"Hjemmelavet" musik
Fra : Jakob Ziegler Mikkel~

Dato : 09-09-07 08:56

Hej,

Jeg er på jagt efter noget musik som er lavet af amatører på deres eget
anlæg, computer, eller lignende, og gerne med en form for komik/humor, om
det er bevidst eller ubevidst.

Af musik der ligner, kan jeg bl.a. nævne:
Under lavmålet.
Skipper piksovs
Skipperbent
Nik&Jay kompot

Musikken er kendetegnet ved at det er lavet med stor entusiasme, men at
kvaliteten og musikaliteten sjældent er i top, om det så skyldes mangel på
evne, eller forudgående indtagelse af alkohol.
De fleste af den slags numre jeg har hørt indenfor genrer er "cover
versioner" af kendte numre, hvor teksten blot er lavet om til noget
komisk/perverst/fandenivoldsk/anderledes, og oversat til Dansk såfremt
originalversionen er udenlandsk.

Jeg ved at alt det her foregår i undergrunden, og sjældent kommer op til
overfladen, men det synes jeg er synd.
Alt er velkommen, links, mp3, wav, wma osv., men kun såfremt der er tale om
ægte amatørmusik, og ikke professionelt produceret, måske udgivet materiale,
da jeg derved er bange for at drukne i filer og links.

Som tillæg til min forespørgsel kunne jeg måske efterlyse nogle
hjemmeindspillede vittigheder eller practical jokes, men her gælder det
igen, det må ikke være "kendt" materiale.

Og lige for en god ordens skyld:
Musikken må ikke være copyright beskyttet.

Mvh
Jakob Mikkelsen

Fra : Milo

Dato : 09-09-07 17:04

Af ren nysgerrighed, hvad vil du med det, som andre har lavet og ikke har
rettighederne til?

"Jakob Ziegler Mikkelsen"

Fra : Jakob Ziegler Mikkel~

Dato : 09-09-07 20:37

Hej,

Ganske enkelt, er det blot for at lave en cd eller tre til eget brug, med
sjove og underholdende sange, som ikke alle og enhver har, og som ikke kan
købes i butikkerne :)
De sidste par år på Roskilde festival er det på mystisk vis lykkedes os at
rende tilfældigt ind i folk som har lavet netop den slags musik, og på den
måde få kendskab til enkelte numre indenfor genren, og nu er der ligesom
gået lidt sport og nysgerrighed i det.

Ang. copyright, jo jeg ved godt at alt musik er copyrightbeskyttet, men det
musik jeg søger er noget som aldrig er og som aldrig er tænkt udgivet, altså
ikke noget som ophavsrettigheds indehaverne på nogen måde har tænkt sig at
tjene penge på, og at jeg dermed kunne få lov til uden vederlag at bruge det
til en cd til eget forbrug.

Mvh
Jakob Mikkelsen

Fra : Max

Dato : 09-09-07 18:14

Hej Jakob

> Og lige for en god ordens skyld:
> Musikken må ikke være copyright beskyttet.

Det er den under alle omstændigheder.

--
Mvh Max

Fra : Morten Steen

Dato : 10-09-07 09:24

> Jeg er på jagt efter noget musik som er lavet af amatører på deres eget
> anlæg, computer, eller lignende, og gerne med en form for komik/humor, om
> det er bevidst eller ubevidst.

Du kan jo checke www.alexanderband.dk.
Og så ville jeg gerne have givet dig et link til Abens, men jeg tror ikke
deres geniale kompositioner kan findes på nettet mere...

Morten

Fra : Jakob Ziegler Mikkel~

Dato : 10-09-07 19:37

Hej Morten,

Alexanderband kender jeg godt, de er ved at være nogle gamle rotter i
branchen, men stadig skide geniale :)

Abens derimod kender jeg ikke, men det kunne da være det er værd at
researche lidt på

Mvh
Jakob Mikkelsen

Fra : Morten Steen

Dato : 11-09-07 07:28

> Abens derimod kender jeg ikke, men det kunne da være det er værd at
> researche lidt på

Abens er hamrende geniale. Måske ikke HELT hvad du efterlyser, men det skal
opleves.
Du kan smide mig en mail, og så skal jeg sende dig et par smagsprøver på
MP3. ;)

Morten

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 10-09-07 14:35

"Jakob Ziegler Mikkelsen" <XXjm1133@vorbrand.dk(Fjern_XX)> skrev i en
meddelelse news:46e3a7cc$0$13983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> igen, det må ikke være "kendt" materiale.
>
> Og lige for en god ordens skyld:
> Musikken må ikke være copyright beskyttet.

Øh... Jeg laver selv lidt hyggemusik engang imellem...

Der er godt nok ikke vokal på endnu, men kommer sikkert engang

http://www.myspace.com/severinshungoverprojectsofdoom

Fra : Jakob Ziegler Mikkel~

Dato : 10-09-07 19:54

Hej Søren, det er virkelig god stil :)

Jeg skal lige have hittet mine hørebøffer, så skal jeg klart ind og lytte :)
Tak for link

Mvh
Jakob Mikkelsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-09-07 19:16

"Jakob Ziegler Mikkelsen" <XXjm1133@vorbrand.dk(Fjern_XX)> skrev i en
meddelelse news:46e3a7cc$0$13983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

En lille afstikker: Er du i familie med Finn Ziegler?

- Martin

Fra : Jakob Ziegler Mikkel~

Dato : 10-09-07 19:31

Hej Martin,

Et eller andet sted tilbage i anerne er jeg nok, men jeg kender ham ikke og
har aldrig set ham til familiekomsammenerne, så det må være et led der
ligger lidt langt tilbage :)

Mvh
Jakob Mikkelsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-09-07 15:25

"Jakob Ziegler Mikkelsen" <XXjm1133@vorbrand.dk(Fjern_XX)> skrev i en
meddelelse news:46e58e2a$0$2665$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> og har aldrig set ham til familiekomsammenerne, så det må være et led der

Ok... Han kommer her fra byen nemlig. Det er ikke så tit man ser det navn.

- Martin