IE som opføre sig underligt.
Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 12-09-07 16:52

Hej har disse to sider, har stillet hele min side op i html/css som set her:
http://www.mobildiskoer.hotserv.dk/

dog er jeg ved at opsætte min php fil og der plejer jeg bare at fylde, alle
mit html over i en fil og indsætte nogle variabler som jeg har gjort her:
http://www.mobildiskoer.hotserv.dk/index.php
det sjove er at IE læser siderne helt anderledes selvom der ikke er nogle
forskel, hvis i kigger på html koden.
begge sider køre også over samme stylesheet så forstår simpelthen ikke
fejlen..

Help please..

hilsen Jesper Lindstrøm Nielsen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-09-07 17:13

Jesper Lindstrøm Nielsen" hotmail.com@tele2.dk> wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> forskel, hvis i kigger på html koden.
> begge sider køre også over samme stylesheet så forstår simpelthen ikke

Validering løser mange problemer.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 12-09-07 17:22

gider du give link til en validator så ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-07 18:00

Jesper Lindstrøm Nielsen skrev:

> [...]

> mit html over i en fil og indsætte nogle variabler som jeg har gjort her:

Noget af siden indlæses korrekt, men så står der med store
bogstaver:

   404 error: Filen blev ikke fundet.

W3's validator:

   http://validator.w3.org/

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 12-09-07 18:03

> [...]
> nogle forskel, hvis i kigger på html koden.
> begge sider køre også over samme stylesheet så forstår simpelthen ikke

91 fejl som du bør rette først.
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.mobildiskoer.hotserv.dk%2F

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Peter Vesth

Dato : 12-09-07 19:50

> [...]
dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej har disse to sider, har stillet hele min side op i html/css som set her:

Hej Jesper

Du skal angive din alt ved dine img. Når du har gjort det, har du ryddet en
masse af dine valideringsvejs væk. Koden er (hvis du vil have den blank alt=""

Mvh

Peter Vesth

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-09-07 20:11

Peter Vesth <peter.vesth@hotmail.com> skrev :

>Du skal angive din alt ved dine img. Når du har gjort det, har du ryddet en
>masse af dine valideringsvejs væk. Koden er (hvis du vil have den blank alt=""

Ja, men derfor er der ingen browsere i verdenen, der vil siden
anderledes om der er brugt alt eller ej.

Det er værre, at der ikke er brugt nogen <tr> i tabellerne.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Peter Vesth

Dato : 12-09-07 22:10

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja, men derfor er der ingen browsere i verdenen, der vil siden
> anderledes om der er brugt alt eller ej.
>
> Det er værre, at der ikke er brugt nogen <tr> i tabellerne

Hej Kerim

Ja, jeg har ikke været opmærksom nok på <td> og <tr>

Mvh.

Peter Vesth

Fra : Birger

Dato : 12-09-07 20:04

"Jesper Lindstrøm Nielsen hotmail.com@tele2.dk>" <Lindstroem89@<FJERN-DET>
skrev i en meddelelse news:46e80aef$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> forskel, hvis i kigger på html koden.
> begge sider køre også over samme stylesheet så forstår simpelthen ikke

.... og når du har fjernet fejlene og kan validere HTML, så fjern det i php,
der skriver før <!DOCTYPE...>. Det forvirrer nogle browsere...

Birger

Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 12-09-07 20:23

Problemet i det store hele med visningen lå i min kommentar helt i starten
af siden:

hvilket var skrevet før noget andet. og dette kunne IE ikke klare da det
også var skrevet før <html> tror der problemet lå. men har også rettet mine
validerings probs nu!