Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overførsel af fotos til BILKA med P
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 21:12

Jeg bruger PICASA2 og vil have feriebilleder "papirkopieret" hos Bilka eller andetsteds.
Når jeg forsøger at sende 69 billeder ser jeg at de ifølge Bilka Fotoservice fylder 121,05 MB og at
det med 56 k vil tage 504 minutter at overføre dem.
Jeg har optaget billederne i "bedste kvalitet" (?) 2560x1920 pixels og de fleste fylder omkring 2,3
mb per styk.
(?) betyder for mig: er dette en rigtig benævnelse????
Jeg har fået fremkaldt før uden besvær, men dengang fyldte billederne kun ca. 300 kb.

Hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke vil bruge masser af timer til at overføre dem??
Skal jeg evt. brænde dem på en DVD og indlevere den til BIlka eller en fotohandler??

Konen VIL ha' papirbilleder, men da hun fik et digicamera gik hun amok og tager rask væk flere
hundrede fotos på en weekend. Men hun er til gengæld flink til at sortere i dem.!! (Gudskelov)!

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Michael

Dato : 11-09-07 21:29

Mr. Mox skrev:
> [...]
> overføre dem??
> Skal jeg evt. brænde dem på en DVD og indlevere den til BIlka eller en

Jeg har brugt Pixum flere gange og er tilfreds med kvaliteten.
Hvis billederne skal "fremkaldes" mindre end 20 X 20 cm reducere
Pixum-oploadprogrammet automatisk billederne.

Mvh.

Michael

Fra : emj

Dato : 11-09-07 21:38

Mr. Mox skrev:

>Konen VIL ha' papirbilleder, men da hun fik et digicamera gik hun amok og tager rask væk flere
>hundrede fotos på en weekend. Men hun er til gengæld flink til at sortere i dem.!! (Gudskelov)!

Køb en stak fotopapir og udskriv selv billederne.
Der kan være 4 stk på en side.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jeroen

Dato : 12-09-07 07:40

Du skriver med 56k modem... er det så den du har? Eller har du andet, som
fx. bredbånd?

Jeroen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 14:52

Jeroen skrev:
> Du skriver med 56k modem... er det så den du har? Eller har du andet, som
> fx. bredbånd?

Ja jeg har kabelforbindelse i antenneforening det må vel være bredbånd?????
min forbindelse hedder vist 250/500 eller så'n noget ???
Jeg tror jeg skal prøve at printe ud selv, i TIGER kan man købe 10 ark A4 Premium glossy papir for
20 kroner, de kalder det ekstra tyk kvalitete men nu skal jeg prøve det så ser vi om det duer (eller
om jeg klumrer med det!!)
Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : polle

Dato : 12-09-07 14:50

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
Drop Bilka og brug Pixum

Deres upload software er klart bedre og der er en begrænsning på 390
billeder til upload, fandt jeg ud ad på den hårde måde da jeg forsøgte at
uploade 611 billeder (det var så den eftermiddag).

Alle billederne fra Pixum var fin kvalitet

Thomas

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 02-11-07 23:17

polle skrev:
> [...]
> uploade 611 billeder (det var så den eftermiddag).
>
> Alle billederne fra Pixum var fin kvalitet

Hej med jer i gruppen!
Det med 56K modem er der vel næsten ingen der anvender længere, og man
kan undre sig over, at de bruger den til beregning af overførselstid.
Oplysningen kan ikke bruges til noget som helst - med mindre man altså
sidder på et 56K modem. Uden at kende noget til Pixum vil jeg vove den
påstand, at det stort set vil vare lige længe at sende billederne til
BILKA eller PIXUM. Det afhænger helt af internetforbindelsens størrelse.

Jeg vil dog mene, at det ikke an betale sig selv at udskrive så mange
billeder - også selv om man kan være heldig at finde billigt papir.

Hilsen Karl Johan