Redirect vha. browserens sprogindstillinge~
Fra : Coligor

Dato : 10-07-01 13:21

Kan det lade sig gøre ?
Jeg er ved at hjælpe en kammerat med at lave en side for hans fars firma.
Siderne er på flere sprog.
Er det muligt at redirecte en fransk bruger direkte til de franske sider, en
engelsk bruger til de engelske sider osv. Ud fra browserens
sprogindstillinger.
Dvs. kan man læse browserversionen og bestemme startside derudfra?

Håber ovenstående er til af finde ud af.

På forhånd tak.

Mvh

Søren Kirkegaard

www.mesk.dk/portal

Fra : Mickey

Dato : 10-07-01 20:02

"Coligor" <coligor@2night.dk> skrev:
> Kan det lade sig gøre ?

hvis du har en apache server ka du bruge dens indstillinger
- mener de er sat til som standard.

eks.
index.html - standard
index.html.en - engelsk sprog
index.html.da - dansk sprog
index.html.es - spansk sprog
index.html.fr - fransk sprog
- osv...

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 10-07-01 21:47

Coligor <coligor@2night.dk> wrote:
> [...]
> sprogindstillinger.
> Dvs. kan man læse browserversionen og bestemme startside derudfra?

Nu er jeg ikke nogen haj til Javascript, men mon ikke man kunne grave
nogen information frem om hvordan et Javascript kan aflæse
sprogindstillingen? Et alternativ er at bruge serverside scripting. Så
der kan du prøve at høre ovre i dk.edb.internet.webdesign.serverside.
Jeg vil ikke FUTte dertil, for jeg ved ikke hvad der er behov for.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-07-01 08:15

On Tue, 10 Jul 2001 22:47:15 +0200, post@gunnar-v.dk (Gunnar
Vestergaard) wrote:

>Et alternativ er at bruge serverside scripting.

Hvad skulle det hjælpe?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 16:46

Jørn Andersen <jorn.a@email.dk>skrev:

> Hvad skulle det hjælpe?

Se, det ville løse hele problemet. Når en browser sender en forespørgsel
om en URL, vil den samtidig typisk angive hvilke sprog den foretrækker,
i prioriteret rækkefølge. Det kan brugeren selv indstille. Serveren
opfanger denne forespørgsel, og eftersom serveren ved hvilke(t) sprog
foretrækkes, kan den selv begynde at lede efter en webside med det
pågældende sprog i sit filsystem og give den side som et svar til
webbrowseren. Men det hører i højere grad til ovre hos
dk.edb.internet.webdesign.clientside.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Mickey

Dato : 15-07-01 17:33

"Gunnar Vestergaard" <post@gunnar-v.dk> skrev:

> [...]
> pågældende sprog i sit filsystem og give den side som et svar til
> webbrowseren. Men det hører i højere grad til ovre hos

hmm, du snakker en masse om at serveren gør dit og gør dat - og så siger du
at det hører til på clientside gruppen, det er vist at modsige sig selv ;)

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 19:28

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> hmm, du snakker en masse om at serveren gør dit og gør dat - og så siger du
> at det hører til på clientside gruppen, det er vist at modsige sig selv ;)

Ups, undskyld. Jeg burde have skrevet
dk.edb.internet.webdesign.serverside

Men hvorom alting er, så kan serveren på en elegant måde løse problemet.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast