MS Windows
briani 27239
Større partion på Vista... ??
Fra : JAS

Dato : 13-09-07 08:39

Hejsa

Jeg har en bærbar hvor jeg har lavet 2 partioner.
Nu har jeg maskinen kørende osv...men kan se at mit c drev på den ene
partion er lidt for lille. Kan jeg på nogen måde tage lidt af partion 2 (mit
d-drev) og give til partion 1 (mit c-drev) uden at skulle formatere,
installere osv. igen...

Mvh

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 08:59

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> partion er lidt for lille. Kan jeg på nogen måde tage lidt af partion 2
> (mit d-drev) og give til partion 1 (mit c-drev) uden at skulle formatere,

Hej Jan

Har du prøvet med Partition Magic?
Jeg ved det virker på XP, har ikke erfaring med Vista

Mvh
Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-09-07 18:03

"Michael" <JADa> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med Partition Magic?
> Jeg ved det virker på XP, har ikke erfaring med Vista

det virker ikke til vista.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-09-07 18:06

> [...]
> partion er lidt for lille. Kan jeg på nogen måde tage lidt af partion 2
> (mit d-drev) og give til partion 1 (mit c-drev) uden at skulle formatere,

Du kan bruge dette program "Acronis Disk Director Suite" det kan hentes her
http://www.acronis.com/enterprise/products/diskdirectorsuite/ det er en
trial version, og den virker sammen med vista.

Fra : Jan Riber

Dato : 13-09-07 21:01

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lidt af partion 2 (mit d-drev) og give til partion 1 (mit
> c-drev) uden at skulle formatere, installere osv. igen...

Vista kan selv lave om på partitioneringen af din HD.
Gå i Kontrolpanel/System og
vedligeholdelse/Administration/Computeradministration/Diuskhåndtering.
Marker det drev du vil gøre mindre og vælg: flere handlinger/Alle
opgaver/Formindsk Diskenhed.
Tast derefter ind hvor stort du ønsker dette drev skal være.
Når dette er udført, vil du have en bid af HD`en som er
allokeret.
Derefter vælger du det drev du vil gøre større og i stedet for at
formindske, beder du om at forstørre dette drev. du vil blive
tilbudt at forøge drevstørrelsen med den bid allokeret disk du
lavede før.
Tag sikkerhedskopi af dine tng før du begynder.

Jeg har selv oprettet et nyt drev på denne måde, da min PC blev
leveret med et 400GB C drev.
Jeg er ingen computernørd, så jeg konkluderer at det er temmelig
let at finde ud af.

Venlig hilsen Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-09-07 15:19

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forøge drevstørrelsen med den bid allokeret disk du lavede før.
> Tag sikkerhedskopi af dine tng før du begynder.
[klip]
Det kan han vel ikke hvis det er c drevet?

Fra : Jan Riber

Dato : 16-09-07 18:09

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i
meddelelsen

> "Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:46e99715$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> [klip]
> Det kan han vel ikke hvis det er c drevet?

Hvad er det lige han ikke kan?

Vh. Jan