådene ud.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-09-07 19:34

"Jørgen Farum Jensen" skrev i en meddelelse...

> Det er ekstremt dårligt design at lave menuer i Flash. Brugere, der ikke
> har flash installeret, får ikke
> adgang til menuen. Og flash-elementer på en webside
> gør det yderligere vanskeligt at rede trådene ud.

Og søgemaskinerne. Og skærmlæsere. Og at man kan rette nemt i menupunkterne
uden at have Flash editoren. Og...

Sidder tilfældigvis med en side, som skal rettes, hvor menuen er i Flash, så
har lige repeteret alle ulemperne. Flash burde forbydes direkte til menuer.
Det er ikke bare ekstremt dårligt design, det er håbløst under amatørniveau,
og jeg ville nægte overhovedet at betale for et design med Flash menu med
henvisning til åbenlyse fejl og mangler.

Ja, jeg hader det

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-09-07 00:00

> [...]
> amatørniveau, og jeg ville nægte overhovedet at betale for et design med
> Flash menu med henvisning til åbenlyse fejl og mangler.

For slet ikke at tale om søgemaskine-fjendligheden over det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-09-07 14:10

Jesper Olesen skrev:

> kan du se at menuen giver mere mellemrum
> efter indholdsmængden...

Det står ikke lige til at redde, med den måde det
er opbygget på.

Jeg har dog en hurtig løsning:

Fjern indholdet fra menupunkternes tabelceller, og
erstat dem med

Brug i stedet en listemenu og brug position:absolute;
til at placere den hvor den gamle var - jeg har lavet et
eksempel her:

http://vebel.dk/test/listemenu/

Læg
<link href="brandselling.css" rel="stylesheet" type="text/css">
ind mellem <head> og </head> på alle sider.

Du kan selv justere videre på
http://vebel.dk/test/listemenu/brandselling.css
eller lege lidt med andre css-effekter.

--