/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
'DSG' fra Ford
Fra : Ukendt


Dato : 12-09-07 16:12
 
 
Klaus D. Mikkelsen (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-09-07 18:11

eque skriver:
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article336619.ece

Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-09-07 19:05

> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......
>
Jaeh, og mht. DSG gearkassen, så er alle vist langt bagud. Bevares der
findes gearkasser med to koblinger, men ikke på samme måde som DSG. Der går
dog rygter om at BMW også vil komme med noget til næste år.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-09-07 21:26

"Klaus G." skriver:
>
> Jaeh, og mht. DSG gearkassen, så er alle vist langt bagud.

VAG har jo også arbejdet med det i mange år....

> Bevares der
> findes gearkasser med to koblinger, men ikke på samme måde som DSG. Der går
> dog rygter om at BMW også vil komme med noget til næste år.

Det er også dejligt at køre med, skulle jeg lige hilse og sige....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Knudsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-09-07 08:36

On Wed, 12 Sep 2007 20:05:07 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jaeh, og mht. DSG gearkassen, så er alle vist langt bagud. Bevares der
>findes gearkasser med to koblinger, men ikke på samme måde som DSG. Der går
>dog rygter om at BMW også vil komme med noget til næste år.

"Dagens automatgearkasse" fra BMW lader dog ikke meget - om noget -
tilbage at ønske i forhold til DSG.


** Lars


Nygaard \(4330\) (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 12-09-07 21:35

> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......


Host-host - pumpedyse...........

/tue



Klaus D. Mikkelsen (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-09-07 21:45

"Nygaard (4330)" skriver:
>
> Host-host - pumpedyse...........

VAG har laver CR motorer i årevis.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Knudsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-09-07 08:43

On Wed, 12 Sep 2007 22:35:21 +0200, "Nygaard \(4330\)"
<fjerndette@tiscali.dk> wrote:

>> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......
>Host-host - pumpedyse...........

Jeg holdt ved siden af en Ford Focus TDCi i køen da vi skulle hjem fra
Bornholm (eller hvad betegnelsen for deres diesel nu er). Derefter
syntes jeg ikke længere min 2.0TDI pumpedyse motor fra VAG lyder
specielt slemt i tomgang.

** Lars


Klaus D. Mikkelsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-07 15:20

Lars Knudsen skriver:
>
> Jeg holdt ved siden af en Ford Focus TDCi i køen da vi skulle hjem fra
> Bornholm (eller hvad betegnelsen for deres diesel nu er). Derefter
> syntes jeg ikke længere min 2.0TDI pumpedyse motor fra VAG lyder
> specielt slemt i tomgang.

Så, sådan noget "fy" må du ikke skrive.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (13-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-09-07 19:55


"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:cdqhe3d1785t9k9puhpdee7p63u581liei@4ax.com...
> On Wed, 12 Sep 2007 22:35:21 +0200, "Nygaard \(4330\)"
> <fjerndette@tiscali.dk> wrote:
>
>>> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......
>>Host-host - pumpedyse...........
>
> Jeg holdt ved siden af en Ford Focus TDCi i køen da vi skulle hjem fra
> Bornholm (eller hvad betegnelsen for deres diesel nu er). Derefter
> syntes jeg ikke længere min 2.0TDI pumpedyse motor fra VAG lyder
> specielt slemt i tomgang.

Hvis det var Fords egen 1.8TDCI, kan jeg godt forstå dig - men den er jo
også bare en gl. dieselmaskine, der har fået påklistret CR.....



Ukendt (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-07 15:45


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46e9878b$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Hvis det var Fords egen 1.8TDCI, kan jeg godt forstå dig - men den er jo
> også bare en gl. dieselmaskine, der har fået påklistret CR.....

Hvis det er samme diesel som i den seneste Mondeo 1.8 diesel,
så har samme blok været anvendt i selveste Sierra i tidernes morgen,
men med ny top..arven....arven...



Ukendt (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-07 17:00


"Nygaard (4330)" <fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:46e84d2a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......
>
>
> Host-host - pumpedyse...........


*LOL*
Ja, VAG har jo indrømmet, fremtiden er CommonRail
da det er muligt at opnå endnu bedre økonomi og
mindre forurening foruden en blødere motorgang....



Klaus D. Mikkelsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-07 17:14

eque skriver:
>
> Ja, VAG har jo indrømmet, fremtiden er CommonRail
> da det er muligt at opnå endnu bedre økonomi og
> mindre forurening foruden en blødere motorgang....

Hvor ser du bedre økonomi ?

BTW - blødere mtorgang - lyt til en moderne CR diesel...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-07 17:39


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46E961B5.94EB39E0@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> Ja, VAG har jo indrømmet, fremtiden er CommonRail
>> da det er muligt at opnå endnu bedre økonomi og
>> mindre forurening foruden en blødere motorgang....
>
> Hvor ser du bedre økonomi ?

Det skrev de selv i eet eller andet medie.
De så muligheder som ikke var muligt med det gamle
Pumpedyse system.

> BTW - blødere mtorgang - lyt til en moderne CR diesel...

Næh. Jeg lytter til eksperterne.



Klaus D. Mikkelsen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-07 17:41

eque skriver:
>
> Det skrev de selv i eet eller andet medie.

Aha, nu laver du en Jørgen Rasmussen - "nogen skrev engang noget".

> De så muligheder som ikke var muligt med det gamle
> Pumpedyse system.

Ja, renere udstødning.

> Næh. Jeg lytter til eksperterne.

Det kan jeg forstå, da du ved at lytte til en højtryks CR vil blive
slemt overrasket over lydniveauet.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-07 15:44


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46E9681D.D5E35585@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> Det skrev de selv i eet eller andet medie.
>
> Aha, nu laver du en Jørgen Rasmussen - "nogen skrev engang noget".

Kender ikke Jørgen Rasmussen og hvordan han agere.

>
>> De så muligheder som ikke var muligt med det gamle
>> Pumpedyse system.
>
> Ja, renere udstødning.

Bla.

>> Næh. Jeg lytter til eksperterne.
>
> Det kan jeg forstå, da du ved at lytte til en højtryks CR vil blive
> slemt overrasket over lydniveauet.

Whatever.
VW har talt...



Klaus D. Mikkelsen (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-07 17:30

eque skriver:
>
> Bla.

Og hvad mere ?
(gerne med kildeangivelse noget mere præcist end "vw's hjemmeside)

> Whatever.
> VW har talt...

Ja, det tyder jo på at du stoler på _alt_ du læser, dine ører kan du
åbenbart ikke bruge til noget.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 15:59


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EAB70A.82C953E3@du.kan.finde.den...

>> VW har talt...
>
> Ja, det tyder jo på at du stoler på _alt_ du læser, dine ører kan du
> åbenbart ikke bruge til noget.

Smut du hellere ned i kælderen og leg med dit futtog.
Når VW indrømmer, deres teknik er CR underlegen,
så må der være noget om snakken.
Ellers var der ingen grund til overhovedet at
satse mere på CR som de vil gøre i fremtiden.
-og det uagtet, om de har lavet CR tidligere.


> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-07 16:04

eque skriver:
>
> Smut du hellere ned i kælderen og leg med dit futtog.

Nå, så blev vi lige personlige der - slap argumenterne op ?

> Når VW indrømmer, deres teknik er CR underlegen,
> så må der være noget om snakken.

Var det lydmæssigt, eller forureningsmæssigt ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 16:45


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EE9777.6A028C77@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> Smut du hellere ned i kælderen og leg med dit futtog.
>
> Nå, så blev vi lige personlige der - slap argumenterne op ?

Personlig ?
-ikke specielt, men det glæder mig, du væmmes
ved din egen, altid venlige citat-facon.

>> Når VW indrømmer, deres teknik er CR underlegen,
>> så må der være noget om snakken.
>
> Var det lydmæssigt, eller forureningsmæssigt ?

Lyden er hårdere med PD.
Der er flere vibrationer med PD.
Forureningen kan gøres mindre med PD.
Så alt i alt er der kun fordele ved at gå
til det bedre CR teknik.
Ford har dermed anvendt CR i længere
tid end VW, og i større mængder i samarbejde
med den største producent af diesel gennem tiderne..



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-07 16:58

eque skriver:
>
> Lyden er hårdere med PD.
> Der er flere vibrationer med PD.

I følge ?
Du har jo ikke selv turdet konstatere det ved at lytte efter.

> Forureningen kan gøres mindre med PD.

Nej, ved CR.

> Så alt i alt er der kun fordele ved at gå
> til det bedre CR teknik.

Nej

> Ford har dermed anvendt CR i længere
> tid end VW,

Som de har købt hos ?
Hvor længe har VW brugt CR motorer ?

> og i større mængder i samarbejde
> med den største producent af diesel gennem tiderne..

PSA ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 17:53


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EEA406.79BD8FA8@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> Lyden er hårdere med PD.
>> Der er flere vibrationer med PD.
>
> I følge ?
> Du har jo ikke selv turdet konstatere det ved at lytte efter.

Alle er enige om det fakta, pånær dig.

>> Så alt i alt er der kun fordele ved at gå
>> til det bedre CR teknik.
>
> Nej

Jo. Selv ydelsen er omtrendt den samme.

>> Ford har dermed anvendt CR i længere
>> tid end VW,
>
> Som de har købt hos ?

Anvendt var ordet her.
Desuden samarbejder PSA-Ford om
udvikling af motorer idag..billigere at købe
sig ind istedet for at starte på en næsten-frisk
som VW, som har ringe erfaring i CR modsat PSA
som ikke laver andet.

> Hvor længe har VW brugt CR motorer ?

Det kan du sikkert fortælle meget mere om
end den info jeg ikke fandt via Google.
Vel også ligegyldigt da VW har været = PD.
VW er kendt for PD og det var sikkert
en overraskelse for de fleste, da de annoncerede
det hed Common-Rail i fremtiden..


>> og i større mængder i samarbejde
>> med den største producent af diesel gennem tiderne..
>
> PSA ?

Søger du på Google vil du se, både Fiat m.fl.
nævnes som de største, men PSA må siges
at være absolut markedsleder hvad Common Rail
motorer angår idag.



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-07 17:57

eque skriver:
>
> Alle er enige om det fakta, pånær dig.

Nej, langt fra.

> Jo. Selv ydelsen er omtrendt den samme.

Ja og næsten også km/l ydelsen.

> Anvendt var ordet her.
> Desuden samarbejder PSA-Ford om
> udvikling af motorer idag..billigere at købe
> sig ind istedet for at starte på en næsten-frisk
> som VW, som har ringe erfaring i CR modsat PSA
> som ikke laver andet.

> Det kan du sikkert fortælle meget mere om
> end den info jeg ikke fandt via Google.

Måske

> Vel også ligegyldigt da VW har været = PD.

Øøøh, nåh. Som jeg kan se er du langt fra inde i stoffet, men slynger om
dig med hentydninger.

> VW er kendt for PD og det var sikkert
> en overraskelse for de fleste, da de annoncerede
> det hed Common-Rail i fremtiden..

Næh. Så længe man vil ind med diesel i Californien, så er det CR, da den
kan bringes til at forurene mindre.

> Søger du på Google vil du se, både Fiat m.fl.
> nævnes som de største, men PSA må siges
> at være absolut markedsleder hvad Common Rail
> motorer angår idag.

Langt fra. Mange af ders motorer er lige så "ukulitiverede" i drift som
du vil gøre moderne PD motorer til. BMW laver rigtigt finde CR
motorer........


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 19:23


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EEB1C4.FE211310@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> Alle er enige om det fakta, pånær dig.
>
> Nej, langt fra.

Så lyver Audi jo når de er ret sikre på,
CR er bedre også på dette punkt.


>> Jo. Selv ydelsen er omtrendt den samme.
>
> Ja og næsten også km/l ydelsen.

Detaljer, ja.

>> Anvendt var ordet her.
>> Desuden samarbejder PSA-Ford om
>> udvikling af motorer idag..billigere at købe
>> sig ind istedet for at starte på en næsten-frisk
>> som VW, som har ringe erfaring i CR modsat PSA
>> som ikke laver andet.
>
>> Det kan du sikkert fortælle meget mere om
>> end den info jeg ikke fandt via Google.
>
> Måske

og dog...

>> Vel også ligegyldigt da VW har været = PD.
>
> Øøøh, nåh. Som jeg kan se er du langt fra inde i stoffet, men slynger om
> dig med hentydninger.

Er rigelig inde i stoffet til at fortælle dig, PD
er out og CR er in. Iflg. VW og Audi..
Ingen hemmelighed, VAG er pumpedyse
og PSA er commonrail. Men det er klart
det må gøre ondt på en PD tilhænger, at
de nu selv har valgt det fra og det langsomt
men stensikkert udfases helt.

>> VW er kendt for PD og det var sikkert
>> en overraskelse for de fleste, da de annoncerede
>> det hed Common-Rail i fremtiden..
>
> Næh. Så længe man vil ind med diesel i Californien, så er det CR, da den
> kan bringes til at forurene mindre.

Ja CR er PD overlegent på det felt også.

>> Søger du på Google vil du se, både Fiat m.fl.
>> nævnes som de største, men PSA må siges
>> at være absolut markedsleder hvad Common Rail
>> motorer angår idag.
>
> Langt fra. Mange af ders motorer er lige så "ukulitiverede" i drift som
> du vil gøre moderne PD motorer til. BMW laver rigtigt finde CR
> motorer........

Det gør de sikkert. Men det burde de også til dên pris.
Men buttomline er desværre, dit ævl om PD snart
er en saga blot. Synd.
Må virkelig være ringe, siden VAG ikke formår at
udvikle mere på det men har set sig nødtsaget til at
gå over i 'fjendes lejr' og melde sig under fanerne.
Og netop med et særkende for VW, at pumpedyse
var 'deres princip'..,o)



Klaus D. Mikkelsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-07 21:27

Eque skriver:
>
> Så lyver Audi jo når de er ret sikre på,
> CR er bedre også på dette punkt.

Er de det ?

Kilde tak.

> Detaljer, ja.

Nej, ikke detaljer.....

> Er rigelig inde i stoffet til at fortælle dig, PD
> er out og CR er in. Iflg. VW og Audi..

Audi har også kørt CR i mange år.

> Ingen hemmelighed, VAG er pumpedyse
> og PSA er commonrail. Men det er klart
> det må gøre ondt på en PD tilhænger, at
> de nu selv har valgt det fra og det langsomt
> men stensikkert udfases helt.

Næh, det glæder mig da at CR motorene endeligt er ved at nå så langt op
på siden af PD motorene at der kan laves motorer med samme ydelse og
minimale forbrug, og så forurener mindre.

> Ja CR er PD overlegent på det felt også.

Kun på det felt, specielt når du snakker PSA CR motorer.

> Det gør de sikkert. Men det burde de også til dên pris.
> Men buttomline er desværre, dit ævl om PD snart
> er en saga blot. Synd.

Ja, så længe du kun læser det du vil læse, kan du jp altid kalde andres
snak for ævl. Tag nu en tur ud i den virkelige verden og lyt til PD og
CR motorer.

> Må virkelig være ringe, siden VAG ikke formår at
> udvikle mere på det men har set sig nødtsaget til at
> gå over i 'fjendes lejr' og melde sig under fanerne.
> Og netop med et særkende for VW, at pumpedyse
> var 'deres princip'..,o)

Din lille hjerne fatter åbenbart ikke at "fjendens lejr" ikke findes.
Det du mener er fjendens lejr har været en del af VAG koncernene i mange
år - du har bare ikke opdaget det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 10:33


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EEE32F.6A9E9586@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Så lyver Audi jo når de er ret sikre på,
>> CR er bedre også på dette punkt.
>
> Er de det ?
>
> Kilde tak.

Søg på Google.
Det var dêr jeg læste det, en udtalelse fra Audis motordivison
som også nævnte, de kunne opnå 90% mindre forurening
ved at skifte...

>> Detaljer, ja.
>
> Nej, ikke detaljer.....

Ork jo. Ingen CR klager over for højt forbrug
i forhold til PD. Mange andre faktorer spiller ind.


>> Er rigelig inde i stoffet til at fortælle dig, PD
>> er out og CR er in. Iflg. VW og Audi..
>
> Audi har også kørt CR i mange år.

Og har nu langt om længe indset de åbenlyse fordele
iforhold til PD som de udfaser stille og roligt.
Selv i de dyerer modeller.

>> Ingen hemmelighed, VAG er pumpedyse
>> og PSA er commonrail. Men det er klart
>> det må gøre ondt på en PD tilhænger, at
>> de nu selv har valgt det fra og det langsomt
>> men stensikkert udfases helt.
>
> Næh, det glæder mig da at CR motorene endeligt er ved at nå så langt op
> på siden af PD motorene at der kan laves motorer med samme ydelse og
> minimale forbrug, og så forurener mindre.

Komme op ?
Så langt op og OVER PD at det ikke længere er interessant
for PD's 'moderselskab'.:


>> Ja CR er PD overlegent på det felt også.
>
> Kun på det felt, specielt når du snakker PSA CR motorer.

Miljø er også en ret vigtig parameter i det politiske verdenssamfund.

>> Det gør de sikkert. Men det burde de også til dên pris.
>> Men buttomline er desværre, dit ævl om PD snart
>> er en saga blot. Synd.
>
> Ja, så længe du kun læser det du vil læse, kan du jp altid kalde andres
> snak for ævl. Tag nu en tur ud i den virkelige verden og lyt til PD og
> CR motorer.

Jeg citerer fra motorproducenterne selv.

>> Må virkelig være ringe, siden VAG ikke formår at
>> udvikle mere på det men har set sig nødtsaget til at
>> gå over i 'fjendes lejr' og melde sig under fanerne.
>> Og netop med et særkende for VW, at pumpedyse
>> var 'deres princip'..,o)
>
> Din lille hjerne fatter åbenbart ikke at "fjendens lejr" ikke findes.
> Det du mener er fjendens lejr har været en del af VAG koncernene i mange
> år - du har bare ikke opdaget det.

Næh. Du er tydeligvis til PD og alle andre, incl Audi må nu konstatere
fremtiden for alvor er CR.
Så meget desto mere ærgerer det dig grusomt, det er tydeligt, og så
kan du forsøge at pakke din skuffelse ind så meget du evner..

That's it !



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 14:36

Eque skriver:
>
> Søg på Google.

Ja, nemlig ja, du ved vel, hvor du har fundet det ?

> Det var dêr jeg læste det, en udtalelse fra Audis motordivison
> som også nævnte, de kunne opnå 90% mindre forurening
> ved at skifte...

På google ?

> Ork jo. Ingen CR klager over for højt forbrug
> i forhold til PD.

Masser, læser du ikke med her ?

> Og har nu langt om længe indset de åbenlyse fordele
> iforhold til PD som de udfaser stille og roligt.
> Selv i de dyerer modeller.

Hvilke "dyere modeller" audi kører da med PD ?

> Komme op ?

Ja, kommet op på samme km/l som en PD.

> Så langt op og OVER PD at det ikke længere er interessant
> for PD's 'moderselskab'.:

Over - ROFL.....

> Miljø er også en ret vigtig parameter i det politiske verdenssamfund.

Nå, jeg torde at det var larmen der var vigtig, men da den nu er den
samme er den pludselig ikek vigtig længere. For dig er det arven fra de
gamel maskiner - nå ja indtil at du finder ud af at de gamle maskiner
virkligt er ringe, så betyder "arven" ikke noget for dig længere - kan
du bestemme dig ?

> Jeg citerer fra motorproducenterne selv.

Fint, så kom da men et citalt og en kilde (nå nej, det kan du jo ikke).

> Næh. Du er tydeligvis til PD og alle andre, incl Audi må nu konstatere
> fremtiden for alvor er CR.
> Så meget desto mere ærgerer det dig grusomt, det er tydeligt, og så
> kan du forsøge at pakke din skuffelse ind så meget du evner..

ROFL - Hvor længe er det nu ag VAG har kørt med CR motorer ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 19:06


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EFD423.19EC8342@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Søg på Google.
>
> Ja, nemlig ja, du ved vel, hvor du har fundet det ?

Klart.

>> Det var dêr jeg læste det, en udtalelse fra Audis motordivison
>> som også nævnte, de kunne opnå 90% mindre forurening
>> ved at skifte...
>
> På google ?

En omtale over, at de går fra PD til CR og der
var så en udtalelse fra fabrikken i artiklen.

>> Ork jo. Ingen CR klager over for højt forbrug
>> i forhold til PD.
>
> Masser, læser du ikke med her ?

Lidt har da der været nævnt, men tror ikke det er et problem
for den modene mand.

>> Og har nu langt om længe indset de åbenlyse fordele
>> iforhold til PD som de udfaser stille og roligt.
>> Selv i de dyerer modeller.
>
> Hvilke "dyere modeller" audi kører da med PD ?

Kan du passende nævne, nu du siger de har brugt
det i årevis.. ?

>> Miljø er også en ret vigtig parameter i det politiske verdenssamfund.
>
> Nå, jeg torde at det var larmen der var vigtig,

Larmen ?
Det er hele konceptet.
Det er dig som snakker om hård gang.

> men da den nu er den
> samme er den pludselig ikek vigtig længere.

Tjah, Audis ingeniører mener de kan lave en mere
rolig og støjsvag maskine så sådan må det blive.


> For dig er det arven fra de
> gamel maskiner - nå ja indtil at du finder ud af at de gamle maskiner
> virkligt er ringe, så betyder "arven" ikke noget for dig længere - kan
> du bestemme dig ?

Jeg har aldrig sagt at omtalte Sierra-konstruktion, som jeg endda mener
er en endnu tidligere Peugeot-ting, er verdens 8. vidunder.
Jeg indrømmer da gerne, den måske ikke er så fascinerende
som en moderne PD fra VW...men det lader til, den alligevel har
kræfterne, som een nævnte..

>> Jeg citerer fra motorproducenterne selv.
>
> Fint, så kom da men et citalt og en kilde (nå nej, det kan du jo ikke).

Nu er det sådan, jeg netop oftest genfortæller noget jeg har læst,
og det fra kilder som er troværdige. Jeg behøver ikke altid danne
min egen mening om basle ting eller køre ud og lytte, om den eller den
motortype nu også larmer mere end en anden.) Sådanne metoder
anvender du og så er det hele sandheden hehe.


>> Næh. Du er tydeligvis til PD og alle andre, incl Audi må nu konstatere
>> fremtiden for alvor er CR.
>> Så meget desto mere ærgerer det dig grusomt, det er tydeligt, og så
>> kan du forsøge at pakke din skuffelse ind så meget du evner..
>
> ROFL - Hvor længe er det nu ag VAG har kørt med CR motorer ?

Ja kom med det.
De satsede dog aldrig helhjertet på det og må nu gå over i fjendes lejr,
da de ser fremtiden er dêr...



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 19:29

Eque skriver:
>
> Klart.

Fint, kunne du give den kilde videre ?

> En omtale over, at de går fra PD til CR og der
> var så en udtalelse fra fabrikken i artiklen.

Fint, kunne du give den kilde videre ?
Jeg vil da gerne læse det.

> Lidt har da der været nævnt, men tror ikke det er et problem
> for den modene mand.

Tro, det kan du gøre omme i kirken.

> > Hvilke "dyere modeller" audi kører da med PD ?
>
> Kan du passende nævne, nu du siger de har brugt
> det i årevis.. ?

Øøøh, er det galt med forståelsen, jeg skrev at de har brugt CR i mange
år, ikke PD. Det er dig der påstår at der er PD i "dyrere modeller".

> Larmen ?
> Det er hele konceptet.

Øøøh, nu har du igen drukket af natpotten - hvilket koncept ?

> Tjah, Audis ingeniører mener de kan lave en mere
> rolig og støjsvag maskine så sådan må det blive.

Igen: Kildeanvisning.

> Jeg har aldrig sagt at omtalte Sierra-konstruktion, som jeg endda mener
> er en endnu tidligere Peugeot-ting, er verdens 8. vidunder.
> Jeg indrømmer da gerne, den måske ikke er så fascinerende
> som en moderne PD fra VW...men det lader til, den alligevel har
> kræfterne, som een nævnte..

I forhold til ?

> Nu er det sådan, jeg netop oftest genfortæller noget jeg har læst,
> og det fra kilder som er troværdige.

Altså du fortæller, hvad du mener du kan huske - fint nok, så ved vi
(igen), hvor din troværdighed kan ligge.

> Jeg behøver ikke altid danne
> min egen mening om basle ting eller køre ud og lytte, om den eller den
> motortype nu også larmer mere end en anden.)

Nej, uha, danne egen mening om noget - det er slemt......så hellere
holde dig til det du selv tror er rigtigt ud fra det du læser.

> Ja kom med det.

Siden 1989

> De satsede dog aldrig helhjertet på det og må nu gå over i fjendes lejr,
> da de ser fremtiden er dêr...

Ergo du kender ikke historien.....
"Fjendens lejr" er noget du opfinder.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 20:27


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46F018FD.7AF6D666@du.kan.finde.den...

>> En omtale over, at de går fra PD til CR og der
>> var så en udtalelse fra fabrikken i artiklen.
>
> Fint, kunne du give den kilde videre ?
> Jeg vil da gerne læse det.

En kilde ang. de 90 % mindre kvælstofdioxid:
http://www.tenbees.co.uk/1/fuel/news/2007/07/f20070719162348.php

Systemet virker dog kun vil tilsæt af et additiv...adblue..
"Dette system reducerer udledningen af kvælstofdioxid med helt op til 90
procent. Som driftsmiddel til ultra low emission-systemet anvendes AdBlue,
som er et biologisk nedbrydeligt additiv. AdBlue sprøjtes ind foran
DeNOx-katalysatoren i meget små mængder. Hele ultra low emission-systemet
består af katalysator, doseringsmodul, AdBlue-tank, opvarmede rør og et
omfattende sensorsystem."
-ren Gearløs.

> Øøøh, er det galt med forståelsen, jeg skrev at de har brugt CR i mange
> år, ikke PD. Det er dig der påstår at der er PD i "dyrere modeller".

Vi gik forbi hinanden der.
Jeg menter, at du passende kunne nævne
de modeller, som har brugt CR i årevis.
Jeg er ret sikker på, det var i et begrænset omfang,
og kun i nogle af de allerstørste motorer.


>> Larmen ?
>> Det er hele konceptet.
>
> Øøøh, nu har du igen drukket af natpotten - hvilket koncept ?

Hele konceptet CR. Ene fordele som de nu vender sig mod.

>> Tjah, Audis ingeniører mener de kan lave en mere
>> rolig og støjsvag maskine så sådan må det blive.
>
> Igen: Kildeanvisning.

I artilken stod der, det var fordi CR er mere flexibel
at styre mht. indsprøjtningen.
Artiklen må du vente med eller selv støve frem via Google.

>> Jeg har aldrig sagt at omtalte Sierra-konstruktion, som jeg endda mener
>> er en endnu tidligere Peugeot-ting, er verdens 8. vidunder.
>> Jeg indrømmer da gerne, den måske ikke er så fascinerende
>> som en moderne PD fra VW...men det lader til, den alligevel har
>> kræfterne, som een nævnte..
>
> I forhold til ?

Læs indlægget.
Det kan ikke være min opgave at fodre dig konstant.

>> Nu er det sådan, jeg netop oftest genfortæller noget jeg har læst,
>> og det fra kilder som er troværdige.
>
> Altså du fortæller, hvad du mener du kan huske - fint nok, så ved vi
> (igen), hvor din troværdighed kan ligge.

Jeg nævner kun noget jeg kan huske og er sikker på.
DU gætter dig frem efter det som nu passer bedst ind
i din sag.

>> Jeg behøver ikke altid danne
>> min egen mening om basle ting eller køre ud og lytte, om den eller den
>> motortype nu også larmer mere end en anden.)
>
> Nej, uha, danne egen mening om noget - det er slemt......så hellere
> holde dig til det du selv tror er rigtigt ud fra det du læser.

Klart ja. For mine kilder er troværdige.

>> Ja kom med det.
>
> Siden 1989
>
>> De satsede dog aldrig helhjertet på det og må nu gå over i fjendes lejr,
>> da de ser fremtiden er dêr...
>
> Ergo du kender ikke historien.....
> "Fjendens lejr" er noget du opfinder.

Nej. PD har været VW's stolthed. De var ene om det.
Men nu kan de ikke holde skansen og vil ikke falde bagud,
derfor CommonRail i fremtiden.
Der står også skrevet i flere artikler på Google, at de ikke
kan udvilke mere på det døde princip, PD.



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 21:10

Eque skriver:
>
> En kilde ang. de 90 % mindre kvælstofdioxid:
> http://www.tenbees.co.uk/1/fuel/news/2007/07/f20070719162348.php

Sjovt, er det ikke netop det jeg betegner som værende hovedkilden til at
lukek PD ned - forureningen.

> Vi gik forbi hinanden der.
> Jeg menter, at du passende kunne nævne
> de modeller, som har brugt CR i årevis.
> Jeg er ret sikker på, det var i et begrænset omfang,
> og kun i nogle af de allerstørste motorer.

Ja, det tror jeg på at du er. Men du tror jo også kun det du selv mener
du har læst og måske kan huske.

> I artilken stod der, det var fordi CR er mere flexibel
> at styre mht. indsprøjtningen.
> Artiklen må du vente med eller selv støve frem via Google.

Så find den dog.

> Læs indlægget.
> Det kan ikke være min opgave at fodre dig konstant.

Jo, jeg læste også svaret på dit indlæg.....

> Jeg nævner kun noget jeg kan huske og er sikker på.
> DU gætter dig frem efter det som nu passer bedst ind
> i din sag.

Nåååh, kan du nævne den audi af dyrere klasse der kører med PD motor ?

> Klart ja. For mine kilder er troværdige.

Naaaåh, ja. De kilder du hverken selv kan huske eller finde igen.

> Nej. PD har været VW's stolthed. De var ene om det.

Hvad kom først PD eller CR hos VAG ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-09-07 10:03


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46F0307D.5D229D41@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> En kilde ang. de 90 % mindre kvælstofdioxid:
>> http://www.tenbees.co.uk/1/fuel/news/2007/07/f20070719162348.php
>
> Sjovt, er det ikke netop det jeg betegner som værende hovedkilden til at
> lukek PD ned - forureningen.

Ergo er PD teknikken outdated.
De hverken vil eller KAN udvikle det mere
og må nærmest kassere deres tidligere guldæg.
Og så er vi tilbage til begyndelsen, at VW ikke
tror på det i fremtiden. ELLER det ikke kan
udvikles mere.

>> Vi gik forbi hinanden der.
>> Jeg menter, at du passende kunne nævne
>> de modeller, som har brugt CR i årevis.
>> Jeg er ret sikker på, det var i et begrænset omfang,
>> og kun i nogle af de allerstørste motorer.
>
> Ja, det tror jeg på at du er.

Er hvad ?
Se, nu tåger du igen.


> Men du tror jo også kun det du selv mener
> du har læst og måske kan huske.

Om igen.
Jeg har mine kilder iorden, og måske det er upassende
for dig, jeg ikke har kildeangivelserne med efter hver linje
jeg skriver. For me to know, and you to find out.


>> I artilken stod der, det var fordi CR er mere flexibel
>> at styre mht. indsprøjtningen.
>> Artiklen må du vente med eller selv støve frem via Google.
>
> Så find den dog.

Det er ikke min opgave at linke til alt jeg skriver.
Jeg bærer rundt på viden ikke links.
Iøvrigt, hvad vil du med links når du selv
render rundt og snuser i motorrummene for
at danne dit eget verdensbillede ??


>> Læs indlægget.
>> Det kan ikke være min opgave at fodre dig konstant.
>
> Jo, jeg læste også svaret på dit indlæg.....

Nej du kræver links konstant og har ikke selv
bidraget med noget som helst. Ikke engang i det
ovenstående nævnt, hvilke modeller som i årevis
har kørt med CR og hvorfor det ikke er anvendt
i jævne modeller som Polo og Golf eks.

>> Jeg nævner kun noget jeg kan huske og er sikker på.
>> DU gætter dig frem efter det som nu passer bedst ind
>> i din sag.
>
> Nåååh, kan du nævne den audi af dyrere klasse der kører med PD motor ?

Se, du tror nu du har fanget mig der.
Længere oppe skrev jeg, vi gik forbi hinanden,
læs: jeg skrev PD men mente CR, altså det kun
er i de dyreste og største motorer, de har anvendt
CR og må nøjes med PD i Golf m.fl.
Det er så DIN opgave at finde de motorer og modeller,
som iflg. dig har anvendt CR i 'årevis'.

>> Klart ja. For mine kilder er troværdige.
>
> Naaaåh, ja. De kilder du hverken selv kan huske eller finde igen.

Kan sagtens huske dem, derfor jeg citere fra dem.

>> Nej. PD har været VW's stolthed. De var ene om det.
>
> Hvad kom først PD eller CR hos VAG ?

Hvilken teknologi satsede de på en mass ??
Hvilken teknologi lægger de nu bag sig en mass ??

Så du kan nok se, PD er out. CR er IN.
Og sådan vil det være fremover, selvom
du ikke, med god grund, er særlig stolt af det,
og så kan du nævne fra nu af og til evig tid,
at VW skam ALTID har anvendt CommonRail og
var det system det var mest stolte af..,o)

Tror ikke vi kommer særligt meget længere.
Men glæd dig nu over nogle forhåbentlig fornuftige
motorer fra VAG fremover istedet, AbBlue eller ej, og de høster
lidt fornuft og erfaring fra den udvikling, Audi lægger
for dagen. Ser ud til datterselskabet er længst...



Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 15:12

Eque skriver:
>
> Ergo er PD teknikken outdated.

Ja

> De hverken vil eller KAN udvikle det mere
> og må nærmest kassere deres tidligere guldæg.

Som Ford og deres stødstangsmotorer....

> Jeg har mine kilder iorden, og måske det er upassende
> for dig, jeg ikke har kildeangivelserne med efter hver linje
> jeg skriver. For me to know, and you to find out.

Nej, du gangiver det du mener at kunne huske.

> Det er ikke min opgave at linke til alt jeg skriver.

Nej, for det halve af det er alligevel noget du selv opdigter.

> Nej du kræver links konstant og har ikke selv
> bidraget med noget som helst. Ikke engang i det
> ovenstående nævnt, hvilke modeller som i årevis
> har kørt med CR og hvorfor det ikke er anvendt
> i jævne modeller som Polo og Golf eks.

Har du spurgt efter det ?

> Hvilken teknologi satsede de på en mass ??
> Hvilken teknologi lægger de nu bag sig en mass ??

Da de har begge dele en mass er der jo kun en af dem de lukker ned for.

> Så du kan nok se, PD er out. CR er IN.

Ja, og det er der da intet problem i. Kun det problem du gør det til.

> Men glæd dig nu over nogle forhåbentlig fornuftige
> motorer fra VAG fremover istedet, AbBlue eller ej, og de høster
> lidt fornuft og erfaring fra den udvikling, Audi lægger
> for dagen. Ser ud til datterselskabet er længst...

I AdBlue ?

Næh, Polo BlueMotion har været i handlen siden sommeren 2006.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (19-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-09-07 21:01


>> Men glæd dig nu over nogle forhåbentlig fornuftige
>> motorer fra VAG fremover istedet, AbBlue eller ej, og de høster
>> lidt fornuft og erfaring fra den udvikling, Audi lægger
>> for dagen. Ser ud til datterselskabet er længst...
>
> I AdBlue ?
>
> Næh, Polo BlueMotion har været i handlen siden sommeren 2006.

Øhh - er "AdBlue" ikke det urinstof, de tyske producenter er enedes om til
rensning af udstødningen fra dieselmotorer, mens "BlueMotion" er en
"økonomiversion" - dvs. blot med lavere forbrug?



Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 21:13

KASO skriver:
>
> Øhh - er "AdBlue" ikke det urinstof, de tyske producenter er enedes om til
> rensning af udstødningen fra dieselmotorer, mens "BlueMotion" er en
> "økonomiversion" - dvs. blot med lavere forbrug?

Sorry jo, huskede forkert. AdBlue i TDI biler blev først præsenteret i
år:

http://www.presseportal.de/pm/9260/922361/vw_volkswagen_ag


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (17-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-09-07 17:02


> Ford har dermed anvendt CR i længere
> tid end VW, og i større mængder i samarbejde
> med den største producent af diesel gennem tiderne..

Jeg er som de fleste her ved, ikke den største tilhænger af PD - men ifht.
Fords 1.8TDCI, vil jeg ærligt talt foretrække PD'en. Det er klogt af Ford at
købe sig til bedre dieselmotorer hos PSA - men dumt at de stadig bruger
deres egne, ringe motorer - CR eller ej. Den gl. Sierra-diesel med CR-top er
ganske ukultiveret - og uden trækkraft ved lave omdrejninger. Ved 17-1800rpm
kommer "ketchuppen" så - langt om længe....



Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 19:27


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46eea4e7$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Ford har dermed anvendt CR i længere
>> tid end VW, og i større mængder i samarbejde
>> med den største producent af diesel gennem tiderne..
>
> Jeg er som de fleste her ved, ikke den største tilhænger af PD - men ifht.
> Fords 1.8TDCI, vil jeg ærligt talt foretrække PD'en. Det er klogt af Ford
> at købe sig til bedre dieselmotorer hos PSA - men dumt at de stadig bruger
> deres egne, ringe motorer - CR eller ej. Den gl. Sierra-diesel med CR-top
> er ganske ukultiveret - og uden trækkraft ved lave omdrejninger. Ved
> 17-1800rpm kommer "ketchuppen" så - langt om længe....

Det er sandt, 1.8'eren er et Sierra-levn og Bilmagasinet ikke er
imponeret over dên. Fint nok, det er en gammel sag som kun
er med til at holde prisen i bund.
Har du evt. data på dên og en nyere tilsvarende ?
Ku' være sjovt at se forskellene.



KASO (17-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-09-07 21:46


"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:46eec6ee$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:46eea4e7$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Ford har dermed anvendt CR i længere
>>> tid end VW, og i større mængder i samarbejde
>>> med den største producent af diesel gennem tiderne..
>>
>> Jeg er som de fleste her ved, ikke den største tilhænger af PD - men
>> ifht. Fords 1.8TDCI, vil jeg ærligt talt foretrække PD'en. Det er klogt
>> af Ford at købe sig til bedre dieselmotorer hos PSA - men dumt at de
>> stadig bruger deres egne, ringe motorer - CR eller ej. Den gl.
>> Sierra-diesel med CR-top er ganske ukultiveret - og uden trækkraft ved
>> lave omdrejninger. Ved 17-1800rpm kommer "ketchuppen" så - langt om
>> længe....
>
> Det er sandt, 1.8'eren er et Sierra-levn og Bilmagasinet ikke er
> imponeret over dên. Fint nok, det er en gammel sag som kun
> er med til at holde prisen i bund.
> Har du evt. data på dên og en nyere tilsvarende ?
> Ku' være sjovt at se forskellene.

125hk/320Nm - på papiret ganske pænt - men da jeg prøvekørte den, var den
godt nok ingen fornøjelse.

Min egen Grand Scénic 1.9dCi har 120hk/300Nm - men trækker fra tomgang og er
langt mere kultiveret/lydløs.

S-max er opgivet til 16.1 km/l - min til 17.2 km/l.






Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 10:36


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46eee76f$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> 125hk/320Nm - på papiret ganske pænt - men da jeg prøvekørte den, var den
> godt nok ingen fornøjelse.
>
> Min egen Grand Scénic 1.9dCi har 120hk/300Nm - men trækker fra tomgang og
> er langt mere kultiveret/lydløs.

Dvs. en 1.8 'gammelting' som den moderniserede Sierra-diesel
leverer 5 HK mere end din nyere 1.9 og har 20 Nm mere ?
Det er da ganske godt, selvom den ikke er det meste lækre
sammenlignet med nyere konstruktioner.
-lidt vildt faktisk.



KASO (18-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 18-09-07 11:17


"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:46ef9bfb$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:46eee76f$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> 125hk/320Nm - på papiret ganske pænt - men da jeg prøvekørte den, var den
>> godt nok ingen fornøjelse.
>>
>> Min egen Grand Scénic 1.9dCi har 120hk/300Nm - men trækker fra tomgang og
>> er langt mere kultiveret/lydløs.
>
> Dvs. en 1.8 'gammelting' som den moderniserede Sierra-diesel
> leverer 5 HK mere end din nyere 1.9 og har 20 Nm mere ?
> Det er da ganske godt, selvom den ikke er det meste lækre
> sammenlignet med nyere konstruktioner.
> -lidt vildt faktisk.

Tjah - det er jo ikke så svært. Min kan ubesværet "skrues op" i
motorstyringen til 150hk/365Nm - så det er jo udelukkende et valg fra
fabrikantens side, hvad den skal yde. Min 1.9 er iøvrigt heller ikke
specielt ny -
til sammenligning har Renault/Nissan også en 2.0dCi på 175-180hk på
programmet - og Fiat/Alfa/Saab har skruet den "gamle" 1.9 op til omkring
190hk. Ford'en kan da sikkert også skrues højere op end den er nu - men
økonomi og motorgang bliver ikke nødvendigvis bedre af den grund - ligesom
"ketchup-effekten" nok er et resultat af en ikke helt hensigtsmæssig
konstruktion.



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 14:36

Eque skriver:
>
> Dvs. en 1.8 'gammelting' som den moderniserede Sierra-diesel
> leverer 5 HK mere end din nyere 1.9 og har 20 Nm mere ?
> Det er da ganske godt, selvom den ikke er det meste lækre
> sammenlignet med nyere konstruktioner.
> -lidt vildt faktisk.

Næh.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 19:08


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EFD440.D923F715@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Dvs. en 1.8 'gammelting' som den moderniserede Sierra-diesel
>> leverer 5 HK mere end din nyere 1.9 og har 20 Nm mere ?
>> Det er da ganske godt, selvom den ikke er det meste lækre
>> sammenlignet med nyere konstruktioner.
>> -lidt vildt faktisk.
>
> Næh.

Det er jo så nemt med enstavelsesord, ikke ?
Men når man ikke har andet at byde på, endsige
gøre sit indlæg helt klart inden afsendelse, fordi
man er ivrig efter at få ret, så vil det jo blive en
gang tom snak...fra dig af. Altid.



Klaus G. (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-07 19:13

> Host-host - pumpedyse...........
>
Så vidt jeg har forstået, så har VW brugt PD fordi CR ikke var langt nok
fremme i udviklingen. Men nu har CR teknologien så overhalet, og derfor er
VW begyndt at lave CR baseret motorere nu.

Det kan vel sammenlignes lidt med boremaskiner. Engang brugte man _kun_ 230v
boremaskiner, så kom aku-maskiner(batteri), men de var satme godt nok noget
l*rt. Men med tiden er de blevet udviklet rigtigt meget, og derfor ser man
laangt de fleste håndværkere bruge aku-maskiner i dag.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-07 19:24

"Klaus G." skriver:
>
> Så vidt jeg har forstået, så har VW brugt PD fordi CR ikke var langt nok
> fremme i udviklingen. Men nu har CR teknologien så overhalet, og derfor er
> VW begyndt at lave CR baseret motorere nu.

Begyndt ?
Det har de gjort længe.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (17-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-09-07 22:45


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46eacf80$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Host-host - pumpedyse...........
>>
> Så vidt jeg har forstået, så har VW brugt PD fordi CR ikke var langt nok
> fremme i udviklingen. Men nu har CR teknologien så overhalet, og derfor er
> VW begyndt at lave CR baseret motorere nu.

Sjovt nok har de fleste motorjournalister hele tiden ment, at CR var længst
fremme - bl.a. mht. gangkultur og støj - men VW prioriterede anderledes.
Effekt og forbrug var/er jo også fint på PD.



Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 10:34


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46eef52b$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46eacf80$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Host-host - pumpedyse...........
>>>
>> Så vidt jeg har forstået, så har VW brugt PD fordi CR ikke var langt nok
>> fremme i udviklingen. Men nu har CR teknologien så overhalet, og derfor
>> er VW begyndt at lave CR baseret motorere nu.
>
> Sjovt nok har de fleste motorjournalister hele tiden ment, at CR var
> længst fremme - bl.a. mht. gangkultur og støj - men VW prioriterede
> anderledes. Effekt og forbrug var/er jo også fint på PD.

Hvad er så main årsag til dette brutale skifte, som man må sige
der er tale om ?



KASO (18-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 18-09-07 10:40


"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:46ef9b63$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:46eef52b$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:46eacf80$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Host-host - pumpedyse...........
>>>>
>>> Så vidt jeg har forstået, så har VW brugt PD fordi CR ikke var langt nok
>>> fremme i udviklingen. Men nu har CR teknologien så overhalet, og derfor
>>> er VW begyndt at lave CR baseret motorere nu.
>>
>> Sjovt nok har de fleste motorjournalister hele tiden ment, at CR var
>> længst fremme - bl.a. mht. gangkultur og støj - men VW prioriterede
>> anderledes. Effekt og forbrug var/er jo også fint på PD.
>
> Hvad er så main årsag til dette brutale skifte, som man må sige
> der er tale om ?

-Forurening (overholdelse af nye normer)
-Økonomi (det er dyrt at forsøge at gå mod strømmen, når man kan købe
CR-komponenter hos "enhver" underleverandør til en fornuftig pris grundet de
store salgstal)
-Gangkultur (VAG er blevet kritiseret meget for deres ukultiverede/støjende
PD-motorer - af samme årsag har de større Audi modeller længe haft CR)



Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 10:52


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46ef9cd8$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> -Gangkultur (VAG er blevet kritiseret meget for deres
> ukultiverede/støjende PD-motorer - af samme årsag har de større Audi
> modeller længe haft CR)

Det med de største modeller fra VAG med CR, Phaeton mv. havde
jeg også læst under min 'research'.
Man kan fristes til at sige, de små VW modeller
måtte nøjes med second-best..



KASO (13-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-09-07 19:53


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46E81DB6.B2663D4A@du.kan.finde.den...
> eque skriver:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article336619.ece
>
> Ja, der kan man se, hvor langt Ford er bagefter......

Tjah - VAG har da brugt DSG en del år - men de har nu ikke opfundet
gearkassen - den har de købt sig til hos BorgWarner.

http://en.wikipedia.org/wiki/BorgWarner



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste