class problem
Fra : Pernille Lau

Dato : 10-09-07 12:58

Hej...

Jeg har vist brug for et par nye øjne til at se på dette...
plejer ikke at have problemer med at bruge class attributten, men
af en eller anden grund driller det i dag.

Har lavet en sætning på min hjemmeside som ser sådan ud:

href='mailto:pernillelau@stofanet.dk'
class="email">pernillelau@stofanet.dk</a></p>

a.email{
color:#7g2d2f;
text-decoration:underline;
}

Dette virker ok i firefox, men ikke i E6 - har ikke prøvet E7.
Om jeg sætter class attributten før eller efter mailto adressen
gør ingen forskel.

Er der en som kan se hvad der går galt her ???

venlig hilsen
pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-09-07 13:46

Pernille Lau skrev:

> color:#7g2d2f;

g er ikke et lovligt ciffer i de hexadecimale tal. Største ciffer
er f.

--
Bertel

Fra : Pernille Lau

Dato : 10-09-07 13:48

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> g er ikke et lovligt ciffer i de hexadecimale tal. Største ciffer
> er f.

det er vist en tastefejl jeg har lavet herinde... i den rigtige kode
står der #7f2d2f -- ups..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-09-07 14:02

Pernille Lau skrev:

> det er vist en tastefejl jeg har lavet herinde... i den rigtige kode
> står der #7f2d2f -- ups..

Jeg kan ikke se noget problem i Opetra og IE 6. Linket står med
en brunlig farve som CSS angiver.

--
Bertel

Fra : Pernille Lau

Dato : 10-09-07 14:12

> Jeg kan ikke se noget problem i Opetra og IE 6. Linket står med
> en brunlig farve som CSS angiver.

Ja, jeg synes det er mærkeligt.... kan det mon have noget at gøre med at
jeg sidder og koder i Visuel web developer 2005 for første gang??? Har
bare lavet andre class, som virker helt efter hensigten.. både i firefox
og Explorer (dog ikke hvor der er en e-mail adresse involveret)Samt alt
andet html og Css virker fint i programmet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-09-07 15:58

Pernille Lau skrev:

> Ja, jeg synes det er mærkeligt.... kan det mon have noget at gøre med at
> jeg sidder og koder i Visuel web developer 2005 for første gang?

Det er ikke til at sige hvad der er galt. Læg din side frem på en
server, og giv os et link til den. Ellers kan vi ikke finde
fejlen(e).

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-09-07 20:26

Pernille Lau wrote:

> Ja, jeg synes det er mærkeligt.... kan det mon have noget at gøre med
> at jeg sidder og koder i Visuel web developer 2005 for første gang???

Når koden ellers ser rigtig ud, er det ikke editorens fejl. Kan det tænkes,
at det er din cache i IE, der driller dig?

Prøv i IE at holde [Ctrl] nede og tryk [F5]

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Pernille Lau

Dato : 11-09-07 07:30

Tak for alle jeres gode råd...

Har løst problemet ved at ligge en style på <a>, som virker i E6, samt min
class på, som virker i Firefox. Måske ikke den mest hensigtsmæssige måde at
løse problemet på, men nu virker det i hvert fald efter hensigten.