Grunden til at du skal have sendt den ind er at en telefon kan være låst på
flere måder...
1. De kan låse den til kun dit kort, og så er det bare at indtaste en kode
som du kan få udleveret efter de 6 måneder.
2. Din telefon kan være operatør låst. Dvs. at det er telefonen der er låst
til fx alle sonofon kort, og det har intet med en kode at gøre, der skal du
have sendt den ind, man kan også i nogel tilfelde selv låse den op hvis man
har et datakabel. Men det er ikke altid det er muligt..
SÅ eneste mulig hed er nok at sende den ind hvis du vil have låst din mobil
op, for din telefon er nok operatør låst hvis de vil have den sendt ind, og
det kan du roligt gøre.
Men du kan da starte med at prøve at gå ned i den butik hvor du har købt
den, det kan jo være de er flinke at sende den ind for dig...
Mvh
Morten Terp
Mobiltoner.dk
info@mobiltoner.dk
"Dorthe og Jon" <hartz_kerschus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9inu5l$r3l$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Det er kun fordi det er en audiovox tlf. (selskabet er i øvrigt
amerikansk)
> Man kan ikke blot udlevere en kode til den. Man skal først taste en kode
for
> at få tal frem man skal bruge til at få en anden kode frem o.s.v.
> - Debitel skal have indsendt nokia telefonen fordi de har oplevet mange
> problemer med indtastningen af koden, og hvis den tastet forkewrt for
mange
> gange låses tlf.
> - det gælder også audiovox, og alle de andre tlf.
>
> Så det er ikke fordi nogen prøver at snyde dig, og jeg tror også nok de
> betaler portoen hvis du spørger.
>
> Dorthe og Jon
>
>
> Thomas <from@phreaker.net> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:RK337.389$nw1.14079@news.get2net.dk...
> > Og nu har jeg lige læst dit andet indlæg og sidder og ærger mig, men tak
> > alligevel
> >
> > "Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> > news:3b4cc6a1$0$2576$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > - Og jeg har lige læst dit indlæg færdigt nu, og ser at du har en
> Audiovox
> > > (hvem hylen laver sådan en ?), så hjælper Nokia-råd jo ikke så
meget. -
> > > Beklager, det kan jo godt være proceduren på nogle fabrikater er så
> > > besværlig at den ikke kan offentliggøres. Den er jo selvfølgelig
heller
> > ikke
> > > sådan lige at gætte på Nokia'en.
> > >
> > > mvh Asger
> > >
> > > "Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3b4cbbce$0$2593$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Jeg ringede bare til Sonofons servicenummer - de skulle blot have
> > > IMEI-koden
> > > > (fås ved at taste *#06# på tlf) og telefonnummeret (det kender du
> > > sikkert),
> > > > så fik jeg 'lås-op'-koden uden nogen problemer. Absolut flinke folk,
> > > > faktisk. (og hvis din tlf er en Nokia skal den indtastes således:
tag
> > SIM
> > > > kort ud - tænd - indtast #pw+1234567890+1# - og vupti, så er den
låst
> > op!
> > > > (p,w, og + får du fra *-tasten nederst til venstre, 1234567890 skal
> > > > selvfølgelig erstattes med den 10-cifrede kode du får opgivet)
> > > >
> > > > mvh Asger
> > > >
> > > > "Thomas" <from@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> > > > news:%RB27.83$XM.10892@news.get2net.dk...
> > > > > Jeg har sendt en mail til sonofons kundeservice, hvor jeg beder
dem
> om
> > > at
> > > > > låse min telefon op, så jeg kan bruge andre simkort end sonofons.
> > > > >
> > > > > Nu har jeg lige fået et svar fra dem. De siger, at jeg er nødt til
> at
> > > > sende
> > > > > min telefon ind til dem, det er den eneste måde de kan låse
> telefonen
> > op
> > > > på.
> > > > >
> > > > > Kan det passe? Eller er det bare et forsøg på at skabe så meget
> > besvær,
> > > at
> > > > > jeg måske ikke gider besværet. For jeg kan ikke undvære min
telefon
> i
> > de
> > > > > dage det må tage.
> > > > >
> > > > > Jeg har en Audiovox GDX-250XL
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>