Design til Wordpress
Fra : jeppe.c@gmail.com

Dato : 11-09-07 17:27

Hej!

Jeg er ved at lave en blog for min nye klasse med galleri og andet
smart, men designet må gerne være lidt unikt, så derfor har jeg tænkt
mig, at der skal være nogle fotografier, altså billeder med en hvid
kant rundt om, i højre side af selve siden vi kigger på. De skal ligge
lidt på skrå og se ud som om de ligger under selve siden og bare
stikker lidt ud. Billederne skal selvfølgelig ikke ligge "under" siden
i realiteten, men bare klippes til, så det ser sådan ud.

Derfor har jeg kigget lidt i koden, men da jeg ikke er særlig hård til
det, håber jeg at nogen kan hjælpe mig med at få sat de billeder ind.
Det eneste problem jeg kan se, er at siden jo tilpasser sig
skærmstørrelse, og der skal billederne selvfølgelig tilpasse sig med.
De skal ikke formindskes/forstørres, men bare rykke med resten af
siden, hvis i forstår.

Jeg håber i kan hjælpe, ellers så bare spørg løs!

På forhånd tak
Fembakker

Fra : Peter Vesth

Dato : 12-09-07 04:56

wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> stikker lidt ud. Billederne skal selvfølgelig ikke ligge "under" siden
> i realiteten, men bare klippes til, så det ser sådan ud.

Hej Fembakker

Du kan lave det som baggrundsbilede. Hvis du giver mig din
e-mailadresse, skal jeg sende dig et forslag.

Mvh

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jeppe.c@gmail.com

Dato : 12-09-07 14:44

Hej!

Ja, det er da en mulighed. Jeg kan sagtens selv ordne det, hvis det
er, men jeg vil egentlig bare ha' billederne i siden og ikke en hel
baggrund som skal loades. Baggrunden skal bare være en farve, så siden
bliver så hurtigt og funktionel som muligt. Måske lyder det bare som
en bagatel det med baggrunden, men det er nu engang min holdning!

Men ellers tak for hjælpen!

Mvh
Fembakker

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-09-07 19:24

<jeppe.c@gmail.com> skrev i en meddelelse...

> Ja, det er da en mulighed. Jeg kan sagtens selv ordne det, hvis det
> er, men jeg vil egentlig bare ha' billederne i siden og ikke en hel
>baggrund som skal loades.

Men derfor ville jeg da også benytte background til det? Når du har din DIV
med hele indholdet, så læg en yderligere DIV udenom med billedet som
background: url(billedfil.png) right top repeat y og så en right-padding på
bredden af (det tilskårne) billede(r) på samme DIV. Du kommer formentlig til
at arbejde en del med det i billedbehandlingsprogrammet, når det skal
gentages, men jeg tror, det kan blive godt. Ligeså skal evt. centrering jo
så laves på den yderste DIV.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-07 01:05

jeppe.c@gmail.com wrote:

> De skal ligge lidt på skrå

Det kan man ikke lave i hverken html eller css. Drejningen må du lave i et
grafikprogram.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-09-07 05:22

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse...

> Det kan man ikke lave i hverken html eller css. Drejningen må du lave i et
> grafikprogram.

Sådan forstod jeg også, han ville gøre, men at problemet var at få dem til
at følge designet, når vinduet blev større/mindre. Og selve den del kan nemt
(Ok, relativt nemt) laves med en DIV udenom.

Under alle omstændigheder ville jeg lige tegne det skematisk op i et
billedbehandlingsprogram, tage et screenshot, og så uploade og give linket
her. Visualisering er bedre en at gætte sig frem.

Eller ligeså godt et link til selve siden, som den er nu.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-07 22:19

Rune Jensen wrote:

> Sådan forstod jeg også, han ville gøre,

Det synes jeg ikke umiddelbart, man kan udlede af hans spørgsmål.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk