MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiere mappenavne til tekstbehandling (Wo~
Fra : Jgood

Dato : 10-09-07 14:29

Jeg vil gerne kopiere flere mappenavne (ikke mapperne eller indholdet)
på én gang til et tekstbehandlingsdokument (Word), så jeg slipper for at
skrive navnene ind - Man kan kopiere mappenavnene et af gangen ved at
bruge omdøb-funktionen, men er der også en måde at kopiere alle
mappenavne på én gang?

- jg

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-09-07 15:02

Jgood wrote:
> [...]
> at skrive navnene ind - Man kan kopiere mappenavnene et af gangen
> ved at bruge omdøb-funktionen, men er der også en måde at kopiere alle

Dette kan gjøres ved å benytte dir kommandoen i en dosboks, med flere
tilleggsparametre, men for Windows brukere kan jeg kan anbefale
gratisprogrammet Directory Print fra Karen Kenworthy.
http://www.karenware.com/powertools/powertools.asp

Det gir deg alle muligheter og lager deg alle de varianter du kan ønske deg
:)
--
AsleB;Oslo

Fra : Jgood

Dato : 10-09-07 15:21

Asle Bjerva wrote:

> [...]
> http://www.karenware.com/powertools/powertools.asp
>
> Det gir deg alle muligheter og lager deg alle de varianter du kan ønske deg

Tak det prøver jeg...

- jg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-07 14:49

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev

> [...]
> skrive navnene ind - Man kan kopiere mappenavnene et af gangen ved at
> bruge omdøb-funktionen, men er der også en måde at kopiere alle mappenavne

Åben en dos box.

Skriv dir /b /d >mapper.txt

Det giver dig en normal tekstfil med alle mappenavnene, som er lige til at
sætte ind i words. B tagget fjerner størrelse osv, D angiver at mapper skal
med. Naviger mmellem mapperne med cd kommandoen.

Claus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-09-07 17:00

Jgood wrote :
> [...]
> navnene ind - Man kan kopiere mappenavnene et af gangen ved at bruge
> omdøb-funktionen, men er der også en måde at kopiere alle mappenavne på én

Hent clip.exe fra en 2003 server eller fra:
http://www.petri.co.il/software/clip.zip
....og gem i system32-mappen.

Lav så en batch-fil med en enkelt linie:
@dir %1 /ad /b | clip
....og gem på f.eks. skrivebordet.

Man kan så bare trække/kopiere en mappe og slippe/indsætte på
batch-filen - så havner listen over mapper i klippebordet, lige til at
sætte ind i Word eller andet program.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".