Forslag til router
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 11-09-07 21:19

Hej alle sammen

Der hjemme er hjertet i hjemmenetværket i øjeblikket en
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240279&lokation=
For uden at dele internettet ud til husets 3-4 PC'ere, styrer den husets USB
printer samt en netværksharddisk der virker som fællesdrev.

Probelemet er hastigheden. Disken er en 300Gb disk, hvor vi bl.a. gemmer
videoptagelser samt familiens musik og billedesamling. 100Mbit giver vel
effektiv 7-8Mb/s. Det giver en del ventetid når jeg går ind på fællesdrevet
og kalder et katalig frem med 50-100 billleder af 5Mb. Hvis jeg har valgt
store ikoner går opdateringen af billeder meget trægt sammenlignet med en
lokal harddisk.

Begge "voksenmaskiner" understytter 1Gbit netværk, men hvilken router
opfylder mine ønsker?
Trådløs er et plus men ikke et krav.Min 5-6 porte. Printerserver er ikke et
krav da jeg leger med tanken om at lave en "rigtig" 24/7 server med
fællesdrev og en FTP server. Pris er også en væsentlig faktor.

Jeg er ikke så meget inde i netværk, så jeg tager gerne imod råd og forslag.
ox&varenr=240279

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 11-09-07 21:26

Jeg kan se at jeg ikke fik det hele med til mit link.
I får lige et andet i stedet:
http://www.netgear.com/Products/VPNandSSL/WirelessVPNFirewallRouters/FWG114P.aspx

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 15:41

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> For uden at dele internettet ud til husets 3-4 PC'ere, styrer den husets USB
> printer samt en netværksharddisk der virker som fællesdrev.

Jeg har dårlige erfaringer med Netgear som printerserver.

Jesper Poulsen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 12-09-07 19:17

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Ole Frederiksen wrote:
>
> Jeg har dårlige erfaringer med Netgear som printerserver.

Jg har nu været glad for min. Ingen probleme andet end at man mister
muligheder som blæovervågning.
Nu er det jo også en erstatning for min Netgear jeg leder efter, så den er
jo på vej ud.

M.v.h. Ole Frederiksen